کد خبر : 1953139 | 05 مرداد 1402 ساعت 02:32 | 56.2K بازدید | 137 دیدگاه

11 بازیکن جدید، 13 نفر در خروجی؛

فعال‌ترین تیم نقل و انتقالات را بشناسید!

فعالترین تیم نقل و انتقالات، یکی از پرستاره‌ترین تیمهای لیگ برتر نیز محسوب می‌شود، تیمی که که احتمالا یک خرید مهم دیگر هم خواهد داشت.

فعال‌ترین تیم نقل و انتقالات را بشناسید!

به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین حسین‌زاده نامی بزرگ در برگه نقل و انتقالات تابستانی این فصل محسوب می‌شود که این بار نه در قسمت استقلال، بلکه مقابل اسم تیم فوتبال تراکتور آمده است، تیمی که حالا رسما وارد سه ضلعی قهرمانی پرسپولیس، استقلال و سپاهان شده و یک چهار ضلعی جدید را تشکیل داده است.

محمدرضا زنوزی با سرمایه‌گذاری بیشتر روی تراکتور، تیم متوسط فصل گذشته را حالا تبدیل به تیمی که می‌تواند مدعی قهرمانی در لیگ برتر ایران باشد؛ تیمی که نه تنها 11 بازیکن داخل زمین بلکه حداقل 9 بازیکن ذخیره سرشناس هم دارد.

جالب اینکه تراکتور در فصل جاری با سه کاپیتان اصلی خود، محمدرضا اخباری، مهدی کیانی و هادی محمدی، وداع کرده اما به جز واکنش هیجانی اولیه، عموما نقد چندانی از سوی گروه‌های هواداری به این تصمیم محمدرضا زنوزی وجود نداشته که احتمالا دلیل اصلی این موضوع، جذب بازیکنان همرده یا بهتر باشد.

این بررسی ترکیب تراکتور به صورت خط به خط است:

بولت زیر مجموعه خط دروازه: حسین پورحمیدی، احسان مرادیان و ادیب زارعی
حسین پورحمیدی پس از پایان قرارداد قرضی در آلومینیوم اراک به تبریز آمده تا پیراهن شماره یک محمدرضا اخباری را برتن کند. او فصل پیش 17 کلین‌شیت انجام داد تا پشت سر بیرانوند، دومین دروازه‌بان برتر فصل لقب بگیرد. احسان مرادیان نیز در نقش گلر ذخیره بازی خواهد کرد و ادیب زارعی هم از تیم جوانان آمده تا شانس خود را زیر نظر امیلیو آلوارز، مربی گلرهای سابق منچستریونایتد امتحان کند.

1892162

بولت زیر مجموعهدفاع راست: محمد آقاجانپور و مهدی شیری
با جدایی سجاد دانایی و خرید مهدی شیری، معادلات سمت راست خط دفاعی تراکتور به شکلی مطلوب تغییر کرده است. با این حال محمد آقاجانپور همچنان خود را شانس اول بازی در این پست می‌داند و آماده رقابت با مدافع سابق پرسپولیس و فولاد است.

1896773

بولت زیر مجموعهدفاع مرکزی: شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی و سیدمحمد حسینی
تراکتور برای دفاع مرکزی هم تغییرات زیادی را داشته و علاوه بر جدایی هادی محمدی، آرش قادری را هم در لیست خروجی خود دارد. با این حال جذب شجاع و عارف به عنوان یک سهمیه لژیونر و لیگ برتری، شرایط دفاعی قرمزها را کاملا متحول کرده است.

1894677

بولت زیر مجموعه دفاع چپ: سعید آقایی، میلاد کر (و محمد نادری)
باتوجه به جدایی علی شجاعی و عدم ثبت قرارداد محمد نادری، سعید آقایی تنها مدافع چپ سرخپوشان تبریزی محسوب می‌شود. البته در اردوی ترکیه، خمس برای یک بازی به سعید کریم‌آذر، وینگر جوان تیمش هم در این پست میدان داد. نکته دیگر اینکه در بازی دیروز مقابل پیکان، محمد نادری دقایقی بازی کرد تا نشان دهد آماده رقابت دشوار با سعید آقایی است.

1891610

بولت زیر مجموعه هافبک: صفا، آلوز، مهدی حسینی، گوستاوو واگنین و بهزاد سلامی
حفظ سه هافبک اصلی باعث شده تا خط میانی قرمزهای تبریزی همچنان خارجی باشد. البته صفا تنها هافبک دفاعی تراکتور است و شاید در صورت غیبت او، تیم خمس با مشکل مواجه شود. نکته مهم اینکه مهدی حسینی هم به این جمع اضافه شده تا خمس چهار بازیکن تخصصی برای این پست داشته باشد.

1875217

بولت زیر مجموعه وینگر: آلوارو خیمنز، سیامک نعمتی، قنبری، هاشم‌نژاد و کریم‌آذر
با جدایی شجاعی، حالا تراکتور سه بازیکن بزرگسال و دو بازیکن زیر 23 ساله را در پست وینگر خواهد داشت. باتوجه به اینکه قرمزها با سیستم 4-3-3 بازی خواهند کرد، طبیعی است که خمس چهار بازیکن را در این پست داشته باشد. البته باید دید که خیمنز را به چه شکلی بازی خواهد داد تا وینگر بعدی ترکیب اصلی مشخص شود.

1900676

بولت زیر مجموعه مهاجم: امیرحسین حسین‌زاده، عارف رستمی و امیر ابراهیم‌زاده
با جدایی رضا اسدی، محمد عباس‌زاده و حامد پاکدل، ترکیب کلی خط حمله تراکتور تغییر کرده است. عارف رستمی مهاجم نوک حاضر در این لیست محسوب می‌شود اما امیرحسین حسین‌زاده هم نشان داده که در خط حمله توانایی بازی دارد. البته پست تخصصی او وینگر است اما درخشش در استقلال و نبوغ گلزنی، از او یک گزینه بالقوه خط حمله ساخته است.

1901777

بولت سرشاخه تراکتور 5+1 بازیکن خارجی خود را استفاده کرده و حالا امیدوار است محمد نادری را به عنوان سهمیه فیفا به خدمت بگیرد یا با اصلاحات قوانین، او را جذب کند.
بولت سرشاخهلیست بزرگسالان تراکتور با احتساب محمد نادری، 18 بازیکن در خود دارد و پاکو خمس امکان خرید یک بازیکن دیگر را هم خواهد داشت که البته مشخص نیست این بازیکن چه کسی خواهد بود.
بولت سرشاخهتراکتور در این پنجره نقل و انتقالات شش خرید لیگ برتری انجام داده و می‌تواند یک بازیکن دیگر را هم از بین نفراتی که فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشتند جذب کند.

به نظر شما اسکواد کنونی تراکتور توانایی قهرمانی در لیگ بیست و سوم را دارد؟

دیدگاه‌ها