کد خبر : 1953560 | 07 مرداد 1402 ساعت 11:11 | 62.3K بازدید | 7 دیدگاه

شجاع، باهوش، سریع و باورنکردنی؛

شگفتی عمومی در برزیل بعد از تاریخ‌سازی والیبال ژاپن

ماساهیرو سکیتا، پاسور تیم ملی والیبال ژاپن، یکی از بهترین‌های این تیم در لیگ ملت‌ها بود.

شگفتی عمومی در برزیل بعد از تاریخ‌سازی والیبال ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، شجاع، باهوش، قدرتمند، سریع، جذاب باور نکردنی؛ اینها کلماتی است که رسانه‌های برزیلی و کارشناسان والیبال برای توصیف تیم ملی ژاپن به کار می‌برند.

کسب مقام سومی ژاپن در لیگ ملت‌های والیبال و ایستادن روی سکو برای اولین بار برای برزیلی‌ها چندان شگفت‌انگیز نبود. چون در بازی مقابل برزیل آن‌ها به اندازه کافی شگفت زده شده بودند. والیبال برزیل برای مدت طولانی به خصوص از ابتدای دهه 2000 در صدر جهان بوده است.

تا قبل از بازی با برزیل، ژاپن به عنوان تیم قدرتمندی شناخته می‌شد که تنها سه ست شکست خورده بود، اما برزیل (رتبه دوم جهان در زمان بازی) شکست ناباورانه‌ای را متحمل شد. هیچکس فکر نمی‌کرد که برزیل به ژاپن ببازد. مارکوس مورائس، مفسر برجسته باله برزیل، گفت: "قبل از بازی، همه انتظار یک مسابقه متفاوت را داشتند. ژاپن از سال 2019 چهار سال است که نتوانسته است برزیل را شکست دهد. نکته مهمتر اینکه آنها نه تنها برنده نشدند، بلکه حتی یک ست هم نبردند."

رنان دال زوتو، سرمربی برزیل که خود بازیکن تیم ملی بود، در مورد برداشت‌هایش از این بازی صحبت کرد: "برزیل مقابل ژاپن خیلی اذیت شد. ما تحت تأثیر سرعت ژاپن بودیم و انجام بازی خودمان دشوار بود. به نظر می‌رسد بازیکنان ژاپنی با غریزه بازی می‌کنند. من نیز از تکنیک شگفت‌انگیزشان شگفت‌زده شدم."

رسانه‌های برزیلی از بازی سریع ژاپن شگفت‌زده شدند. روزنامه فولا در سائوپائولو می‌نویسد: "ژاپن مانند ماشینی بود که با سرعت بالا و با تداوم کار می‌کند."

دیدگاه‌ها