کد خبر : 1953573 | 07 مرداد 1402 ساعت 12:04 | 27.5K بازدید | 36 دیدگاه

فقط یک تیم از سهمیه جدید استفاده کرد

پروژه افزایش بازیکن خارجی لیگ شکست خورد!

با وجود افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ بیست و سوم اما نیمی از تیم‌های حاضر علاقه‌ای به جذب بازیکن غیرایرانی تا الان نشان نداده‌اند.

پروژه افزایش بازیکن خارجی لیگ شکست خورد!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از قوانینی که فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌های لیگ برتری در فصل جاری وضع کرد، افزایش سهمیه بازیکن خارجی بود. بر این اساس تعداد بازیکنان خارجی دو نفر برای هر تیم اضافه شد و باشگاه‌ها می‌توانند 6 بازیکن که یکی از آنها باید آسیایی باشد را به خدمت بگیرند.

با وجود افزایش سهمیه بازیکن خارجی، انتظار می‌رفت تعداد نفرات غیرایرانی در لیست تیم‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد و تا اینجای نقل و انتقالات فقط 8 تیم هستند که در لیست خود بازیکن خارجی قرار داده‌اند.

از جمع تیم‌های حاضر در لیگ بیست و سوم استقلال،‌ پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، مس رفسنجان، گل‌گهر و فولاد، نفت آبادان 8 باشگاهی هستند تا کنون بخشی از لیست بازیکنان خود را با نفرات خارجی پر کرده‌اند.

در این بین تعداد بازیکنان خارجی در تیم‌ها متفاوت است. تراکتور با پرکردن همه سهمیه‌های خارجی خود رکورددار است و مابقی تیم‌ها یک یا دو بازیکن غیرایرانی را در اختیار گرفته‌اند. به عبارت بهتر می‌توان گفت فقط تراکتور تبریز است که از افزایش سهمیه بازیکنان خارجی نهایت استفاده را کرده است و اگر چنین قانونی وضع نمی‌شد برای تیم‌های دیگر اتفاقی رخ نمی‌داد.

در حال حاضر استقلال یک بازیکن (کوین یامگا)، سپاهان یک بازیکن (نیلسون)، مس رفسنجان یک بازیکن (علی عدنان)، گل گهر یک بازیکن (اریک باگناما)، پرسپولیس دو بازیکن (وحدت هنانوف و گولسیانی)، نفت آبادان دو بازیکن (فهد طالب و میثم جبار) و فولاد سه بازیکن (جفرسون، گادوین منشا و موسی کولی‌بالی) را در اختیار دارند و فقط تراکتور است که از سهمیه خارجی جدید استفاده کرده است.

جالب اینکه 8 تیم دیگر لیگ برتر یعنی ذوب‌آهن، هوادار، پیکان، آلومینیوم، استقلال خوزستان، ملوان، شمس‌آذر و نساجی مازندران تا الان هیچ بازیکن خارجی‌ای در لیست خود برای فصل جدید قرار نداده‌اند تا بشود نتیجه‌ گرفت تاکنون نیمی از سرمربیان لیگ برتر علاقه‌ای به بازیکنان خارجی نشان نداده‌اند.

جالب اینکه از میان این باشگاه‌ها پیکان، آلومینیوم اراک و نساجی سه باشگاهی‌اند که حتی با خارجی‌های فصل قبل خود نیز ادامه ندادند!

با همه این تفاسیر می‌توان اینطور نتیجه گرفت که در شرایطی که سهمیه‌های بزرگسال باشگاه‌ها برای فصل جدید یک نفر کم شده و سه سهمیه زیر 25 سال نیز به طور کامل حذف شده، افزایش سهمیه خارجی هم دردی از لیگ برتر فوتبال ایران دوا نکرده است. حالا فقط باشگاهی از این ماجرا سوده برده (تراکتور) که قبل از پایان فصل پیش پیشنهاد اضافه شدن بازیکن خارجی را به فدراسیون ارائه کرد و اگر این سهمیه هم اضافه نمی‌شد، جز تراکتور هیچ تیم دیگری ضرری از این بخش نداشت.

دیدگاه‌ها