کد خبر : 1953776 | 08 مرداد 1402 ساعت 08:58 | 6.1K بازدید | 3 دیدگاه

رییس فدراسیون جهانی شطرنج:

کار برای کارلسن در جام جهانی آسان نیست

جام جهانی شطرنج در حالی برگزار می‌شود که چهره‌هایی مانند مگنوس کارلسن در آن دست به مهره خواهند شد.

کار برای کارلسن در جام جهانی آسان نیست

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از ایسنا، روز گذشته (شنبه) افتتاحیه مسابقات جام جهانی شطرنج برگزار شد. فدراسیون جهانی شطرنج درباره این افتتاحیه نوشت: با نمایشی باشکوه از نور و صدا و بازیگرانی که لباسی شبیه به مهره‌های شطرنج به تن کرده بودند، افتتاحیه جام جهانی شطرنج ۲۰۲۳ در باکو در کشور آذربایجان آغاز شد.  این مراسم مملو از بازیکنان، مهمانان و ... بود.

آرکادی دوورکوویچ، رییس فدراسیون جهانی شطرنج در حاشیه این افتتاحیه گفت: از برگزارکنندگان این مسابقات تشکر می‌کنم. کار سختی است که چنین رقابت بزرگی با حضور ده‌ها کشور و صدها بازیکن برگزار شود. ما می‌خواهیم از همه کارکنان برای سازماندهی این رویداد تشکر کنیم. من از این رقابت‌ها انتظار دارم. قطعا بازی جوانمردانه پیروز خواهد شد و بازیکنان با بهترین عملکرد خود، تماشاگران را  سرگرم می‌کنند.

او هم‌چنین افزود: مطمئنم که مگنوس کارلسن قصد دارد جام جهانی را بالای سر ببرد، اما رقابت بسیار قوی بوده و آسان نیست.

1755232

هم‌چنین تیمور رجبوف، استاد بزرگ آذربایجانی در حاشیه این افتتاحیه گفت: سخت‌ترین کار این است که در تمام ماه رقابت کنم اما من خوشحالم که در کشورم می‌مانم. فیده کار بزرگی انجام می‌دهد. خوشحالم که اینجا هستم.

جام جهانی فیده از سال ۲۰۰۵ آغاز شده و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. اولین جام جهانی زنان در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان در این مسابقات حضور دارد و بسیاری او را شانس قهرمانی این مسابقات می‌دانند. از کشور ایران، مرد شماره یک شطرنج ایران یعنی پرهام مقصودلو در این مسابقات دست به مهره خواهد شد. 

هم‌چنین سید محمد امین طباطبایی، بردیا دانشور و پوریا درینی، دیگر شطرنج‌بازان ایرانی هستند که در این مسابقات حضور دارند. 

جام جهانی شطرنج ۲۰۲۳ یک تورنمنت شطرنج  با حضور ۲۰۶ بازیکن است که از ۳۰ جولای تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ در باکو برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها