کد خبر : 1953788 | 08 مرداد 1402 ساعت 10:02 | 22.6K بازدید | 18 دیدگاه

تجربه عجیب تماشای فوتبال با دوربین‌های روی پیراهن

طرح استفاده از دوربین روی پیراهن در دیدار دوستانه استون ویلا و نیوکسل مورد آزمایش قرارگرفت.

تجربه عجیب تماشای فوتبال با دوربین‌های روی پیراهن

به گزارش "ورزش سه"، در این که لیگ برتر پربیننده‌ترین لیگ فوتبال دنیاست هیچ تردیدی وجود ندارد. یکی از دلایلی که میلیاردها هوادار این رشته را به دیدن بازی‌های لیگ برتر ترغیب می کند کیفیت و تنوع پخش این بازی هاست.

لیگ برتر از سال گذشته روی استفاده از دوربین روی پیراهن در بازی‌ها کار می‌کند؛ چیزی که در بازی‌های پیش فصل تابستانی در امریکا چند بار مورد آزمایش قرار گرفته است.

برونو گیمارش، ستاره نیوکاسل، و یوری تیلمانس، هافبک استون ویلا، در جریان دیدار دوستانه این هفته تیم‌هایشان از دوربین های اول شخص که روی سینه‌شان نصب شده بود استفاده کردند تا تماشاگران را از بعدی دیگر در جریان بازی قرار دهند.

1903194

این یک تجربه بی سابقه برای هواداران بود که در صورت همه گیر شدن می‌تواند دنیایی جدید از تماشای بازی‌های فوتبال را به وجود آورد. با این فناوری جدید بیننده می‌تواند خود را در نقش بازیکنی ببیند که قبل از شروع بازی با هم تیمی‌های خود صحبت می‌کند، گرم می‌کند و بعد از شروع بازی در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرد؛ موقعیت‌هایی که نه از دوربین‌های معمول بلکه در شرایط اول شخص برای بیننده پخش می‌شود.

ببیندگانی که توانستند حالت آزمایشی این طرح را در دیدار استون ویلا و نیوکسل تماشا کنند قادر بودند بازی را طوری ببینند که انگار خودشان گیمارش یا تیلمانس هستند. آن‌ها علاوه بر تصویر، صدای این دو بازیکن را هم با جزئیات کامل می‌شنیدند که بسته به جریان بازی با هم تیمی‌های خود صحبت می‌کردند. فشاری که بازیکنان در زمین فوتبال متحمل می‌شوند نیز در این شرایط کامل برای هواداران قابل درک خواهد بود.

1903195

دیدگاه‌ها