کد خبر : 1953805 | 08 مرداد 1402 ساعت 11:14 | 23.1K بازدید | 10 دیدگاه

تغییر در قوانین نقل و انتقالات، بماند برای فصل بعد

فتاحی: لطفا عدالت لیگ را برهم نزنید!

مدیر ورزشی باشگاه مس رفسنجان معتقد است تغییر در قوانین نقل و انتقالاتی در این مقطع عدالت را در بین باشگاه‌ها از بین می‌برد.

فتاحی: لطفا عدالت لیگ را برهم نزنید!

به گزارش "ورزش سه"، قوانینی که در بحث نقل و انتقالات لیگ بیست و سوم تصویب شده بارها مورد اعتراض باشگاه‌های مختلف قرار گرفت اما با وجود این مسائل تغییری در آن به وجود نیامد. حالا در فاصله کوتاه تا شروع لیگ برتر و در حالی که اکثر باشگاه‌ها نفرات مورد نظرشان را به خدمت گرفته‌اند، زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر در برخی مفاد دستور العمل صادر شده درباره نقل و انتقالات شنیده می‌شود.

سعید فتاحی مدیر باتجربه فوتبال ایران که این روزها در قامت قائم‌مقام و مدیرورزشی باشگاه مس رفسنجان فعالیت می‌کند، در واکنش به شایعات مطرح شده پیرامون احتمال تغییر در قوانین نقل و انتقالات به خبرنگار ما گفت:‌ «واقعیت این است هر قانونی که وضع می‌شود، یکسری محاسن و یکسری معایب دارد، اما به هر ترتیبی وقتی قانون در هیات رییسه فدراسیون مصوب و به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود، دیگر نباید تغییری در آن داده شود.»

او ادامه داد: «با توجه به اینکه قوانین نقل و انتقالات از حدود دو ماه قبل قطعی و به باشگاه‌ها ابلاغ شده، باشگاه‌ها بر اساس آن اقدام به یارگیری کردند و برنامه ریزی خود را انجام داده‌اند. در این شرایط هر تغییری می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. ایجاد تغییر در قوانین در مقطع کنونی به ضرر برخی تیم‌ها و به سود برخی‌ تیم‌های خاص است که این مساله عدالت را در فوتبال از بین می‌برد.»

1903214

مدیرورزشی باشگاه مس رفسنجان همچنین گفت:‌ «تقاضای ما از فدراسیون فوتبال و مدیران محترم این است که در حال حاضر تغییری در قوانین ایجاد نکنند و اگر قرار به تغییر در قوانین نقل و انتقالاتی است آن را برای فصل آینده در نظر بگیرند. وقتی قانونی تصویب و ابلاغ شده، تغییر آن در حالی که نقل و انتقالات به اواسط خود رسیده و اکثر تیم‌ها یارگیری خود را انجام داده‌اند، درست و منطقی نیست.»

فتاحی در پاسخ به این پرسش که اگر فدراسیون تصمیم به تغییر در قوانین نقل و انتقالاتی بگیرد، چه واکنشی خواهد داشت، گفت:‌ «اصلا تغییر در این مقطع زمانی درست نیست. تغییر فقط در شرایطی می‌تواند در قوانین نقل و انتقالات صورت بگیرد که همه باشگاه‌ها موافق آن باشند که با توجه به زمان کم باقیمانده تا شروع مسابقات این مساله امکان پذیر نیست.»

مدیرورزشی باشگاه مس رفسنجان صحبت‌های خود را اینطور به پایان برد:‌ «نقطه قوت قوانین جدید نقل و انتقالاتی اعلام بودجه باشگاه‌ها به طور دقیق و شفافیت مالی و فیرپلی مالی است که امیدواریم به نحو احسن اجرا شود. چون این مساله به سود باشگاه‌ها است و جلوی ضررهای زیاد آنها را می‌گیرد. به همین خاطر بازهم تاکید می‌کنم که تغییر در این مقطع زمانی درست نیست و اگر قرار به اصلاح قوانین است باید به فصل آینده موکول شود.»

دیدگاه‌ها