کد خبر : 1953874 | 08 مرداد 1402 ساعت 14:51 | 14.5K بازدید | 9 دیدگاه

پشت پرده خط خوردن ستاره تیم ملی بسکتبال

لیست ۱۵ نفره تیم ملی بسکتبال ایران برای جام جهانی در حالی منتشر شد که خط خوردن نام یک ملی‌پوش، شائبه‌هایی را به همراه داشت.

پشت پرده خط خوردن ستاره تیم ملی بسکتبال

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از ایسنا، روز گذشته (شنبه) ۷ مرداد ۱۴۰۲، هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، لیست نهایی و مد نظر خود برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ را در حالی اعلام کرد که خط خورذدن محمد جمشیدی، از نکات مهم این لیست بود. 

البته خط خوردن جمشیدی تنها نکته این لیست نیست و کنار گذاشتن نفراتی چون رسول مظفری هم موضوعی بود که باعث شد به برخی از حواشی و شائبه‌ها در تیم ملی بسکتبال ایران دامن زده شود.

بازگشت ارسلان و خط خوردن مظفری

موضوع از آنجایی شروع می‌شود که پس از حضور تیم ملی بسکتبال ایران در اردوی ترکیه، ناگهان ارسلان کاظمی و رسول مظفری به دلیل آنچه که از سوی فدراسیون بسکتبال مصدومیت اعلام شد، به کشور بازگشتند تا به صورت انفرادی در ایران تمرین کنند.

با این حال اما شائبه‌هایی مطرح شد که ادعای فدراسیون بسکتبال مبنی بر مصدومیت این نفرات را رد می‌کند. طبق شنیده‌ها گویا «هاکان دمیر» از نحوه تمرین کردن برخی ملی‌پوشان و رفتار غیر حرفه‌ای آن‌ها در اردو ناراحت بوده و همین امر باعث شده تا عذر آن‌ها از اردوی تیم ملی را بخواهد. 

البته گفته می‌شود که پا در میانی بزرگان تیم و فدراسیون باعث شده تا ارسلان کاظمی مجددا در لیست نهایی قرار بگیرد، اما رسول مظفری که پای ثابت تیم ملی در این سال‌ها بود، شانس حضور مجدد در لیست نهایی را از دست داد. 

1727960

کنار گذاشتن جمشیدی از تیم

اما موضوع مهمی که از روز گذشته خبر ساز شد، کنار گذاشتن محمد جمشیدی ستاره این سال‌های تیم ملی بسکتبال از لیست نهایی تیم بود؛ اتفاقی که حتی باعث شد برخی ملی پوشان مثل بهنام یخچالی نیز با انتشار تصاویر و متن‌هایی، به حمایت از او بپردازند. 

جمشیدی از جمله نفراتی بود که به همراه بازیکنانی چون یخچالی، پذیرفته، منجی و مظفری دیر به اردوی تیم ملی اضافه شد و دلیل این اتفاق هم حضور آن‌ها با تیم شهرداری گرگان در سوپر لیگ غرب آسیا بود.

البته بعد از آن هم جمشیدی یک مرتبه دیگر برای همراهی تیم الاهلی سوریه در فینال لیگ این کشور، از اردوی تیم ملی جدا شد که البته این اتفاق طبق خبرها، با هماهنگی سرمربی تیم ملی بوده که اگر آن را صحیح بدانیم، نمی‌تواند دلیل خط خوردن این بازیکن باشد. جمشیدی به تازگی با یک تیم لبنانی هم مذاکراتی داشته تا برای فصل بعد در لیگ لبنان دست به توپ شود.

ایجاد نظم به سبک هاکان دمیر

بدون شک خط خوردن بازیکنی چون محمد جمشیدی که سال‌ها در سطح ملی بازی کرده و از ستاره‌های بسکتبال آسیا به شمار می‌رود، نمی‌تواند مباحث فنی باشد و شنیده می‌شود ایجاد نظم و هماهنگی بیشتر در تیم، از اهداف اصلی دمیر برای این تصمیم بوده که در نوع خود قابل تامل است. 

نکته قابل توجه دیگر مدت زمان بازی جمشیدی در دیدار دوستانه با لبنان بود. پس از آن که آمار بازی نخست تیم ملی ایران با لبنان منتشر شد، محمد جمشیدی مشخصا کمترین زمان حضور در زمین میان سایر نفرات تیم را داشت و همین موضوع نیز بحث‌هایی را درباره عدم رضایت دمیر از او مطرح کرد.

طبق شنیده‌ها، «هاکان دمیر» نظم و شخصیت تیمی را ارجح بر هر چیزی می‌داند و اگر مسائل فنی را دلیل خط خوردن جمشیدی ندانیم، شاید موضوعی حاشیه‌ای باعث کنار گذاشته شدن این بازیکن شده است.

دیدگاه‌ها