کد خبر : 1953950 | 08 مرداد 1402 ساعت 20:26 | 48.4K بازدید | 10 دیدگاه

فوتسالیست‌ها جام گرفتند؛

هت‌تریک ایران با قهرمانی در کافا

شاگردان علی صانعی با کسب پیروزی مقابل تاجیکستان به قهرمانی در تورنمنت فوتسال کافا رسیدند.

هت‌تریک ایران با قهرمانی در کافا

به گزارش "ورزش سه" تیم فوتسال امید ایران عصر امروز در آخرین دیدار خود از سری مسابقات تورنمنت کافا، با نتیجه یک بر صفر برابر تاجیک‌ها به پیروزی رسید و با کسب چهار برد و تنها یک شکست، بار دیگر در پایتخت تاجیکستان سلطنت خود در فوتسال آسیا را به رخ کشید.

در جدال پایانی، تاجیک‌ها امیدوار بودند با حمایت مملو از تماشاگرانشان برای امیدهای ایران دردسرساز شوند، اما همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، این فوتسالیست‌های ایران بودند که از سوت آغاز، نبض بازی را در دست گرفتند و میزبان مسابقات را در خانه‌اش محاصره کردند.

ویدئو: 306567

در حالی که نیمه‌اول با نتیجه بدون گل به پایان رسید و چندین فرصت گلزنی برای امیدهای ایران از دست رفت، در دقیقه چهار نیمه دوم، زوج جنوبی تیم‌ملی گل کاشتند. امیرحسین دهقانی با یک حرکت انفرادی، توپ را به محمدحسین بازیار سپرد و جوان‌ترین بازیکن تیم‌ملی، اولین گل ملی‌اش را در این مسابقات به ثمر رساند.

در ادامه، بازیکنان تاجیکستان که محو عملکرد و تکنیک ستاره‌های تیم‌ملی شدند، با خطاها پُرشمار به دنبال متوقف کردن آن‌ها و از جریان انداختن بازی بودند.

1903446

در دقایق پایانی، میزبان از تاکتیک پاورپلی استفاده کرد، اما دفاع پولادین ایران به خوبی از دروازه‌ محافظت کرد؛ به قدری که بازیکنان تاجیکستان از شدت عصبانیت در لحظه‌ای با ملی‌پوشان کشورمان درگیر شدند و در نهایت این پیروزی شیرین و اقتصادی، ایران را به قهرمانی در تورنمنت کافا ۲۰۲۳ رساند.

امیدهای ایران، با سه گل خورده، بهترین خط دفاعی مسابقات را از آن خود کردند و توانستند ۱۳ گل در این رقابت‌ها به ثمر برسانند.

محمدتقی صابری، سفیر ایران در تاجیکستان، به همراه احسان اصولی، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، از تماشاگران ویژه این بازی بودند.

ویدئو: 306569

گفتنی است پیش از این تیم فوتسال زنان ایران و تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران نیز در سال ۲۰۲۳ به قهرمانی در تورنمنت کافا رسیده بودند.

1903476

دیدگاه‌ها