کد خبر : 1954038 | 09 مرداد 1402 ساعت 09:46 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

سرگیجه ادامه دار در ژیمناستیک!

با پایان مجوز ۲ ژیمناست به نظر می‌رسد آنها نتوانند در مسابقات دانشجویان جهان (یونیورسیاد) شرکت کنند.

سرگیجه ادامه دار در ژیمناستیک!

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از فارس، مسابقات دانشجویان جهان در حالی به میزبانی چین در حال برگزاری است که تیم ملی ژیمناستیک کشورمان هم راهی این مسابقات شده است اما به نظر می‌رسد ۲ ورزشکار (مهدی الفتی و محمدرضا خسرونژاد) برای شرکت در مسابقات دچار مشکل شده‌اند. 

فدراسیون ژیمناستیک که خیلی وقت است با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و اختلافات زیاد باعث شده تا ورزشکاران ملی تعدادی از رقابت‌های برون‌مرزی را از دست بدهند، به نظر می‌رسد حالا دامنه این اختلافات بین مدیران به مسابقات دانشجویان جهان هم رسیده است. 

* پایان اعتبار لایسنس ۲ ورزشکار ملی

در مسابقات دانشجویان جهان اعتبار لایسنس (مجوز) ۲ ژیمناست کشورمان تمام شده است. عابد حقدادی رئیس فدراسیون ژیمناستیک، از طریق فدراسیون دانشجویی ایمیلی برای تمدید اعتبار لایسنس به فدراسیون جهانی ژیمناستیک ارسال کرد اما مقامات فدراسیون جهانی صراحتا اعلام کردند تمدید لایسنس باید از طریق فدراسیون ملی و با مهر و امضای رئیس و دبیر فدراسیون انجام شود.

از آنجایی که به نظر می‌رسد فدراسیون جهانی زهرا اینچه‌درگاهی را به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران پذیرفته باید تمدید اعتبارات با مهر و امضای او انجام می‌شد. 

شنیده شده فدراسیون ورزش دانشگاهی ۲ مردادماه در نامه‌ای به فدراسیون ژیمناستیک موضوع لایسنس را یادآور شد و حقدادی با ارسال نامه‌ای که برخی ادعا می کنند بدون سربرگ، تاریخ و شماره بوده از اینچه‌درگاهی درخواست می‌کند تا برای ۲ ورزشکار کشورمان لایسنس بگیرد. زمان اخذ لایسنس طبق قانون حداقل یک هفته قبل از رویداد است اما در شرایط اضطراری می‌شود چند روز قبل رویداد هم با درخواست این کار را انجام داد اما به دلیل اقدامات دیرهنگام فدراسیون ژیمناستیک، کاری انجام نشد از طرفی اینچه‌درگاهی هم تاکید داشت یک سال و نیم از فدراسیون دور بوده و به کار خود مشغول است. 

1787380

* ایمیل فدراسیون ژیمناستیک دست چه کسی است؟

محسن سلیمانی دبیر سابق فدراسیون ژیمناستیک در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سفر رفتن این ۲ ورزشکار مشکلی ندارد اما اینکه بتوانند مسابقه بدهند یا خیر این مهم است. ایمیل فدراسیون دست ما نیست چه لزومی دارد دست ما باشد؟ بحث این است که مقامات جهانی حقدادی را به عنوان رئیس فدراسیون نپذیرفتند و او نمی‌تواند درخواست لایسنس بدهد. او به جای مذاکره با اینچه‌درگاهی، از طریق فدراسیون دانشجویی برای لایسنس اقدام کرد اما این موضوع هزینه‌بر است و باید فدراسیون ژیمناستیک این کار را انجام دهد. هر لایسنس حدود ۳۰ فرانک است. نامه حقدادی به اینچه‌درگاهی غیرمحترمانه بود و درخواست کرد که برای ورزشکاران لایسنس بگیرد. 

وی مدعی شد: او غیرقانونی در فدراسیون مانده و فدراسیون جهانی هم او را قبول ندارد. حقدادی بزرگنمایی می‌کند و ما هم بیرون از فدراسیون هستیم چرا ما باید لایسنس بگیریم؟ اگر شما را قبول ندارند کنار بروید تا شخصی بیاید که او را قبول داشته باشند. اینچه‌درگاهی به خاطر سمتی که در فدراسیون جهانی دارد ایمیل شخصی دارد. 

در همین باره عابد حقدادی درباره اینکه گفته شده ۲ ژیمناست کشورمان نمی‌توانند در مسابقات یونیورسیاد شرکت کنند، عنوان کرد: بله البته ما در حال پیگیری هستیم تا این قضیه را حل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما از طریق فدراسیون دانشگاهی با فدراسیون جهانی ژیمناستیک وارد مکاتبه شده‌اید تا لایسنس بگیرید، گفت: بله، عرض کردم ما در حال پیگیری هستیم، هر زمان نتیجه حاصل شد اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

بعد از اینکه در زمان معاونت مهدی علی‌نژاد در وزارت ورزش، کمیته تطبیق اجازه ثبت‌نام به زهرا اینچه‌درگاهی رئیس وقت فدراسیون ژیمناستیک نداد، چالش‌ها در این فدراسیون شروع شد به طوری که با گسترش دامنه اختلافات، ورزشکاران کشورمان تعدادی از مسابقات را از دست دادند و درگیر حاشیه شدند. 

وزارت ورزش با تغییرات متوالی در سرپرستی فدراسیون، اسفند سال گذشته انتخابات را برگزار کرد اما مشکل حل نشد.

پیش از این هم رغبتی، مشاور ورزش و جوانان گفته بود: تلاش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که موضوع ژیمناستیک حل و فصل شود البته اگر فدراسیون جهانی نظر دیگری داشته باشد تلاش خواهیم کرد با کمترین هزینه با آنها به یک اتفاق نظر برسیم. 

دیدگاه‌ها