کد خبر : 1954203 | 10 مرداد 1402 ساعت 02:30 | 39.2K بازدید | 14 دیدگاه

منتخب پیرمردهای بدون تیم لیگ برتر

کاپیتان‌های تیم ملی مشتری ندارند

در حالی که روز پنجشنبه لیگ برتر به طور رسمی آغاز می‌شود اما تعدادی از چهره‌های مطرح سال‌های گذشته اکنون بدون تیم هستند.

کاپیتان‌های تیم ملی مشتری ندارند

به گزارش" ورزش سه" در فاصله سه روز تا لیگ برتر آنطور که در خبرها آمده نزدیک 100 بازیکن بدون تیم هستند و در بین آنها بازیکنان سرشناسی هم وجود دارند. تنوع بازیکنانی که در حال حاضر قرارداد ندارند چه از نظر پست بازی و چه از نظر سن و سال و سطح متفاوت است. البته شرایط بازیکنان جوان فرق می‌کند، آنها شانس بیشتری برای اینکه در دقیقه 90 به یک تیم بپیوندند دارند اما برخی از بازیکنانی که در سال‌های پایانی فوتبالشان هستند حالا انگار در سرراه یک انتخاب جدی قرار گرفته‌اند: اینکه بمانند و مثلا در لیگ‌های پایین‌تر بازی کنند یا قید بازی کردن را بزنند. برخی شاید مدتی کنار نشستن را انتخاب کنند و برخی نیز به سمت مربیگری بروند. البته این اسامی تا زمان انتشار این مطلب بدون تیم هستند و هر آن ممکن است اتفاقی تازه بیفتد. 
تیم پیرمردهای بدون تیم 
دروازه:

دو سه دروازه‌بان مانند مهرداد طهماسبی، آرمان شهداد نژاد و میلاد فراهانی از قدیمی‌هایی هستند که تیم ندارند و باید دید آینده فوتبالی‌شان به کدام سمت می‌رود. 
میلاد فراهانی (35) 
دروازه‌بان با تجربه فصل گذشته تیم هوادار در این فصل هنوز با تیم جدیدی قرارداد نبسته است. او نزدیک به شانزده سال در تیم‌های مختلف بازی در لیگ برتر را تجربه کرده است. فراهانی در فصل گذشته 12 بازی برای هوادار انجام داد.  

1753391

دفاع: 
در خط دفاعی بازیکنان سن و سال دار زیادی بیرون نمانده‌اند. مسعود ابراهیم مدافع کناری سابق ذوب آهن که 34 ساله است در کنار عزت پورقاز، امید خالدی و آرمان قاسمی مدافعانی هستند که هنوز تیمشان را انتخاب نکرده‌اند. 
عزت پورقاز (36) 
مدافع وسط 36 ساله فصل گذشته هوادار در پایان فصل از این تیم جدا شد و هنوز با تیمی قرارداد نبسته است. پورقاز پیش از آن 5 سال در خط دفاعی سپاهان بازی کرده بود و در خلال سال‌های 94 تا 96 نیز لباس تیم ملی ایران را در 8 مسابقه به تن کرد.  
امید خالدی (35) 
مدافع فصل گذشته صنعت نفت آبادان یکی از بازیکنانی است که قراردادش به پایان رسیده و باید دید چه برنامه‌ای برای آینده‌اش دارد. او از سال 90 با فولاد خوزستان به لیگ برتر آمد و در این سال‌ها در تیم‌هایی چون سایپا و مس رفسنجان هم بازی کرده است. 
آرمان قاسمی (34) 
مدافع چپ و کاپیتان سابق پیکان که دو فصل گذشته را در ذوب آهن حضور داشت می‌تواند فعلا در زمره مدافعان بدون تیم در دفاع کناری قرار بگیرد. او سابقه بازی نفت مسجدسلیمان، نساجی و راه آهن را هم دارد. 
هافبک: 
در خط هافبک اما ستاره‌های مطرحی دیده می‌شوند. دو کاپیتان تیم ملی و برخی چهره‌های نامدار سال‌های گذشته لیگ برتر. 

1721537

مسعود شجاعی (39) 
کاپیتان سابق تیم ملی در پنجمین سال حضورش در فوتبال ایران هنوز برای آینده‌اش تصمیمی نگرفته است. اینکه او می‌خواهد ادامه دهد یا به سمت مربیگری برود؟ هنوز هیچکس نمی‌داند کاپیتان مسعود چه برنامه‌ای دارد اما او که از نساجی به طور قرضی به هوادار رفته بود اکنون بدون تیم است. 
اشکان دژاگه (37) 
یکی دیگر از کاپیتان‌های ایران و ستاره تیم ملی ایران در مقدماتی و مرحله نهایی جام جهانی 2018 در چهارفصل حضورش در فوتبال ایران نتوانست درخشش گذشته را تکرار کند. او 59 بازی ملی و 11 گل در کارنامه‌اش دارد و یکی از ستاره‌های مطرح فوتبال ایران در سال‌های گذشته بوده است. باید دید اشکان فصل بعد کجاست و چکار می‌کند؟ 
میثم نقی زاده (37) 
هافبکی که در جوانی و در لیگ دوازدهم در پرسپولیش نامش مطرح شد بعد از گذشت بیش از ده سال و حضور در تیم‌های مختلفی چون گسترش فولاد، پدیده، پارس جنوبی و نفت مسجدسلیمان تا اینجا بدون تیم است. 

1512265

خط حمله:
در خط حمله هم بازیکنان مطرح زیادی بیرون مانده‌اند که شاید شیمبا مهاجم برزیلی یکی از سرشناس‌ترین آنها باشد. 
لوسیانو پریرا-شیمبا (39) 
یکی از موفق‌ترین خارجی‌های تاریخ لیگ برتر ایران در آستانه چهل سالگی هنوز با تیمی قرارداد امضا نکرده است. او فصل گذشته در مس رفسنجان بود و پیش از آن در بیش از ده سال حضورش در فوتبال ایران در تیم‌های سپاهان، فولاد و نفت آبادان بازی کرد. شیمبا در لیگ هجدهم آقای گل لیگ برتر شد. 
محمد رضا خلعتبری (39) 
بازیکن باتجربه و سابقا ملی پوش نیز یکی از سرشناس‌ترین بازیکنانی است که در آستانه 40 سالگی تیم ندارند. او فصل گذشته را با آلومینیوم اراک به پایان رسانید و حالا باید دید بعد از حدود بیست سال حضور در لیگ برتر و حضور در تیم‌های مختلفی چون سپاهان، ذوب آهن، پرسپولیس، ابومسلم، سایپا و فولاد خلعتبری چه خواهد کرد. 

1689648

مهدی مومنی (38) 
وینگر فصل گذشته ملوان و بازیکن سابق استقلال نیز در این فصل هنوز با تیمی قرارداد نبسته است. او سابقه بازی در تیم‌های مختلفی را از جمله پیکان، نفت تهران، استقلال تهران، ماشین سازی، صبای قم و استقلال خوزستان را هم در کارنامه‌اش دارد.

دیدگاه‌ها