کد خبر : 1954322 | 10 مرداد 1402 ساعت 14:16 | 22.9K بازدید | 68 دیدگاه

توضیح مهم درباره فرم بودجه سپاهان در سال جدید

موضوع امضای رئیس مجمع پای فرم‌های ارسالی به سازمان لیگ، مسئله تازه‌ای است که باشگاه‌های لیگ برتری با آن در این فصل دست به گریبان هستند.

توضیح مهم درباره فرم بودجه سپاهان در سال جدید

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه سپاهان به عنوان آخرین باشگاه لیگ برتری، صورت‌برداری و پیش‌بینی خود از بودجه سال آینده را به سازمان لیگ ارسال کرد که این فرم‌ها بلافاصله روی وب‌سایت خروجی این سازمان قرار گرفت. در فرمی که سپاهان منتشر کرده، از عبارت "پیش‌بینی مخارج" استفاده شده که با توجه به درخواست سپاهان برای افزایش سقف بودجه و عدم تصویب آن، به نظر می‌رسد آنها با این روش به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌ها یا متقاعد کردن مدیران سازمان لیگ در آینده برای تغییر سقف بودجه است.

اما نکته دیگر، خالی بودن جای امضای رئیس مجمع در فرم ارسالی سپاهان بود که دیروز مورد توجه رسانه‌ها، از جمله ورزش سه، قرار گرفت.

در این باره باشگاه سپاهان این چنین استدلال کرده که: «ما در ارسال متن بودجه به ماده ۱۰۱ لایحه اصلاحیه قانون تجارت استناد کرده‌ایم. مجامع عمومی توسط هیئت‌رئیسه‌ای مرکب از یک رئیس و یک منشی و دو ناظر اداره می‌شود و در صورتی‌ که ترتیب دیگری در‌اساسنامه پیش‌بینی نشده باشد ریاست مجمع با رئیس هیئت مدیره خواهد بود، مگر در مواقعی که انتخاب یا عزل بعضی از مدیران یا کلیه آن‌ها جزء دستور جلسه مجمع باشد.»

1904032

این ماده در حقیقت می‌گوید انتخاب رئیس مجمع ترتیب خاصی دارد و معمولا شخصی حقیقی است که روز مجمع انتخاب شده و مسئولیت وی در همان روز  به پایان می‌رسد.

در واقع سپاهانی‌ها تاکید می‌کنند که با توجه به ماده ۱۰۱، نبود امضای رئیس مجمع، نکته مهمی در ارسال فرم‌ها به سازمان لیگ نیست، اما برای راستی‌آزمایی، اسناد ارسالی از سوی چند تیم مهم لیگ برتری نیز مورد بررسی خبرنگار ما قرار گرفت. برای مثال برای باشگاه پرسپولیس حسین شهریاری (نایب رئیس هیئت مدیره)، برای استقلال میثم پیله‌فروش (نماینده سازمان خصوصی‌سازی)، برای تراکتور محمدرضا زنوزی، برای باشگاه فولاد خوزستان مومن‌زاده (عضو هیئت مدیره باشگاه فولاد) و برای باشگاه گل‌گهر محمود زیدآبادی (معاون مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر)، قسمت رئیس مجمع را امضا کرده‌اند، اما در فرم‌های ارسالی باشگاه آلومینیوم نیز کسی به عنوان رئیس مجمع فرم‌ها را امضا نکرده است.

1904031

انتظار می‌رفت که فرم بودجه سپاهان نیز به امضای طیب‌نیا، رئیس کارخانه فولاد مبارکه، برسد اما در موارد مشابه این اتفاق در باشگاه‌های لیگ برتری رخ نداده و شاید بشود تراکتور را در این بین مستثنی کرد.

در واقع و در شرایطی که به نظر می‌رسد سازمان لیگ به دنبال این بوده از شخصی که کسوت مجمعیت بر باشگاه را دارد، تاییدیه بودجه سالیانه را بگیرد، اما این اتفاق در مورد سپاهان رخ نداده و در برخی موارد دیگر نیز این اتفاق نیفتاده است. چناچه رئیس مجمع استقلال، وزیر اقتصاد و دارایی است (که اختیاراتش به قربان‌زاده و سپس پیله‌فروش تفویض شده) و رئیس مجمع پرسپولیس نیز وزیر ورزش است (که ظاهرا امضایش به حسین شهریاری منتقل شده است).

در حال حاضر با توجه به اینکه امسال برای اولین بار این مسئله توسط مدیران سازمان لیگ امتحان شده، چه از بابت ارسال فرم، چه از بابت محتوا و چه از بابت شکلی، این فرم‌ها با اشکالاتی مواجه بوده است که در صورت اینکه همچنان در دستور کار قرار داشته باشد، به مرور اصلاحاتی در آن صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها