کد خبر : 1954559 | 11 مرداد 1402 ساعت 17:12 | 48.9K بازدید | 102 دیدگاه

کاش تا ابد بازی می‌کردی جی‌جی

خداحافظی اسطوره: فوتبال دیگر بوفون ندارد

جان‌لوئیجی بوفون، اسطوره دروازه‌بانی ایتالیا و یوونتوس رسما از بازنشستگی‌اش خبر داد و در 45 سالگی با فوتبال خداحافظی کرد.

خداحافظی اسطوره: فوتبال دیگر بوفون ندارد

به گزارش "ورزش سه"، نزدیک به سه دهه درخشش جان‌لوئیجی بوفون در درون دروازه دقایقی پیش رسما به پایان رسید.

این دروازه‌بان 45ساله ایتالیایی که دیروز گزارش‌هایی درباره تصمیمش برای بازنشستگی منتشر شده بود، امروز با انتشار یک ویدیو و متنی کوتاه رسما از خداحافظی با فوتبال خبر داد.

ویدئو: 306772

برای یادآوری سال‌های درخشان جی‌جی بوفون باید از کجا آغاز کرد؟ از جام‌های متعددی که او در دوره طولانی فوتبالش به دست آورد؟ بوفون 9 جام قهرمانی در لیگ‌های اروپایی به دست آورده که 7 جام او پیاپی و بدون فاصله به دست آمده است. او در جوانی فاتح جام یوفا شده و البته مهم‌ترین قهرمانی و جام این دروازه‌بان ایتالیایی جام طلایی‌رنگ جهانی بود که در سال 2006 به عنوان سنگربان ایتالیا بالای سر برد. تنها جای خالی در قفسه جام‌های جی‌جی بدون شک قهرمانی در چمپیونزلیگ است.

1904485

بوفون پنج بار به عنوان بهترین دروازه‌بان دنیا انتخاب شده و تا این لحظه رکوردار تعداد بازی‌های ملی در کشورش ایتالیاست. فاصله بوفون با نزدیک‌ترین رقیبش در پوشیدن پیراهن آتزوری 40 بازی است.

دروازه‌بان بزرگ ایتالیایی رکورد 974 دقیقه بازی بدون دریافت گل را به نام خود ثبت کرده که تا امروز در سری آ رکوردی است که کسی به آن نزدیک نشده است.

1904487

ایتالیایی‌ها علاقه زیادی به استفاده از لقب‌های مختلف برای اشاره به فوتبالیست‌های محبوبشان دارند. لقبی که از طرف آنها برای جی‌جی بوفون مورد استفاده قرار می‌گیرد «سوپرمن» است. با اینکه بوفون بارها در ورزشگاه‌ها صدای تشویق‌های کرکننده را می‌شنید که او را سوپرمن صدا می‌زدند اما بارها گفته بود که تنها نامی که دوست دارد با آن صدا زده شود «جی‌جی» است.

باور اینکه جی‌جی بوفون دیگر در میادین فوتبال حضور ندارد واقعا دشوار است. اما نزدیک به سه دهه درخشش او در زمین‌های فوتبال در کجا به پایان رسید؟ در باشگاه پارما، جایی که جی‌جی فوتبالش را از آنجا آغاز کرده بود. بوفون با پارما تا تابستان آینده قرارداد داشت ولی در روزهای گذشته با این باشگاه به توافق رسید تا قراردادش با توافق دو طرفه فسخ شود تا او بتواند رسما اعلام بازنشستگی کند.

بوفون با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی خیلی ساده بازنشستگی‌اش را اعلام کرد و گفت: "تمام شد بچه‌ها. هر چه دارم از شما دارم. شما به من همه چیز دادید و من هم هر چه در توان داشتم برای شما گذاشتم. ما با هم بودیم و با هم موفق شدیم".

1904488

بوفون، که فوتبالش را از پارما شروع کرده بود، در سال 2001 با قراردادی 53 میلیون یورویی به یوونتوس پیوست و شهرت و موفقیتش را مدیون این تیم بود. او تا سال 2018 با پیراهن بیانکونری به میدان رفت و در این سال راهی پاریس شد و یک سال از دروازه پی‌اس‌جی محافظت کرد. بوفون سپس به یووه بازگشت و دو سال دیگر با پیراهن بیانکونری بازی کرد و در سال 2021 راهی باشگاهی شد که فوتبالش را از آن آغاز کرده بود.

دیدگاه‌ها