کد خبر : 1954560 | 11 مرداد 1402 ساعت 17:22 | 23K بازدید | 25 دیدگاه

خریدار اصفهانی صلاحیت مالی و فنی ندارد؛

بیانیه ون‌پارس درباره واگذاری امتیاز این تیم

سرانجام باشگاه ون پارس اصفهان با انتشار بیانیه‌ای به اخبار پیرامون واگذاری امتیاز این باشگاه واکنش نشان داد.

بیانیه ون‌پارس درباره واگذاری امتیاز این تیم

به گزارش "ورزش‌ سه"، پس از پایان رقابت‌های لیگ دسته اول صحبت‌های زیادی درباره واگذاری امتیاز ون پارس اصفهان مطرح شد. از آریو اسلامشهر که فصل گذشته در لیگ دسته دوم حضور داشت به عنوان باشگاهی که قرار است امتیاز این باشگاه اصفهانی را بخرد نام برده شد، اما در ادامه براساس بندهای قانونی انتقال امتیاز این باشگاه به خارج از استان با مخالفت مدیر کل ورزش و جوانان اصفهان با مشکل مواجه شد، تا فصاحت گلپایگانی به عنوان خریدار جدید در استان مطرح شود.

حالا پس از چند هفته باشگاه ون پارس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که خریدار اصفهانی صلاحیت مالی و فنی لازم را برای خرید امتیاز باشگاه ندارد و از مسئولان استانی درخواست کرده که شرایط را برای واگذاری امتیاز باشگاه به آریو اسلامشهر مهیا کنند.

متن بیانیه باشگاه ون پارس اصفهان که فصل گذشته در لیگ دسته اول حضور داشت و از جانب احمد تحسیری، مدیرعامل باشگاه، با تندی درباره خریدار استانی صحبت کرده، به شرح زیر است:

«پس از حمد و ثنای بیکران به درگاه خداوند بزرگ، پیرو تصمیم اخیر باشگاه فرهنگی ورزشی ون پارس نقش جهان در خصوص واگذاری امتیاز تیم بزرگسالان دسته یک خود و حواشی پیرامون آن، مجموعه مدیریت این باشگاه، لازم می‌داند تا به بیان برخی از موضوعات قابل اعتنا و مهم مرتبط بپردازد.

1904480
1904481
نامه سرپرست سازمان لیگ که از مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان درخواست کرده که خیلی زود تصمیم نهایی خود را درباره واگذاری یا عدم واگذاری امتیاز باشگاه ون پارس اتخاذ کنند.
1904482
متن بیانیه باشگاه ون‌پارس اصفهان که درخواست کرده امتیازش را به آریو اسلامشهر واگذار کند.
1904483
درخواست مدیرعامل ون‌پارس برای انتقال امتیاز تیم به خارج از استان.

در راستای انتقال امتیاز این باشگاه و رسانه‌ای نمودن موضوع، طبق روال طبیعی، افرادی تمایل خود به مذاکره در این رابطه را به این باشگاه ابراز نمودند. در همین راستا، یکی از این خریداران که تمایل شدید و پیگیری مجدانه‌ای برای خرید این امتیاز از خود نشان داد، آقای محمدرضا فصاحت گلپایگانی بود که پس از مذاکرات فراوان از 3 ماه قبل، نهایتا در مورخ 17 تیر ماه سال جاری برای نهایی نمودن صلح‌نامه امتیاز تیم به دفتر این باشگاه مراجعه و پیش نویس اولیه این قرارداد را رؤیت و با آن موافقت نمودند. سپس مقرر شد که ظرف 2 روز حدود 30 درصد مبلغ قرارداد و طی 7 روز تتمه آن را به حساب باشگاه واریز و صلح‌نامه، نهایی گردد. که از این بابت از سوی خریدار هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفت و طبیعتا قرارداد نهایی نگردید. همچنین بعداً مشخص گردید که نامبرده به هیچ وجه توانایی عقد این قرارداد را چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ صلاحیت فنی نداشته و بیشتر به دنبال مطرح نمودن نام خود در لیست خریداران این  امتیاز بوده است.

پس از انتقال امتیاز تیم باشگاه، به باشگاه میهن آریو و انجام نقل و انتقال ریالی و اتمام تعهدات طرفین، و متعاقب آن درخواست صدور مجوز خروج از استان، این درخواست مورد مخالفت مدیر کل سازمان ورزش و جوانان استان قرار گرفت که طبق اظهارات انجام شده، تیم اصفهانی می‌بایست در استان اصفهان باقی مانده و باشگاه ون پارس فقط می‌تواند این امتیاز را به صورت درون استانی منتقل نماید. علی‌رغم تلاش‌های این باشگاه برای مجاب نمودن مسئولین محترم مبنی بر عدم وجود خریدار درون استانی، خلاف این ادعا مطرح شده که برای انتقال تیم خریدار بومی وجود دارد. با بررسی‌های بیشتر مشخص گردید نقطه اتکا و منظور از خریدار توسط مسئولین محترم آقای محمدرضا فصاحت بوده که از قبل نیز صلاحیت دریافت این امتیاز را نداشته‌اند و در حال حاضر ایشان با اطلاع از شرایط باشگاه ون پارس و سوءاستفاده از این موقعیت مجددا با مسموم‌سازی اذهان مسئولین ذی‌ربط مبنی بر دارا بودن تمکن مالی مناسب، خود را به عنوان گزینه جایگزین به عنوان خریدار داخل استان معرفی کرده‌اند. همچنین، این باشگاه، پس از برگذاری اولین جلسه برای عقد قرارداد با ایشان، به منظور فراهم‌سازی شرایط انجام این انتقال، سه مرتبه دیگر نیز به ترتیب با حضور: 

1. جناب آقای محمودیه، مدیر اسبق تیم پرسپولیس اصفهان 

2.  جناب آقای دادخواه، دبیر محترم و ریاست محترم حقوقی هیئت فوتبال در محل آن دفتر

3. در نوبت آخر با حضور جناب سرهنگ فصیحی 

جلساتی را ترتیب نمودند که در هیچ یک از این نشست ها، خریدار فوق الذکر قادر به اثبات تمکن مالی و انجام تعهدات مربوطه نشد و تمامی جلسات بی‌نتیجه باقی ماند.

مع الوصف، مدیریت باشگاه فرهنگی و ورزشی ون پارس نقش جهان به نمایندگی از خود و همه طرفداران وفادار و آگاه فوتبال به ویژه مردم شریف استان اصفهان، قسمت اعظم گلایه خود را متوجه مدیر کل محترم سازمان ورزش و جوانان استان اصفهان دانسته که با عِلم به شرایط موجود اقتصادی این باشگاه و سایر مسائل مربوطه، نه تنها به فکر حمایت و هموار سازی مسیر ابقای این باشگاه در دیگر رده‌های فوتبالی نیستند، هیچ‌گونه اقدامی برای تلطیف فضای ورزشی به منظور جذب سرمایه گذاران بالقوه در فوتبال کشور نیز انجام نداده و با اقدامات عجولانه و دل در گرو افراد معلوم الحالی چون فصاحت‌ها داشتن، در حال دامن زدن به هجمه‌هایی هستند که فکر سرمایه‌گذاری در ورزش و به ویژه فوتبال را از سَر هر سرمایه‌گذار بخش خصوصی محو می‌کند. امید است با مذاکرات صورت گرفته با هیئت محترم فوتبال استان اصفهان و همچنین حمایت‌های سایر مسئولین محترم ورزشی استان، شرایط انجام تعهدات این باشگاه در قبال باشگاه میهن آریو و خارج شدن موضوع از بلاتکلیفی به منظور حضور هرچه قدرتمند تر این تیم در فصل جدید فوتبالی مهیا گردد.»

دیدگاه‌ها