کد خبر : 1954608 | 12 مرداد 1402 ساعت 03:00 | 120.9K بازدید | 98 دیدگاه

سوابق عراقی‌ها: منتظر محمد و آینده پیش‌رو

نکونام کرار و هوار و همام را با هم می‌خواهد!

منتظر محمد با قراردادی سه ساله به استقلال پیوست و تبدیل به چهارمین بازیکن عراقی تاریخ این تیم شد.

نکونام کرار و هوار و همام را با هم می‌خواهد!

به گزارش "ورزش سه" مو فرفری جدید آبی‌ها سرانجام با این تیم قرارداد بست تا باعث امیدواری زیاد هواداران استقلال به بخش تهاجمی این تیم در لیگ بیست‌وسوم شود. بازیکن جوانی که یک خرید جذاب برای این تیم به حساب می‌آید و هواداران استقلال امیدوار به تکرار خاطرات خوبی‌اند که از عراقی‌های سابق این باشگاه در خاطر دارند.

به بهانه این انتقال به بررسی عملکرد عراقی‌های تاریخ باشگاه استقلال پرداخته ایم و به نکات جالبی برمی‌خوریم.

1. هوار هوار یا هوار ملا محمد!
اولین عراقی تاریخ باشگاه استقلال نه یک بازیکن معمولی بلکه یک یاغی بود. هوار ملا محمد در نیم فصل دوم لیگ یازدهم با قراردادی شش ماهه به استقلال پرویز مظلومی پیوست. بازیکن بی‌حاشیه‌ای که پس از مازاد شدن توسط علی دایی در پرسپولیس، پس از نیم فصل حضور در اربیل عراق به استقلال آمد و اتفاقا عملکرد خوبی از خود به جای گذشت.
هافبک ریزنقش و چپ پا در مجموع هفده بازی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال موفق به ثمر رساندن 4 گل و ثبت 5 پاس گل شد.

1904601

2. کرار جاسم، شلوغ‌ترین عراقی تاریخ ایران!
دومین بازیکن عراقی آبی‌ها کسی نبود جز کرار جاسم محمد. ستاره ملی پوشی که توسط فراز کمالوند وارد فوتبال ایران و تراکتور شده بود، در نقل و انتقالات تابستانی لیگ دوازدهم به استقلال پیوست تا جانشین هم‌وطن خود یعنی هوار شود. 

کرار در آن مقطع تنها نیم فصل در استقلالی که آن روزها هافبک‌هایی نظیر آندو، جباری و زندی داشت دوام آورد و در نهایت پس از درگیری لفظی با مجتبی جباری در بازی جام حذفی مقابل سایپا نوین از این تیم اخراج شد. کرار در آن نیم فصل در 9 بازی برای استقلال به میدان رفت و تنها موفق به ثبت یک پاس گل شد.

1904602

این اما پایان کار او در استقلال نبود و در تابستان فصل 94-1393 این بار توسط امیر قلعه‌نویی به استقلال بازگشت. بازگشتی که کاملا رویایی بود و او را تبدیل به ستاره استقلال در میانه میدان کرد. کرار در آن فصل در 26 بازی 6 گل زد و 11 پاس گل داد و آمار خوبی از خود به جای گذاشت.

البته که او در آن فصل هم چندان بی‌حاشیه نبود و اوج حواشی او به درگیری شدیدش با علیرضا فغانی در بازی مقابل سایپا در ورزشگاه انقلاب کرج رخ داد که در نهایت منجر به محرویمت چندجلسه‌ای او شد. 

پس از جدایی قلعه‌نویی و روی کار آمدن دوباره مظلومی در فصل پانزدهم، کرار جاسم آخرین مقطع حضورش در استقلال را تجربه کرد و در نیم فصل حضورش تنها در سه بازی به میدان رفت و سرانجام راهی فوتبال کشورش شد.

3. طارق همام، بمبی که خیلی زود خنثی شد!
سومین عراقی استقلال جوان ملی پوشی بود که با سر و صدای زیادی در تابستان 1397 به استقلال شفر پیوست. هافبک چپ پایی که علی‌رغم کیفیت فنی‌ای که داشت، در پرحاشیه بودن دست کمی از همتای خود، یعنی کرار جاسم، نداشت و اوج بی‌انضباتی‌های او زمان بازگشتش از مرخصی‌های فیفادی بود که اکثر اوقات با تاخیر همراه بود. 

در نهایت طارق همام 18 بازی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال انجام داد و موفق به زدن یک گل و ثبت دو پاس گل شد. این ستاره عراقی بعد از استقلال هم روزهای خوبی را تجربه نکرده و اکنون در لیگ یک قطر برای المعیذر به میدان می‌رود.

1904603

4. منتظر محمد، استقلالی‌ها منتظر تلفیق هوار و کرار!
منتظر محمد حالا تبدیل به چهارمین بازیکنی می‌شود که از فوتبال عراق به این باشگاه می‌آید. بازیکنی که هواداران استقلال انتظار دارند بتواند جای خالی محبی یا قایدی را پر کند و عملکرد خوبش در تیم ملی امید عراق را با پیراهن آبی تکرار کند. قطعا طرفداران استقلال دوست دارند این بازیکن از نظر اخلاقی شبیه به هوار ملا محمد و از نظر فنی ترکیبی از هوار و کرار جاسم باشد.

 از نظر شما عملکرد این جوان عراقی در استقلال چگونه خواهد بود؟

دیدگاه‌ها