کد خبر : 1954643 | 12 مرداد 1402 ساعت 06:00 | 14.5K بازدید | 17 دیدگاه

لیگ برتر ایران روزهای تعطیل را خوش ندارد

همان همیشگی: جمعه‌های بدون فوتبال

با وجود تمام تلاش‌ها رقابت‌های لیگ برتر در بیست و سومین دوره در یک روز غیرتعطیل افتتاح می‌شود.

همان همیشگی: جمعه‌های بدون فوتبال

به گزارش "ورزش سه" با اعلام سازمان لیگ برتر رقابت‌های هفته اول لیگ برتر از روز چهارشنبه، هجدهم مردادماه، آغاز خواهد شد. این در حالی است که همواره این نقد و تلاش وجود دارد که مسابقات لیگ برتر در روزهای تعطیل برگزار شود. با این وجود در این فصل دست‌کم از شروع مسابقات با به هم خوردن برنامه اولیه این اتفاق نخواهد افتاد.

فصل گذشته بازی‌ها روز جمعه آغاز شد و در روز شنبه هفته اول پایان رسید. در بیست و یکمین دوره یعنی دو دوره قبل نیز بازی‌ها در روز سه‌شنبه آغاز شد و هفته اول چهارشنبه به پایان رسید. البته لیگ بیستم هم جمعه شروع شده بود. 

جالب اینجاست که اولین دوره از رقابت‌های لیگ برتر روز جمعه 11 آبان 1380 افتتاح شد. درواقع این دغدغه‌ای است که اهالی فوتبال و کارشناسان همواره داشته‌اند، چرا که برگزاری بازی در روز تعطیل باعث می‌شود مسابقات با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان و رسانه‌ها مواجه شوند. البته که همواره اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی توانسته‌اند -حتی اگر تلاشی هم برای برگزاری مسابقات در چنین روزهایی بوده- تا حدودی روی نظم مسابقات تاثیر بگذارند. امسال همین اتفاق رخ داده و بعد از اعلام برنامه چهار هفته اول مسابقات مشخص است که نهایت تلاش سازمان لیگ تقسیم بازی‌ها بین روزهای سه شنبه تا پنجشنبه بوده و توانسته در این هفته اندک مسابقاتی را به این روز تعطیل (نیمه تعطیل) برساند. 

هفته اول لیگ بیست و سوم روز چهارشنبه آغاز و سه بازی آن از جمله بازی مهم سپاهان- تراکتور در اصفهان و صنعت نفت آبادان –استقلال روز پنجشنبه برگزار می‌شود که باعث خواهد شد مخاطبان بیشتری بتوانند بازی‌های این روز را تماشا کنند. 

باید دید سازمان لیگ با توجه به این تغییر پیش آمده برای هفته‌های بعد از آن چه برنامه‌ای دارد و آیا می‌تواند دوباره برنامه را روی روالی بیندازد که مسابقات در روزهای تعطیل برگزار شوند. مسابقاتی که هفته پنجم به بعد آن بعد از مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها