کد خبر : 1954701 | 12 مرداد 1402 ساعت 12:52 | 31.9K بازدید | 18 دیدگاه

اسطوره‌هایی که ناگهان خانه‌نشین شدند؛

در حسرت آخرین بازی، در سوگ تماشای آخرین نمایش!

خانم گل آسیا و کاپیتان تیم ملی زنان، به مانند بسیاری از اسطوره‌های دیگر ورزش ایران در سکوت خبری از تیم ملی کنار گذاشته شدند.

در حسرت آخرین بازی، در سوگ تماشای آخرین نمایش!

به گزارش ورزش سه، بعد از ماه‌ها وقفه، بالاخره فدراسیون فوتبال با اعلام اسامی ۲۵ بازیکن دعوت شده به تیم ملی فوتسال زنان، خبر از برپایی اردوی این تیم داد. شاید مقداری عجیب به نظر برسد اما تکلیف سرمربی این تیم هنوز مشخص نیست و فروزان سلیمانی، دو سالی است که بدون قرارداد رسمی و به عنوان سرمربی موقت، هدایت این تیم را در اردوها به عهده دارد. سلیمانی در طول برگزاری لیگ گذشته، هدایت ملی حفاری اهواز را به عهده داشت و مطابق اساسنامه فدراسیون فوتبال، یک مربی باشگاهی نمی‌تواند به طور همزمان هدایت تیم ملی را هم به عهده داشته باشد.  

اما موضوع این گزارش نه وقفه‌های طولانی در برپایی اردوی تیم ملی زنان است و نه بلاتکلیفی کادرفنی این تیم. موضوع بی مهری است که به نظر می‌رسد در فوتبال ما اپیدمی شده است. سال گذشته بود که سیدجلال حسینی، یکی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ برتر که از حیث تاثیرگذاری و تداوم درخشش، همیشه در اوج بوده است، بدون برگزاری دیدار خداحافظی، با مستطیل سبز وداع کرد و پا به عرصه مربی‌گری گذاشت. چرا راه دور برویم، پژمان منتظری، ستاره بی سر صدای استقلال همین یک ماه پیش کفش‌هایش را آویخت و آبی‌ها برای قدردانی از او، هیچ تدارکی ندیدند. از این دست بازیکنان برای مثال زدن به وفور می‌توان نام برد.  

1904753

اما این بی‌مهری‌ها مختص فوتبال، آن هم در بخش مردان نیست. همه ما به یاد داریم که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸، بعد از قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان در مسابقات آسیایی، چه شعفی در میان مردم دیده می‌شد. دو قهرمانی متوالی قاره کهن، توسط شیردختران ایرانی رقم خورد و در راس آن‌ها، ستاره‌هایی چون فرشته کریمی، نسیمه غلامی، فرزانه توسلی و ... دیده می‌شدند. همین ستاره‌ها بارها به خبرنگار حوزه زنان سایت ورزش سه گفته‌اند که بعد از این قهرمانی‌ها، علاقه دختران ایرانی به فوتسال چندین برابر شد و سوال مشترکی از آ‌ن‌ها پرسیده میشد که ما چطور می‌توانیم فوتسالیست شویم؟ 

حالا اما بعد از گذشت حدود ۵ سال از آخرین قهرمانی تیم ملی زنان ایران در آسیا، درحالی که کرونا مانع برگزاری مسابقات آسیایی در سال ۲۰۲۲ شد و مطابق وعده AFC، این مسابقات در سال جدید برگزار خواهد شد. در شرایطی که دختران ایران شانس هت‌تریک قهرمانی دارند، در لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی، خبری از نام ستاره‌های چون فرشته کریمی و نسیمه غلامی نیست. 

1904754

فروزان سلیمانی پیش از این گفته بود که می‌خواهد در تیم ملی زنان جوانگرایی کند. چه کسی است که با تفکر جوانگرایی مشکل داشته باشد؟ قابل درک است که تمام ستاره‌ها روزی باید با دوران بازیگری وداع کنند، چه بسا که همین شب گذشته جی‌جی بوفون، دروازه‌بان افسانه‌ای از مستطیل سبز خداحافظی کرد. علی دایی، کریم باقری، فرهاد مجیدی، وحید شمسایی، مریم ایراندوست، نیلوفر اردلان و بسیاری دیگر هم یک روز آمدند و روز دیگر رفتند اما موضوع این است که؛ این رسم خداحافظی با اسطوره‌هایی که روزی باعث شوق عمومی در جامعه شدند نیست.  

فدراسیون فوتبال، باشگاه ها و تمام ارکان تصمیم‌گیرنده، باید تجدید نظری در رویه خود برای خداحافظی با ستاره‌های سال‌های دور مردم داشته باشند.

دیدگاه‌ها