کد خبر : 1955043 | 14 مرداد 1402 ساعت 08:30 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

روادید هست، «پاس» نیست!

اتفاق عجیب برای رئیس و یک دوچرخه‌سوار

ویزای محمد گنج‌خانلو و رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در حالی صادر شده است که پاسپورت این نفرات در ایران نیست و به این ترتیب بعید است رکابزن ایران به مسابقات جاده هم برسد!

اتفاق عجیب برای رئیس و یک دوچرخه‌سوار

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان به صورت تجمیع به میزبانی شهر گلاسکو برگزار می‌شود اما با وجود اینکه بیش از یک ماه از درخواست ایران برای دریافت روادید می‌گذرد هنوز تکلیف اعزام نماینده ایران به همراه رئیس فدراسیون به این رویداد مشخص نیست.

اما نکته جالب در این است که بنابر گفته رئیس فدراسیون ویزای این دو نفر صادر شده اما پاسپورت آنها در ایران نیست!

هاشم اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در گفتگو با گفت: ما برای دریافت ویزای گنج‌خانلو و خودم از کمیته المپیک و حتی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری هم پیگیری کرده و مکاتبات لازم را انجام دادیم در نهایت روز پنجشنبه از سوی UCI به ما اطلاع دادند که روادید ما حاضر است.

وی ادامه داد: اما مشکل اینجاست که این کشور در ایران تنها کارگزاری داشته و سفارت ندارد به همین دلیل پاسپورت ما در سفارت ابوظبی امارات است.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: برای دریافت پاسپورت باید منتظر باشیم تا پاس ها به ایران برسد و نمی‌دانیم این اتفاق چه روزی می‌افتد. مسابقات بخش پیست از روز پنجشنبه، ۱۲ مردادماه، در گلاسکو آغاز شده و گنج‌خانلو این مسابقه را از دست داده است امیدوار بودیم که حداقل وی بتواند به مسابقه جاده برسد اما با این شرایط نمی‌دانیم اصلاً به این رقابت‌ها هم می‌رسد یا خیر؟

وی بیان داشت: متاسفانه چون پاسپورت نداریم نمی‌توانیم خودمان هم به امارات رفته و از آن طریق زودتر راهی محل برگزاری مسابقات شویم و تنها راه این است که این چند روز هم منتظر بمانیم.

اسدی افزود: باید ببینم پاسپورت‌ها چه روزی به دست ما می‌رسد اگر شرایط مهیا باشد شاید تنها به مسابقه تایم تریل انفرادی برسیم. در حال حاضر فقط فرانک پرتوآذر به عنوان نماینده ایران به طور مستقیم از اروپا راهی گلاسکو شده است.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که «گفته بودید در تلاش هستید تا یک دوچرخه برای رکابزن ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان خرید کنید آیا این اتفاق افتاده است یا خیر؟» هم گفت: دوچرخه‌ها هنوز خرید نشده و قرار بود در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان ضمن حضور در اجلاس جهانی و برگزاری نشست‌ها و پیگیری‌های لازم در این حصوص هم اقدامات لازم را برای خرید انجام دهیم که متاسفانه این اتفاق نیافتاده است.

دیدگاه‌ها