کد خبر : 1955199 | 14 مرداد 1402 ساعت 18:26 | 11.2K بازدید | 4 دیدگاه

همکاری کنید تا طلسم ۵۰ ساله را بشکنیم؛

منافی برای صعود تیم امید شرط گذاشت!

مربی تیم امید از باشگاه‌های لیگ برتری درخواست کرد برای موفقیت این تیم تعامل لازم را با مسئولان داشته باشند.

منافی برای صعود تیم امید شرط گذاشت!

به گزارش ورزش سه، جواد منافی که فصل گذشته به همراه حمید مطهری در نساجی حضور داشت، مدتی پس از جدایی از این باشگاه قائمشهری به کادرفنی تیم امید اضافه شد تا کار خود را در کنار رضا عنایتی آغاز کند.

منافی درباره حضور در کادر فنی تیم امید به خبرنگار ما گفت: به هر حال بحث ملی است و من هم به عنوان فوتبالیست سابق این کشور دوست داشتم به تیم امید کمک کنم. من در بازی‌های مقدماتی المپیک بارسلونا، بازیکن تیم امید بودم اما با اختلاف یک امتیاز نتوانستیم به المپیک صعود کنیم؛ وقتی که پیشنهاد حضور در کادرفنی تیم امید رسید و صحبت کردیم، تصمیم گرفتم به تیم امید کشورم اضافه شوم و کمک کنم تا انشاالله طلسم ۵۰ ساله را بشکنیم.

او سپس در خصوص حضور رضا عنایتی در تیم امید و انتقاداتی که به انتخاب او وارد می‌شد، گفت: همیشه همینطور است و از سرمربی بزرگسالان گرفته تا نوجوانان، همیشه انتقاداتی مطرح می‌شود‌ اما  به هر حال در حال حاضر آقای عنایتی با شایستگی کامل برای سرمربیگری تیم امید انتخاب شدند و همه باید دست به دست هم بدهند تا ایشان موفق شود.

منافی سپس در خصوص شرایط تیم امید توضیح داد: اگر این تیم و کادرفنی، ۴-۵ ماه قبل جمع و جور می‌شدند، می‌توانستیم بهتر تیم را آماده کنیم اما در حال حاضر کار سختی داریم و تیم خیلی دیر‌ جمع و جور شده و خیلی کم توانسته‌ایم بچه‌ها را دور هم‌ جمع کنیم. در هر صورت دیگر زمانی نیست. ما تنها سه بازی تدارکاتی در ترکیه انجام دادیم و از طرفی لیگ هم به تعویق افتاد و کار ما سخت شد و فکر می‌کنم تنها ۴-۵ روز پیش از مسابقات بتوانیم بچه‌ها را در اختیار بگیریم.

او با اشاره به عدم همکاری برخی از باشگاه‌ها با تیم امید گفت: من در درجه اول امیدوارم باشگاه‌ها و مربیان تعامل لازم را با ما داشته باشند و به ما بازیکن بدهند تا استفاده کنیم. متاسفانه در اردوی ترکیه، باشگاه‌های سپاهان، استقلال و تراکتور بازیکنان خود را اختیار تیم امید قرار دادند و این می‌تواند لطمه بزرگی به تیم بزند. ما اگر می‌توانستیم مینی‌کمپ برگزار کنیم، شرایط خیلی بهتر می‌شد اما برای این اتفاق هم باید تعامل حاصل شود. مسیر سختی پیش رو داریم.

1740472

منافی سپس با بیان اینکه برخی از بازیکنان امید در تیم‌های باشگاهی خود فرصت بازی پیدا نمی‌کنند، عنوان کرد: قطعا خیلی از بازیکنان می‌توانند در لیگ بازی کنند و من از مربیان خواهش می‌کنم به بازیکنان جوان به چشم بازیکن تمرینی نگاه نکنند. الان در تمام دنیا بازیکن ۱۸-۱۹ ساله در تیم بزرگسالان بازی می‌کنند. این بچه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و باشگاه‌ها باید جوان‌گرایی کنند و از بازیکنان تیم امید استفاده کنند. هر چقدر که بازیکنان ما بازی کنند و آماده‌تر باشند، بیشتر می‌توانند کمک کنند.

او در خصوص میزان توجه فدراسیون به تیم امید گفت: هیچوقت به تیم‌های پایه توجه‌ کافی نمی‌شود اما در حال حاضر مسئولان فدراسیون تمام توان‌شان را می‌گذارند. البته ما هنوز قرارداد نبسته‌ایم اما امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید و با توجه ویژه مسئولان فدراسیون بتوانیم با کمک همه بچه‌ها و کادرفنی به المپیک صعود کنیم.

منافی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره عدم امضای قرارداد با فدراسیون بیان کرد: زمانی که مربی خارجی می‌آید، کارها به سرعت انجام می‌شود اما در مورد مربی‌های ایرانی شرایط متفاوت است. به ما اعلام کرده‌اند که کارها انجام شده و به زودی قرارداد را امضا می‌کنیم. در هر صورت ما با تمام توان و انرژی و تعصب کار می‌کنیم و مهم این است که دل هواداران و مردم را شاد کنیم و این تیم را به المپیک ببریم.

دستیار عنایتی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات لیست تیم‌های لیگ برتری می‌تواند به تیم امید کمک کند، گفت: من فکر می‌کنم بتواند کمک کند. هر چقدر بازیکنان جوان و امید در شرایط بازی قرار بگیرند، کمک زیادی به تیم می‌شود. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و مربیان توجه بیشتری به بازیکنان جوان داشته باشند و فقط به دنبال نتیجه‌گیری نباشند؛ مطمئنم ضرر‌ نمی‌کنند.

او در پایان گفت: امیدوارم تعامل بین تیم امید و باشگاه‌ها ایجاد شود و بازیکنان مدنظرمان را به ما بدهند تا بدون مشکل کار کنیم. همچنین از مردم می‌خواهم برای موفقیت تیم امید دعا کنند.

دیدگاه‌ها