کد خبر : 1955348 | 15 مرداد 1402 ساعت 12:09 | 33.3K بازدید | 30 دیدگاه

سیتی-آرسنال: آرتتا نمی‌خواهد به پپ جام بدهد

منچسترسیتی و آرسنال در بازی سوپرجام انگلیس عصر امروز به مصاف هم خواهند رفت

سیتی-آرسنال: آرتتا نمی‌خواهد به پپ جام بدهد

به گزارش "ورزش سه"، اولین بازی جذاب این فصل انگلیس عصر امروز به میزبانی ورزشگاه ومبلی بین تیم‌های منچسترسیتی و آرسنال برگزار می‌شود. امروز برنده اولین جام فصل از بین قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس معرفی می‌شود. به دلیل اینکه فصل پیش با کسب سه‌گانه تاریخی من‌سیتی به پایان رسید، قهرمان لیگ برتر باید به مصاف نایب قهرمان یعنی آرسنال برود.

پس از یک تابستان پر از تحولات، نقل و انتقالات و تورهای خارجی، هر یک از تیم‌های حاضر در این مسابقه چگونه دوباره با هم هماهنگ شده‌اند؟ هر کدام از آن‌ها در چه وضعیتی هستند؟

منچسترسیتی من‌سیتی

برای اولین بار پس از مدتی سوالاتی در مورد ترکیب منچسترسیتی وجود دارد. متئو کواچیچ وارد فهرست بازیکنان شده اما ایلکای گوندوگان راهی بارسلونا شد و ریاض محرز هم به عربستان سعودی رفت. در مورد آینده برناردو سیلوا، کایل واکر، ژائو کانسلو و کالوین فیلیپس نیز تردیدهایی وجود دارد. شعار پپ گواردیولا معمولاً این بوده که بازیکنانی را که ناراضی هستند نگه نمی‌دارد، اما او نمی‌تواند در تابستان امسال یک مهاجرت دسته جمعی را تحمل کند. قرارداد 98 میلیون دلاری برای یوشکو گواردیول، مدافع میانی لایپزیش روز گذشته انجام شد و آن‌ها با گران قیمت‌ترین مدافع دنیا به زمین خواهند رفت.

آرسنال آرسنال

آرسنال با صرف حدود 230 میلیون یورو برای سه خرید بزرگ تابستانی یعنی دکلان رایس، یورین تیمبر و کای هاورتز تلاش کرده تا مانند فصل پیش یک تیم مدعی در کورس عنوان قهرمانی باشد. آرسنال این بازیکنان را به موقع خرید تا در تور پیش فصل از آن‌ها استفاده کند. توپچی‌ها هنوز در بازار کاری برای انجام دادن دارند و به نظر می‌رسد که باید چند بازیکن را در لیست خروجی بگذارند. پس از پیروزی مقابل ستاره‌های ام‌ال‌اس و بارسلونا، اگر چه مقابل منچستریونایتد شکست خوردند اما این حس خوش بینی وجود دارد که آرسنال می‌اواند انتظارات را در ماه‌های آینده برآورده کند.

1905878

بولت سرشاخهبازیکنان کلیدی

رودری فصل گذشته برای سیتی فوق العاده بود و اگر ارلینگ هالند در این تیم طی 52 بازی، 53 گل به ثمر نمی‌رساند، به کسب جوایز فردی بسیار نزدیک بود. هافبک اسپانیایی در رویارویی با آرسنال یک رقیب جدید می‌بیند: دکلان رایس.

1905879

رایس با بازی‌هایش برای وستهام و تیم ملی انگلیس انتقال بزرگی به آرسنال داشت اما سوال بعدی این خواهد بود: آیا اکنون او می‌تواند کیفیتی را به نمایش بگذارد که بهتر از فصل گذشته باشد؟ نبرد رودری و رایس در ومبلی در روز یکشنبه باید جذاب باشد.

نمی‌توان بازیکنی مانند رایس را در ترکیب آرسنال نادیده گرفت. مقدار پولی که برای خرید او صرف شده ایجاب می‌کند که او تأثیری دگرگون کننده‌ای در خط میانی توپچی‌ها داشته باشد‌‌. هیچ کدام از بازیکنان سیتی در فصل گذشته بیش از رودری در لیگ برتر بازی نکردند و میکل آرتتا احتمالاً می‌خواهد رایس به همان اندازه در تیمش در آرسنال تأثیرگذار باشد. کای هاورتز هم می‌تواند در آرسنال قابل توجه باشد اما او در بازی‌های پیش فصل عملکرد خیره کننده‌ای نداشت و البته این بازی می‌تواند فرصت بزرگی باشد تا خودش را نشان دهد.

بولت زیر مجموعهانتظار تغییر در دو تیم

گواردیولا پس از هدایت سیتی به سه پیروزی در سه دیدار مقابل آرسنال (دو بار در لیگ برتر، یک بار در جام حذفی) در فصل گذشته، نیازی به تغییر زیادی ندارد. آرسنال در ماه آوریل به میزبانی ورزشگاه اتحاد مقابل من‌سیتی قرار گرفت که 4-1 شکست خورد و شانس قهرمانی را از دست داد.

مشکل اصلی گواردیولا این است که او چگونه می‌خواهد در خط میانی جایگزین گوندوگان را پیدا کند. به همان اندازه که این هافبک آلمانی در زمین آرامش داشت، نقش یک مربی را نیز در زمین بازی می‌کرد. جدایی او یک شکست بزرگ خواهد بود، اما همچنین ممکن است به معنای فرصتی برای فیل فودن باشد تا بیشتر در کنار کوین دی‌بروینه بازی کند.

1905881

در طول مسابقات پیش فصل پست بازیکنان آرسنال بسیار زیاد در سیستم 3-3-4 آرتتا تغییر کرد. به عنوان مثال، هاورتز به عنوان یک شماره 8 در خط میانی برابر بارسلونا بازی کرد اما در بال چپ و همچنین در پست مهاجم مرکزی هم ظاهر شد. بوکایو ساکا پست همیشگی خود را در جناح راست را داشت اما سپس از وسط خط میانی ظاهر شد، در حالی که لئاندرو تروسارد که در جناح چپ بازی می‌کند حتی به عنوان هافبک دفاعی هم دیده شد.

این احتمالاً یکی از ویژگی‌های جدید فصل آتی آرسنال باشد. تیمبر، خرید جدید آرسنال، می‌تواند از پست دفاع کناری به عنوان یک هافبک هم بازی کند. آرتتا فصل پیش دقیقا با توماس پارتی چنین ترکیبی را امتحان می‌کرد و به نظر می‌رسد منظور از خرید تیمبر استفاده از توانایی‌های او فقط در یک پست نیست.

دیدگاه‌ها