کد خبر : 1955360 | 15 مرداد 1402 ساعت 12:58 | 11.1K بازدید | 7 دیدگاه

باید فکری برای نمایندگان ایران در آسیا شود؛

رجائیان: دست‌های پشت پرده کار خودشان را می‌کنند

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک از قانون سقف بودجه حمایت می‌کند، اما معتقد است این قانون نقایصی هم دارد.

رجائیان: دست‌های پشت پرده کار خودشان را می‌کنند

به گزارش "ورزش‌سه"، محمد رجائیان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک که برای پیگیری امور ثبت قرارداد مربوط به بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه به سازمان لیگ رفته بود، در گفتگویی با خبرنگاران اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: خب همکاران من 10 روزی می‌شود که در کمیته نقل و انتقالات حضور دارند. قبلا هم گفتم که همکاران ما در سازمان لیگ امسال کارشان خیلی سخت شده. با توجه به اینکه سقف بودجه و آپشن گذاشته شده، باید تک تک قراردادها را بخوانند و بعد تمام ارقام را جمع بزنند که از آن سقف بودجه اعلامی بالا نزند. اگر بالا بزند دیگر بازیکن نمی‌توانند ثبت کنند.

او ادامه داد: البته اگر دست‌های پشت پرده اگر بخواهند فسادی را انجام بدهند، کار خودشان را می‌کنند. ما در واقع یک تعداد باشگاهی هستیم که در چارچوب قانون حرکت می‌کنیم. به نظرم با وجود اینکه این قانون نقایصی هم دارد، اما بودنش بهتر از نبودنش است. به نظرم وجود محدودیت به شکل قانونی کار را درست می‌کند.
رجائیان سپس با اشاره به نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا اضافه کرد: البته باشگاه‌هایی که در آسیا هم حضور دارند، از طرفی حرف منطقی می‌زنند. حریفان آن‌ها کسانی هستند که رونالدو، بنزما و بازیکنان بزرگ را گرفته‌اند. اگر دنبال اعتلای باشگاه‌داری در ایران هستیم، باید یک مدل منظم و مرتب و یکسان را تعریف کنیم. یکبار این‌ها را شارژ مالی کنند، زمین و استادیوم به آنها بدهیم و خصوصی‌شان کنیم. از آنجا به بعد بگوییم هر باشگاهی توانست دوام بیاورد و درآمدزا بود، هیئت مدیره و مدیرعامل خوب داشت، بماند. ترکیه این کار را کرده و ما با وجود اینکه استعدادهای بهتری داریم، نتوانسته‌ایم این کار را انجام بدهیم.

1895910

مدیرعامل آلومینیوم اراک سپس به نکته دیگری پرداخت و افزود: یک نکته دیگر هم بگویم. چون شوخی بردار نیست. بحث حرفه‌ای سازی را تا الان هم عزیزان ما در فدراسیون فوتبال با رابطه توانسته‌‎اند، حفظ کنند و اسنادی را ارائه کرده‌اند که این نواقص پوشش داده شود. یکی از موارد اساسی موضوع حق پخش است. خوشبختانه نمایندگان مجلس با نامه‌هایی که باشگاه‌ها به نمایندگان شهرهای خودشان زده‌اند، حساس شده‌اند. فوتبال ما فقط برای غنی‌ها نیست. فوتبال برای قشر ضعیف است و از فوتبال لذت می‌برند. بنابراین کمیسیون تلفیق بزرگواری و نعمت کند و به صورت قانونی بودجه‌ای را در اختیار صدا و سیما قرار بدهد. چون فصل آینده در بحث حرفه‌ای سازی ما باید قراردادهایمان را با سازمان صدا و سیما در آیتم‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کنیم.

او سپس در واکنش به این سوال که تغییرات در برخی قوانین سبب موضع گیری برخی از باشگاه‌ها شده و معتقدند به نفع یک باشگاه خاص است، بیان کرد: بله شاید اینطوری باشد. ولی در کل اگر قانون در نقل و انتقالات وجود داشته باشد، ما برای سال آینده براساس همین محور کارمان را پیش خواهیم برد و بر همین اساس کار را پیش خواهیم برد. نباید خیلی به این موضوع توجه کنیم.

1905915

سوال بعدی از رجائیان درباره برخی انتقادها به شرایط ورزشگاه امام خمینی اراک و به ویژه وضعیت میکسدزون‌ها بود و او در واکنش به این سوال گفت: خب درباره میکسدزون آقای سهیل مهدی از روز اول به ما استاندارد معرفی نکردند. ساختار استادیوم قدیمی ساز است و این موارد در نظر گرفته نشده و مجبور شدیم میکسدزون را آنجا بگذاریم. در حال تغییر محل میکسدزون هستیم و یک تغییراتی هم در حال انجام است و به محض اینکه شروع شد، اطلاع رسانی خواهیم کرد. حالا بحث وی آی پی و سی آی پی را در حال پیگیری هستیم. نمی‌دانیم به بازی اول برسیم یا نه. ولی قطعا استادیوم ما نسبت به خیلی از استادیوم های دیگر استانداردهای لازم را دارد.

بخش مهم صحبت های رجائیان در این قسمت درباره مهیا شدن شرایط برای حضور بانوان بود و در این باره توضیح داد: الان در بحث بانوان هم نیاز به نرده کشی داشتیم که شرایط برای حضور بانوان هم فراهم شده است.

سوال بعدی از رجائیان درباره انتقادهای فصل گذشته مهدی رحمتی به کیفیت تصاویر صدا و سیما برای پخش بازی‌های آلومینیوم بود و مدیرعامل این باشگاه به این سوال اینطور واکنش داشت: ببینید شما خودتان می‌دانید. مراکز استان امکانات زیادی ندارند. بحث نیروی تخصصی نیست. بحث امکانات است. تعامل خوبی با صدا و سیما داشته ایم.  البته شاید از بازی اول و دوم این اتفاق رخ ندهد، اما قطعا از بازی سوم شرایط خوبی را خواهیم داشت. هم وی آی پی و سی آی پی درست می شود؛ هم محل استقرار ناظر دوربین‌های صدا و سیما و هم بحث کابل کشی ثابت در استادیوم اتفاق می‌افتد که مدام دوستان برای هر بازی درگیر دو سه ساعت کابل کشی در هر مسابقه نشوند.

دیدگاه‌ها