کد خبر : 1955361 | 15 مرداد 1402 ساعت 12:59 | 14.6K بازدید | 5 دیدگاه

خانم گل آسیا ۳۲ ساله شد؛

سورپرایز ویژه فدراسیون برای ساردونای ایران!

سایت فدراسیون فوتبال با روشی متفاوت تولد سارا شیربیگی، ستاره فوتسال ایران را تبریک گفت.

سورپرایز ویژه فدراسیون برای ساردونای ایران!

به گزارش “ورزش سه” سارا شیربیگی، خانم گل فوتسال ایران که سابقه قهرمانی با تیم ملی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ را در کارنامه خود دارد امروز ۳۲ ساله شد و به همین بهانه، سایت فدراسیون فوتبال با انتشار یک متن بلند و زیبا، تولد سارا شیربیگی که به سارادونا شهرت دارد را تبریگ گفت. متن منتشر شده به شرح زیر است.

احسان محمدی - رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال: «یکی از ۱۰ نامزد نهایی کسب عنوان برترین فوتسالیست زن جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی». یک‌بار دیگر این جمله کوتاه را بخوانید. این توصیفی کوتاه برای سارا شیربیگی است. دختر کرمانشاهی فوتسال ایران که از اسلام‌آباد غرب شروع کرد و بر بام آسیا ایستاد. او یکی از دخترانی است که با درخششی بی‌مانند به هزاران دختر ایرانی اشتیاق و اعتماد به نفس دادند تا پا در مسیر ورزش بگذارند، به خانواده‌ها این اطمینان را دادند که دخترانشان هم می‌توانند در ورزش یکه‌تازی کنند و حالا نامشان در تاریخ ماندگار شده است.

1795886

سارا شیربیگی را خیلی‌ها با فوتسال می‌شناسند، با شوت‌های سنگین، مهارت در ضربه‌زنی، افتخارات پی‌در‌پی، گلزنی‌های پرشمار و ... ورزش در DNA اوست، مثل بسیاری دیگر از دخترهای کُرد که جسور، سختکوش و ماجراجو هستند. شیربیگی در رشته فیزیکی و پر برخورد راگبی هم درخشیده است. خودش می‌گوید: «این طور نبود که از ابتدا راگبی باز باشم. من از ابتدا فوتسال بازی می‌کردم، اما بنا به دعوت تیم راگبی کرمانشاه وارد این رشته شدم، این موضوع زمانی رخ داد که تازه راگبی زنان در ایران شکل گرفته بود؛ تجربه حضور در راگبی بسیار خوب بود و برای من درس‌های بزرگی داشت.»

ولی دل با فوتسال داشت، وقتی در سال 93 با 63 گل زده خانم گل مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران شد فاصله‌اش با رقبا را به خوبی نشان داد و بعد از آن هم این عنوان را مدام تکرار کرد تا به همه تیم‌ها این پیام را بدهد که «اگر قهرمانی و گل‌های پرشمار می‌خواهید سارا شیربیگی را به تیم‌تان بیاورید!»

او که سابقه بازی در تیم‌های فولاد اصفهان، متین ورامین، پرسپولیس مشهد، نفت آبادان؛ سپیدرود رشت، نامی نو اصفهان، نصر امید البرز و ... را در کارنامه دارد، بی وقفه خانم گل فوتسال ایران شده است، هفت عنوان برترین گلزن لیگ فوتسال ایران! یک رکورد برای «ماشین گلزنی» یا «سارادونا» لقب‌هایی هستند که به او داده‌اند! سارادونا ترکیب سارا و مارادونا!

1678726

او در سال 2018 با 9 گل زده خانم گل فوتسال آسیا شد. یک دست آورد چشم نواز برای فوتسالیست ایرانی که توقف‌ناپذیر است. در آن مسابقات که با حضور 16 تیم برتر آسیا در تایلند برگزار شد، دختران شایسته فوتسال آسیا برای دومین دوره متوالی افتخار آفریدند، این بار در فینال تیم موفق ژاپن را با نتیجه پنج بر دو بر شکست دادند، نیمه نخست بازی بدون گل پایان یافت. اما در نیمه دوم بازی سارا شیربیگی اولین گل ایران را وارد دروازه ژاپن کرد، دو دقیقه بعد فرشته کریمی برای بار دوم دروازه ژاپن را باز کرد و ایران دو بر صفر جلو افتاد. سومین گل بازی را هم سارا شیربیگی زد. و او چند ثانیه بعد گل چهارم را هم وارد دروازه ژاپن کرد. فهیمه زارعی آخرین گل ایران در این بازی را به نام خود ثبت کرد تا جام به نام ایران سند زده شود.

شیربیگی که در مسابقات کافا هم خانم گل شد خستگی‌ناپذیر به پیش می‌رود، رکوردها را جا به جا می‌کند و هنوز رویاهای بزرگی در سر دارد. هر جا و در هر سطحی مسابقه فوتسالی در حال برگزاری باشد شک نکنید که شیربیگی مدعی کسب خانم گلی آنجاست. دختری که شیفته سوارکاری است با کمک سایر ملی‌پوشان و بازیکنانی که چراغ فوتسال ایران را روشن نگه می‌دارند مایه مباهات ورزش ایران هستند، چشم و چراغ خانواده‌هایی که ایمان دارند دختران این سرزمین پرچم سه رنگ ایران را زمین نمی‌گذارند.....

دیدگاه‌ها