کد خبر : 1955461 | 15 مرداد 1402 ساعت 21:34 | 18.3K بازدید | 5 دیدگاه

تغييرات دوباره در رأس شركت توسعه كليد خورد

قراردادهاى پرحاشيه، بلاى جان مجموعه انقلاب

برخى حواشى در مجموعه ورزشى انقلاب باعث تغييرات دوباره در رأس شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشى شده است.

قراردادهاى پرحاشيه، بلاى جان مجموعه انقلاب

به گزارش "ورزش سه"، بحث مردمی کردن ورزش، اقتصادی کردن ورزش، ایجاد بستر برای ورزش همگانی و تمامی اقشار جامعه به شعاری دهان پرکن تبدیل شده و هر روز شاهد اتفاقاتی عجیب و غریب در مجموعه فوق لاکچری انقلاب هستیم.
هنوز جنجال و حواشی مربوط به تعطیلی دوساله استخر چهار فصل انقلاب به دلیل مسائل پشت پرده پیمانکار برنده مزایده به پایان نرسیده بود که واگذاری زمین‌های تنیس به مجموعه‌ای غیرورزشی (شرکتی فعال در حوزه فیلم و سریال) و تخلفات و افزایش بی‌قاعده شهریه و اجاره زمین‌ها به نحوی که عموم مردم را از این رشته دور کرد، برای مدیریت ورزش و وزارت حاشیه‌ساز شد.
اتفاقی که آثار و تبعات آن گریبان فدراسیون تنیس و تیم‌های ملی را گرفت و حالا تیم‌های ملی تنیس بدون داشتن کورت اختصاصی مجبورند تمرینات آماده‌سازی خود را برای حضور در رقابت‌های بین المللی در کورت‌های اجاره‌ای و حتی غیراستاندارد با خواهش و تمنا پیگیری کنند و فدراسیون تنیس بعد از گذشت 3 سال هنوز در تامین یک زمین تمرین اختصاصی و استاندارد برای تیم‌های ملی خود دچار مصیبت‌های فراوان است.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که در مجموعه ورزشی انقلاب سیاست اصلی در دوره اخیر صرفا بر پایه درآمدزایی و مباحث اقتصادی برنامه‌ریزی شده؛ چه آنکه اغلب اماکن ورزشی این مجموعه با قراردادهای هنگفت به بخش خصوصی واگذار شده و در آن استفاده عموم مدنظر نیست. اتفاقی که سبب شده شهریه ورزش کردن برای مردم در این مجموعه به طرز سرسام‌آوری افزایش یافته و بالا برود. به گونه‌ای که کمتر کسی از آحاد جامعه توانایی پرداخت آن و ورزش کردن را خواهد داشت. اتفاقی که در تضاد با سیاست‌های دولت است.

بحث افزایش شهریه‌های این مجموعه در شرایطی که دولت مردمی به دنبال همگانی کردن ورزش و ایجاد بستری برای استفاده همگان از امکانات موجود است، تا جایی پیش رفت که در یک قرارداد عجیب مجموعه بدنسازی باشگاه انقلاب با رقمی نجومی این بار هم به مجموعه و فردی غیرورزشی به مبلغ یکصد میلیارد تومان اجاره داده شد تا زمینه برای حذف دهک متوسط و پایین جامعه برای استفاده از این امکان هم فراهم شود.
قراردادی در آن شائبه‌های فراوانی وجود دارد. موضوع عجیب، مسائل پشت پرده این قرارداد است؛ آنجا که مبلغ یکصد میلیارد اجاره (بعد از حذف رقبای مزایده) با یک فرمول ویژه عجیب پشت پرده مجموعه انقلاب به عددی بسیار ناچیز بابت ساخت یک سونا و جکوزی و تبدیل قرارداد اجاره به مشارکت تغییر یافت تا این سود هنگفت این بار نصیب گروهی خاص گردد.

1906100

تمام این موارد باعث شد تا چند ماه پیش وزير وقت ورزش دست به تغییر و تحول در مدیریت شرکت تجهیز و توسعه زده و فردی جدید را بعنوان رئیس این شرکت منصوب نماید اما هنوز فرد و افرادی که در مناسبات پشت پرده مزایده‌های این مجموعه نقش اساسی ایفا می‌کنند، حضور دارند و این بار نقشه درآمدزایی خود را در مزایده ساخت و بهره‌برداری از زمین‌های پدل مجموعه انقلاب پیاده می‌کنند.
این بار یک گروه غیرورزشی دیگر که ظاهرا در ساخت کامیون و خودروهای سنگین فعالیت دارد با ایجاد برخی روابط خاص با افراد خاص و تاثیرگذار به دنبال ابطال پروسه مزایده پدل مجموعه انقلاب است تا با تجدید مزایده زمینه ورود 2 شرکت غیرورزشی را که از این مزایده باز مانده بودند فراهم سازند.
بحث مزایده اخیر تقريبا روال عادی خود را طی می‌کرد تا اینکه این گروه سرمایه‌گذار غیرورزشی با آلارم یک گروه خاص شرکت متوجه موضوع شد و حال با اعمال فشار و زور و قدرت قصد دارند روند قانونی مزایده را که در مراحل پایانی است، متوقف کنند. سپس همانند موارد پیشین و مزایده‌های قبلی با برگزاری مجدد مزایده ورود کرده و با ثبت ارقام نجومی که البته برای تعدیل و سرشکن کردن آن نیز برنامه دارند، زمینه حذف اهالی این رشته و پیمانکاران ورزشی متقاضی را فراهم سازند.
حال در این مقطع از سرپرست ورزشی و انقلابی وزارت ورزش که همواره در مبارزه با فساد در مسئولیت های پیشین خود شهره بوده، انتظار می‌رود با ورود مستقیم خود ضمن پاکسازی این مجموعه، از اعمال فشار این گروه خاص برای توقف روند برگزاری قانونی مزایده فوق جلوگیری نماید و بستری برای سالم‌سازی فضای ورزش و مجموعه انقلاب فراهم کند تا این مجموعه رسالت اصلی خود که همانا ایجاد امکان ورزشی برای عموم مردم است را انجام دهد.

دیدگاه‌ها