کد خبر : 1955468 | 15 مرداد 1402 ساعت 22:57 | 163K بازدید | 147 دیدگاه

او هنوز یک گلزن بزرگ نیست

کلکسیون شرم‌آور هالند: به این‌ها توپ طلا نمی‌دهند!

ارلینگ هالند آمار گلزنی شگفت‌انگیزی در سیتی دارد، اما این دلیل نمی‌شود که او را یک گلزن بزرگ بنامیم!

کلکسیون شرم‌آور هالند: به این‌ها توپ طلا نمی‌دهند!

به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند در اولین فصل حضورش در منچسترسیتی آمار گلزنی شگفت‌انگیزی داشت و بسیاری از رکوردهای تاریخی را جابجا کرد. او در فصل گذشته با زدن 36 گل در 35 بازی کفش طلای لیگ برتر را کسب کرد و نقش مهمی در فتح سه‌گانه شاگردان پپ داشت و هوادارانش مدعی هستند که توپ طلای 2023 مال اوست! با این وجود اگر کمی روی آمار دقیق شویم دلایل قانع‌کننده‌ای برای رد این ادعا خواهیم یافت؛ دلایلی که می‌گوید هالند یک بازیکن گلزن است اما نه در بازی‌های بزرگ!

این هالند بود؟
منچسترسیتی بعد از رقم زدن سه‌گانه در پی یک قهرمانی دیگر در آستانه شروع فصل جدید بود، اما با شکست مقابل آرسنال از این امر بازماند. شاگردان پپ گواردیولا امشب در دیدار سوپرجام فوتبال انگلیس بعد از تساوی 1-1 مقابل آرسنال در ضربات پنالتی به این تیم باختند. ارلینگ هالند و بسیاری از ستاره‌های سیتی در این دیدار در حد و اندازه‌های خود نبودند. ستاره نروژی که سال گذشته در اکثر بازی‌های بزرگ موفق به گلزنی نشده بود، امشب 64 دقیقه در زمین حضور داشت و نه تنها گل نزد بلکه حتی یک شوت به دروازه هم نداشت.

1906120

کلکسیون شرم آور هالند
موضوع را اگر از باب آمار و ارقام بررسی کنیم، به بازی‌های بزرگی برخواهیم خورد؛ دو فینال و دو نیمه نهایی هم در بین این بازی‌ها دیده می‌شوند و سوپرجام امشب را هم باید به این جمع بیفزاییم. هالند در اولین فصل حضور خود در سیتی فاتح چمپیونزلیگ شد تا افتخاری را در ابتدای راه فوتبالش تجربه کند که بسیاری از ستاره‌های بزرگ فوتبال با حسرت آن از فوتبال خداحافظی کردند.

1906119

اتیکت گل‌نزن بازی‌های بزرگ
هالند با این وجود در بازی‌های مهم چمپیونزلیگ نقش در بردهای سیتی نداشت. شاگردان پپ در نیمه نهایی 5-1 رئال مادرید را شکست دادند و در عین ناباوری هالند سهمی از گل‌های تیمش در تقابل‌های رفت و برگشت نداشت. وایکنیگ محبوب سیتیزن‌ها خود را آماده جبران در فینال استانبول کرده بود اما آندره اونانا اجازه گلزنی به او نداد تا اتیکت گل‌نزن بازی‌های بزرگ روی گلزن بی‌رحم سیتی سنگینی کند.

1906118

پپ هم بی‌پرده است
هالند در فینال FA کاپ مقابل منچستریونایتد هم گلزنی نکرده بود و سوپرجام امشب سومین فینالی بود که او موفق به گلزنی در آن نشد. پپ گواردیولا که گویا متوجه این عادت مهاجم خود شده او را در دقیقه 64 تعویض کرد و جالب است دو تعویضی او در این دقیقه زمینه‌ساز تک‌گل سیتی در این بازی شدند؛ گلی که البته در دقایق پایانی جواب داده شده و باعث کشیده شدن کار به ضربات پنالتی و پیروزی آرسنال شد.

1906121

مهاجم 23 ساله سیتی که برخلاف رقبای بزرگش مثل کیلیان امباپه تیم ملی سرشناسی ندارد برای کسب جوایز فردی بزرگ نیاز به درخشش در بازی‌های بزرگ باشگاهی دارد و به نظر نمی‌رسد تا زمانی که در این زمینه موفق عمل نکند، شانسی باری بردن توپ طلا و جوایزی مثل دِبست داشته باشد.

دیدگاه‌ها