کد خبر : 1956028 | 18 مرداد 1402 ساعت 01:45 | 27.7K بازدید | 7 دیدگاه

پشت پرده بزرگترین شورش فوتبال اروپا

هواداران دیناموزاگرب یک شورش بزرگ را در قلب یونان برنامه‌ریزی کرده بودند.

پشت پرده بزرگترین شورش فوتبال اروپا

به گزارش "ورزش سه"، قتل میکالیس کاتسوریس، هوادار 29 ساله آ ا ک یونان، پس از شورش هواداران دیناموزاگرب نه تنها یونان، بلکه کل جهان را شوکه کرد.

حدود 200 شهروند کروات با وجود ممنوعیت ورود هواداران تیم میهمان توسط یوفا و علی‌رغم اینکه سرویس‌های ذی‌صلاح از همه چیز مطلع شده بودند، توانستند به طور مخفیانه وارد آتن شوند.

نشانه‌هایی مبنی بر اینکه چطور چنین اتفاق شوکه کننده‌ای برنامه‌ریزی شده را می‌توان از میان پیام‌های منتشر شده در فضای مجازی مشاهده کرد.

در صفحه‌ای که به موضوعات طرفداران و تمجید از حملات هولیگانی معروف است، اعلام شد که آن‌ها برای روز 8 آگوست، دیدار آ ا ک و دینامو زاگرب برنامه دارند. در حالی که یک روز بعد، آن‌ها برای دیدار پاناتینایکوس و مارسی آماده شده بودند.

این واقعیت که "پسران بد آبی دینامو" با طرفداران ملقب به جایگاه 13 پاناتینایکوس رابطه نزدیکی دارند، و در مقابل اینکه هواداران آ ا ک رابطه‌ای مشابه با طرفداران مارسی دارند، همه از جمله پلیس یونان را نگران کرده بود.

اگرچه اسناد و مدارک ثابت می‌کند که پلیس اطلاعات صحیحی از مقامات دریافت کرده، اما هیچ اقدامی انجام نداده و این سهل‌انگاری منجر به حوادث وحشیانه و قتل یک جوان 29 ساله شد.

همه این‌ها به آنچه هواداران دینامو و همچنین هواداران تیم‌های یونانی برای روزهای گذشته در فضای مجازی رد و بدل می‌کردند، مرتبط است.

اینکه این درگیری خونین از قبل برنامه‌ریزی شده بود کاملا واضح است، زیرا پیام‌های مکرر مبنی بر اینکه کسانی که به آتن سفر می‌کنند، باید «فقط چاقو» داشته باشند، منتشر شده بود!

1907024

در یکی از نظرات زیر پست صفحه‌ای که بالاتر به آن اشاره شده، نوشته شد: در همان روز، پاناتینایکوس و مارسی در آتن بازی می‌کنند.
یک هوادار پاناتینایکوس پاسخ می دهد: امروز روز بازی نیست، ما 9 آگوست با مارسی بازی می‌کنیم.
هوادار دیگری نوشت: آن‌ها روز بعد بازی می‌کنند.
طرفدار دیگری نوشت: این یک شب خوب در آتن خواهد بود.

 

1907025

در یک گفت‌وگوی دیگر نیز پیام مشابهی منتشر شد:

- ما به آتن می‌آییم.
- هر دو بازی بدون حضور هواداران برگزار می‌شود. دیروز در رسانه‌های کرواسی خواندم.
- دوئل‌های بسیار جالب.
- و این یک مبارزه با مشت نخواهد بود. فقط با چاقو!!!

و آنچه بعدا اتفاق افتاد به عنوان یکی از بزرگترین شورش‌های غم‌انگیز در فوتبال اروپا به یادگار خواهد ماند.

دیدگاه‌ها