کد خبر : 1956120 | 18 مرداد 1402 ساعت 14:28 | 9.5K بازدید | 4 دیدگاه

حضور او به معنای دخالت در کارم نبود

احسانپور: خودم از درستکار خواستم به ترکیه بیاید

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با بیان اینکه حضور پژمان درستکار اصلا به معنای دخالت او در کارش نبوده است، گفت: من خودم از او خواستم همراه تیم ما باشد و حضور او خیلی به ما کمک کرد.

احسانپور: خودم از درستکار خواستم به ترکیه بیاید

به گزارش "ورزش سه" بهنام احسانپور در گفتگو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان که با کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز بدست آمد، اظهار کرد: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و تیم‌هایی مثل آمریکا با ترکیب بسیار خوبی در این رقابت‌ها حضور داشتند. من نمی‌دانم سطح رقابت‌های نوجوانان جهان در سال‌های قبل به چه صورت بوده اما امسال در برخی اوزان کلاس کشتی‌ها از سطح نوجوانان بالاتر بود. بچه‌های ما هم خوب بودند و در مجموع شاهد رقابت‌های سخت و جذابی بودیم. آمریکا تیم بسیار خوبی داشت و آن‌ها برای المپیک لس آنجلس برنامه‌ریزی ویژه کرده‌اند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، در پاسخ به این سوال که آیا انتظار او از کشتی گیران برآورده شد یا خیر، گفت: در یکی دو وزن انتظار بیشتری از بچه‌ها داشتم. البته در مسابقات جهانی همه کشورها برای گرفتن بهترین نتیجه به میدان می‌آیند و کار سخت است اما با این حال مثلا در اوزان ۶۰ و ۸۰ کیلوگرم انتظار کسب مدال طلا داشتم یا در ۵۵ کیلوگرم باید حتما به مدال می‌رسیدیم. من خودم پیش‌بینی ۴ مدال طلا را داشتم.

وی افزود: اهورا خاطری در ۴۵ کیلوگرم خیلی خوب کار کرد و به مدال طلا رسید، سینا خلیلی هم در وزن ۶۵ کیلوگرم خیلی خوب بود. او یکی از کشتی‌گیرانی بود که فراتر از سطح نوجوانان کشتی گرفت. یا کشتی حسینی و حریف آمریکایی در فینال واقعا فراتر از سطح نوجوانان بود. سام سیار نیز عملکرد خیلی خوبی داشت و به اعتقاد من مقابل آمریکا حقش ضایع شد و به فینال نرسید. اگر او هم به فینال می‌رفت طلا می‌گرفت. به نظر من ۸۰ درصد این تیم برای ۲ یا ۳ سال دیگر شانس رسیدن به تیم ملی بزرگسالان هستند. فدراسیون کشتی باید این بچه‌ها را حفظ کند و با برنامه ریزی نگذارد از مسیر خارج شوند.

احسانپور درباره تجربه اول خود به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان، گفت: در مجموع تجربه خوبی بود. کادر فنی ما همه بی‌ادعا کار می‌کنند و همگی در شهرهای مختلف در حال سازندگی در کشتی هستند. من هم از عملکرد خودم راضی‌ام هر چند در یکسری جاها ایراداتی وجود دارد که قطعا تلاش می‌کنیم آن‌ها را برطرف کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در پاسخ به این سوال که آیا همچنان در این سمت به فعالیت خود ادامه می‌دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: تا جایی که بتوانم به کشتی کمک می‌کنم. کشتی بر گردن من دین دارد و تا هر کجا که بتوانم در خدمت کشتی خواهم بود. برایم فرقی هم نمی‌کند سرمربی یا مربی باشم و یا در کدام رده سنی کار کنم. دوست دارم همه کمک کنند تا پرچم کشتی بالا باشد چرا که وقتی پرچم کشتی بالا باشد پرچم ما هم بالا می‌رود.

وی درباره حضور پژمان درستکار در جریان رقابت‌های نوجوانان جهان و حواشی مربوط به این اتفاق، گفت: ما همه باید به هم کمک کنیم. قبل از اعزام، خودم از درستکار خواستم بیاید و کنار تیم و بچه‌ها باشد. به هر حال او سرمربی تیم ملی بزرگسالان است و حضور او به لحاظ روحی به تیم کمک می‌کرد و باعث دلگرمی بچه‌ها بود. دستش درد نکند با وجودی که اردوی بزرگسالان در جریان بود به ترکیه آمد و تیم ما را همراهی کرد. او همه جوره به تیم ما کمک کرد. این اتفاقات باید در کشتی و ورزش ما بیفتد.

احسانپور تصریح کرد: بر خلاف برخی شایعات مطرح شده اصلا بحث دخالت در کار و این جور حرف‌ها مطرح نبود. خود من از او خواستم کنار تیم ما باشد. او صد در صد کمک روحی و فنی به ما داشت. من واقعا درستکار را از نظر فنی، اخلاقی و انگیزشی قبول دارم و معتقدم او کارش را بلد است. چرا نباید از حضور یک مربی خوب در کنار تیمم استفاده نکنم؟ من هم اگر زمانی برسد که در کشتی پست و سمتی نداشته باشم، هر کس از من کمک بخواهد قطعا دریغ نمی‌کنم.

دیدگاه‌ها