کد خبر : 1956182 | 18 مرداد 1402 ساعت 18:53 | 105.4K بازدید | 113 دیدگاه

آتش بس راه حل موقت عبور از بحران

آخرین وضعیت استقلال در آستانه لیگ بیست و سوم

در فاصله 24 ساعت تا اولین بازی فصل استقلال مقابل صنعت نفت آبادان آبی پوشان در شرایط بی سابقه ای قرار دارند.

آخرین وضعیت استقلال در آستانه لیگ بیست و سوم

به گزارش"ورزش سه" استقلال در حالی عازم سفر به آبادان خواهد شد که اختلافی عمیق میان سرمربی و مدیریت باشگاه رخ داده و در پی مصاحبه نکونام که دو روز پیش انجام شد باشگاه دست از تعارف برداشت و برای سرمربی تیم نوتیسی ارسال کرده است.
 
جالب اینکه در شرایطی که طرفین هرگز از خواسته‌های خود کوتاه نمی‌آیند باشگاه استقلال در بحران مالی عمیقی دست و پا می‌زند و هنوز موفق نشده تامین کننده مالی مناسبی را برای این فصل برای خود پیدا کند ضمن اینکه استقلال از معدود باشگاههای لیگ برتری است که هنوز پیراهن فصل جدید خود را معرفی نکرده است. 

در عین حال با وجود استخدام بازیکنان جدید اگرچه عقد قرارداد با بازیکنان جدید و دریافت کارت بازی توسط آن‌ها و حتی سهرابیان و محمدی پیش رفته اما پس از آن بازیکن تازه ای به استقلالی ها اضافه نشده تا جواد نکونام بتواند با حداکثر قدرت مدنظرش در لیگ حضور پیدا کند. 

کشمکش میان مدیر و سرمربی باشگاه ابعاد مختلفی را در بر گرفته است اما بحث اصلی مربوط به مسایل مالی و استخدام بازیکنان جدید است که نکونام فکر می‌کند باشگاه در این زمینه با او راه نیامده و نتوانسته برای تقویت تیم قدمی بردارد. از آن طرف باشگاه از نکونام انتظار داشته که تا حد امکان امسال یا وضعیت فعلی مدیریت کند و بعد از آن اقدام برای بلندپروازی کرده یا حداقل با موجودیت فعلی به سمت سکوهای بالای لیگ هجوم ببرد. به هرصورت نکونام نظر متفاوتی در این رابطه دارد و فکر می‌کند باشگاه باید پشتیبانی لازم را جهت اهداف تیم مدعی لیگ برتری از او به عمل می آورد و این از او دریغ شده است. 

1906451

این مسایل شامل اختلاف درباره نفراتی مثل مدیریت رسانه و عکاس تیم می شود و باشگاه روی افرادی که با نکونام رابطه خوبی دارند نظر مثبتی ندارد. همچنین بحث قرارداد و مبلغ توافق باشگاه و سرمربی تیم محل اختلاف است. در عین حال قرارداد جدیدی ممکن است از طرف مدیریت باشگاه آورده شود که مدنظر نکونام نباشد و او این مسایل را توهین به خود تلقی کند. 

در شرایط فعلی مدیریت باشگاه و سرمربی احتیاج به یک آتش بس بزرگ برای شروع فصل دارند والا شرایط استقلال همچنان در مسیری پیش خواهد رفت که کشمکش کامل در باشگاه حاکم باشد که قطعا این مساله تاثیر زیادی در عملکرد تیم استقلال در فصل تازه خواهد گذاشت. 

البته استقلال در این سالها با این اتفاقات غریبه نیست اما این میزان اختلاف و دوری مهمترین ارکان باشگاه در تاریخ باشگاه حداقل در تاریخ لیگ برتر بی سابقه بوده و معلوم نیست چگونه می‌توان مسئله را رفع و رجوع کرد و تیم را به شرایطی رساند که بتواند در شرایط عادی در مسابقات شرکت کند و انتظارات هواداران را برآورده کند. 

باید گفت که استقلال از نظر نفرات شرایط متفاوتی نسبت به سال‌ گذشته دارد. دو بازیکن موثر و کلیدی تیم یعنی مهدی قایدی و محمد محبی که روی بخش مهمی از گل های تیم اثرگذار بودند، آبی ها را ترک کرده اند که البته فعلا مهرداد محمدی بجای آنها جذب شده است. آنها خرید خوبی به نام آرمین سهرابیان نیز داشته اند. ضمن اینکه نفرات جدیدی که به تیم اضافه شدند شاید در قالب تازه همه را شگفت زده کنند و این امیدی است که باعث می شود فعلا همه این حالت استخوان لای زخم را تحمل کرده و به آینده چشم بدوزند.

1899583

کشمکش میان مدیر و سرمربی باشگاه ابعاد مختلفی را در بر گرفته است اما بحث اصلی مربوط به مسایل مالی و استخدام بازیکنان جدید است که نکونام فکر می‌کند باشگاه در این زمینه با او راه نیامده و نتوانسته برای تقویت تیم قدمی بردارد. از آن طرف باشگاه از نکونام انتظار داشته که تا حد امکان امسال یا وضعیت فعلی مدیریت کند و بعد از آن اقدام برای بلندپروازی کرده یا حداقل با موجودیت فعلی به سمت سکوهای بالای لیگ هجوم ببرد. به هرصورت نکونام نظر متفاوتی در این رابطه دارد و فکر می‌کند باشگاه باید پشتیبانی لازم را جهت اهداف تیم مدعی لیگ برتری از او به عمل می آورد و این از او دریغ شده است. بخصوص اینکه علی خطیر در چندین مرتبه و پس از مصاحبه هایش با رسانه رسمی باشگاه، از تلاش برای جذب بازیکنان مدنظر سرمربی سخن گفته بود و اینکه او منتظر لیست خارجی‌های نکونام است و به زودی سه یا چهار بازیکن جدید جذب می شوند.

دیدگاه‌ها