کد خبر : 1956285 | 18 مرداد 1402 ساعت 23:53 | 30.3K بازدید | 52 دیدگاه

هنوز عرقشان خشک نشده محروم شدند

خشن‌ترین کمیته انضباطی تاریخ فوتبال ایران!

پنج ابلاغیه، دستور و دعوت کمیته انضباطی در یک ساعت صادر شده که به نظر می رسد این موضوع ادامه دار باشد.

خشن‌ترین کمیته انضباطی تاریخ فوتبال ایران!

به گزارش "ورزش سه"، این رویه جدیدی است که فدراسیون فوتبال ایران در پیش گرفته است. بلافاصله پس از سوت پایان بازی های هفته اول لیگ برتر، فدراسیون فوتبال، بر حسب صحبت های مطرح شده در پایان مسابقات، برای چهره های مختلف، احکامی صادر کرد:

بولت ذوب آهننفر اول: مجتبی حسینی
سرمربی آلومینیوم به دلیل به زبان آوردن این جمله که «امیدوارم کمک داور عمدا اشتباه نکرده باشد» به کمیته انضباطی دعوت شد و فعلا با دستور موقت از همراهی تیم خود محروم است. او 48 ساعت فرصت دارد از خود دفاع کند.

1907430

بولت فولادنفر دوم: سیدمهدی رحمتی
او که در پایان بازی مقابل پیکان با عصبانیت به سمت داور رفت تا بابت نگرفتن پنالتی در دقایق پایانی به او اعتراض کند، به دلیل بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه، از همراهی تیم خود محروم است  باید تا دو روز آینده، دفاعیات خود را به کمیته انضباطی بفرستد.

1907428

بولت پرسپولیسنفر سوم: علیرضا بیرانوند
اما سومین نفر علیرضا بیرانوند است که به دلیل انجام مصاحبه پس از مسابقه و صحبت درباره بازی نکردن در ورزشگاه آزادی، به کمیته انضباطی دعوت می شود. بیرانوند به عدم حضور تماشاگران در این مسابقه اعتراض داشت و کمیته انضباطی صحبت های او را نقض ماده 71 تشخیص داده است. البته بیرانوند محروم نشده و تنها برای ادای پاره ای از توضیحات به فدراسیون دعوت شده است. لحن حکم صادره درباره بیرانوند با افراد دیگر تا بدین لحظه تفاوت دارد!

1893845

بولت استقلالنفر چهارم: منصور باقری
بازیکن پیکان، نفر چهارم این فهرست است که او نیز به دلیل بد رفتاری سنبت به مقام رسمی مسابقه، با دستور موقت از همراهی تیم خود محروم شده است.

1780218

بولت ذوب آهننفر پنجم: مهران موسوی
نفر پنجم این فهرست ادامه دار، مهران موسوی، مدافع آلومینیوم اراک است که به دلیل زیر سوال بردن تصمیم داور، با صدور دستور موقت، از همراهی تیم خود محروم می شود.

1907418

در این بین، دعوت از بیرانوند به فدراسیون به دلیل نقض ماده 71 بوده که هیچ یک از موارد آن به صحبت های بیرانوند مربوط نیست و این مسئله باعث شده تا مورد او کمی عجیب تر از دیگران به نظر برسد. با این حال، بنای فدراسیون به برخورد محکم با کسانی است که احیانا قاطعیت و حاکمیت این نهاد برگزار کننده را زیر سوال می برد.

این چیزی بود که قبلا مهدی تاج به اهالی فوتبال هشدار داده بود. البته نکته مهم این است که قاعدتا اگر قرار به برخورد باشد، باید با عدالت کامل و در مورد همه افرادی صورت بگیرد که مقررات را به صورت یکسان نقض می کنند.

در لحظه نگارش این خبر، نفر پنجم یعنی مهران موسوی نیز به این فهرست اضافه شد و نکته اینجاست که انگار مسئولان کمیته انضباطی در حال مطالعه سایت ورزش سه برای محروم کردن بازیکنان هستند.

دیدگاه‌ها