کد خبر : 1956457 | 19 مرداد 1402 ساعت 21:08 | 105.2K بازدید | 605 دیدگاه

پربرخورد، دیدنی، خشن و سریع؛

سپاهان 3 تراکتور 1، آنها فقط قهرمانی می‌خواهند

تیم فوتبال سپاهان با ارائه یک بازی برتر موفق به کسب پیروزی 3 بر 1 در افتتاحیه لیگ برتر مقابل تیم مدعی تراکتور شد.

سپاهان 3 تراکتور 1، آنها فقط قهرمانی می‌خواهند

به گزارش "ورزش‌ سه"، هر دو تیم برای کسب پیروزی به این مسابقه پا گذاشته بودند، اما پیش از اینکه شاگردان خمس بتوانند در ورزشگاه نقش جهان خودشان را پیدا کنند، یک پاس مستقیم از نیلسون جونیور به پشت خط دفاعی تیم فوتبال تراکتور، سبب شد تا فرشاد احمدزاده صاحب توپ شد و با ظرافت خاصی توپ را مقابل پای شهریار مغانلو انداخت تا در دقیقه 11 گل اول مسابقه به ثمر برسد. این گل برای سپاهانی‌ها که طی دو فصل گذشته هفته‌ها برای گلزنی مغانلو انتظار کشیده بودند، بسیار پرارزش بود. سپاهانی‌ها در نقش جهان غرق در شادی گل اول بودند، که این بار پاس رضا شکاری برای رضا اسدی در دقیقه 24 زمینه‌ساز گل دوم شاگردان مورایس شد تا نیمه اول با همین نتیجه خاتمه پیدا کند. با شروع نیمه دوم، باز هم این تیم فوتبال سپاهان بود که با خیال راحت‌تر به کار خود ادامه داد و منتظر اشتباه بازیکنان حریف ماند؛ اشتباهی که روی توپ مستقیم دانشگر برای رضا شکاری از راه رسید و پورحمیدی در اولین بازی خود برای تراکتور اشتباه مهلکی را مرتکب شد و گل سوم مسابقه برای شاگردان مورایس در دقیقه 60 به ثبت رسید. اگرچه در دقیقه 89 تراکتور موفق به گلزنی شد، اما سپاهان در جریان بازی برتری کاملی نسبت به حریف قدرتمند خود داشت و توانست افتتاحیه لیگ برتر را رؤیایی شروع کند؛ شروعی که البته برای رقبای سپاهان در مسیر کسب قهرمانی این فصل ترسناک بود.

ویدئو: 307412

تقویم پنج‌شنبه، 19 مردادماه 1401
سوت داوران: پیام حیدری، محمد عطایی، علی‌اکبر نوری، محمدرضا تارخ؛ ناظر: ابوطالب طاهریان


سپاهان ترکیب سپاهان

پیام نیازمند، محمد دانشگر، نیلسون جونیور، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، محمد کریمیخروج از زمین ارشیا سرشوقورود به زمین(70) ، محمد قربانی، رضا شکاریخروج از زمینکاوه رضاییورود به زمین(66) ، فرشاد احمد‌زاده، رضا اسدی و شهریار مغانلوخروج از زمینهادی محمدیورود به زمین(81)
سرمربی: ژوزه مورایس

1907764

تراکتور ترکیب تراکتور 
حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد آقاجان‌پور، محمد نادری، صفا هادی، ریکاردو آلوز، گوستاو واگنینخروج از زمینعارف رستمیورود به زمین (66) ، محمد قنبری، آلوارو خیمنزخروج از زمینسیامک نعمتیورود به زمین(70) و امیرحسین حسین‌زادهخروج از زمینسعید کریم آذر ورود به زمین(70)
سرمربی: پاکو خمس


 کارت زرد کارت زرد

بولت سپاهانمیلاد زکی‌پور (6) رضا شکاری (12)  فرشاد احمدزاده (45) دانشگر (45+5) کاوه رضایی (90+6)

بولت پرسپولیسصفا هادی (45+5) عارف رستمی (90) محمد آقاجان‌پور (90+2) ریکاردو آلوز (90+6) شجاع خلیل‌زاده (90+7)

کارت قرمزکارت قرمز:

بولت سپاهاننیلسون جونیور (15) و (80) کارت زرد و قرمز

بولت پرسپولیسصفا هادی (45+5) و (86) کارت زرد و قرمز

ویدئو: 307407
ویدئو: 307406

شرح گل:

سپاهان سپاهان (۱_۰): در دقیقه ۱۱ پاس مستقیم مدافع میانی سپاهان پشت مدافعین تراکتور به فرشاد احمدزاده رسید و او با روی پای چپ موقعیت را برای گلزنی شهریار مغانلو فراهم کرد. مغانلو هم در ادامه با یک کنترل مدافع مستقیمش را جا گذاشت و با یک ضربه تمام کننده پای چپ گل اول بازی را به ثبت رساند.

ویدئو: 307387
1907765

سپاهان سپاهان (۲_۰): در دقیقه ۲۵ پاس در عرض رضا شکاری برای رضا اسدی گل دوم مسابقه را با ضربه بازیکن فصل گذشته تراکتور برای طلایی‌پوشان اصفهانی رقم زد. نکته جالب اینکه اسدی جشن گل هم به پا نکرد و با سجده شکر این موفقیت را جشن گرفت.

ویدئو: 307392
1907767

سپاهان سپاهان (۳_۰):  در دقیقه ۶۰ مسابقه ارسال بلند بازیکن سپاهان از زمین خودی روی خط محوطه جریمه فرود آمد که اشتباه پورحمیدی و قاطی کردن با مدافع خودی سبب شد رضا شکاری از این فرصت نهایت بهره را ببرد و گل سوم بازی را ثبت کند.

ویدئو: 307401

تراکتور تراکتور (۳_۱): در دقیقه ۸۹ ارسال محمد نادری از سمت راست خط دفاعی تیم فوتبال سپاهان در ابتدا با ضربه سر عارف رستمی همراه شد که پیام نیازمند توپ را برگشت داد، ولی در برگشت کریم‌آذر، تعویضی پاکو خمس، ریباند این ضربه را به گل تبدیل کرد.

ویدئو: 307409

دقایق حساس:

بولت سپاهاندقیقه 2: ضربه سر محمد دانشگر روی ارسال رامین رضاییان با اختلاف زیادی راهی اوت شد.
بولت سپاهاندقیقه 21: دریافت توپی که مدافع تراکتور رو به عقب به پورحمیدی پاس داده بود سبب شد که بازیکنان و هواداران سپاهان اعتراض تندی به داور مسابقه داشته باشند.
بولت سپاهاندقیقه ۳۴: شهریار مغانلو موفق شد تیر دروازه تراکتور را به لرزه دربیاورد، ولی داور، پیام حیدری، پیش از آن اعلام خطا کرده بود.
بولت سپاهاندقیقه ۳۷: شهریار مغانلو در آستانه ثبت گل سوم بازی قرار داشت و حرکت تکنیکی او شجاع خلیل‌زاده را از جریان بازی محو کرد، اما ضربه پای راستش در موقعیت تک به تک با پورحمیدی دقت را کافی نداشت و به بیرون رفت.

بولت سپاهاندقیقه ۵۷: ضربه سر محمد دانشگر روی ارسال ضربه ایستگاهی سپاهانی‌ها با اختلاف راهی اوت شد.

بولت تراکتوردقیقه 66: شوت ریکاردو آلوز از پشت محوطه جریمه سپاهان زده شد، ولی پیام نیازمند به راحتی توپ را به آغوش کشید.


حواشی

بولت فولادچمن ورزشگاه نقش جهان و وضعیت نامساعد آن اولین چیزی است که در تصویرهای تلویزیونی به چشم می‌آید.
بولت فولادمحمد کریمی به عنوان کاپیتان تیم فوتبال سپاهان و شجاع خلیل‌زاده در بازگشت به تراکتور کاپیتان قرمز پوشان تبریزی در فصل پیش رو خواهد بود.
بولت فولادهواداران سپاهان استقبال خوبی را از این مسابقه به عمل آورده‌اند، ولی قسمت‌های شمالی و جنوبی ورزشگاه نقش جهان در قسمت پشت دروازه‌ها همچنان خالی است.
بولت فولادچیزی حدود ۳۵ هزار نفر این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کنند که نزدیک به دو نفر آنها هواداران تراکتور تبریز هستند.
بولت فولادخوش و بش بازیکنان دو تیم با یکدیگر پیش از شروع مسابقه و به ویژه صحبت‌هایی که میان برخی بازیکنان تراکتور و عیسی آل‌کثیر مطرح شد یکی از حواشی قابل توجه پیش از شروع بازی بود.
بولت فولادحمید مطهری، دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، در ورزشگاه نقش جهان حاضر شده و این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کند.

1907747

بولت فولادبرخورد ایجادشده میان شجاع خلیل‌زاده و رضا اسدی سبب شد تا در ادامه دو بازیکن دیگر سپاهان و تراکتور که دانشگر و صفا هادی بودند با یکدیگر درگیری داشته باشند و کارت زرد بگیرند.
بولت فولادمحمدرضا ساکت به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون در جایگاه ویژه به استقبال حمید مطهری رفت و با دسته گل از او استقبال کرد.
بولت فولادهواداران دو تیم در دقایق پایانی نیمه اول به شدت علیه یکدیگر شعار می‌دادند.
بولت فولادیکی از هواداران تیم  تراکتور پس از درگیری‌هایی که میان هواداران دو تیم ایجاد شد، دچار بیهوشی شد و با آمبولانس به بیمارستان منتقل گردید.

بولت ذوب آهنبهترین بازیکن زمین 

می‌توان گفت تمامی بازیکنان سپاهان در دیدار مقابل تراکتور نمایش بسیار خوبی داشتند. با این حال می‌توان به چند نام نظیر فرشاد احمدزاده، رضا اسدی، رضا شکاری و محمد قربانی اشاره کرد، که هم در دفاع و هم در حمله عملکرد قابل توجهی در افتتاحیه لیگ برتر داشتند.

بولت زیر مجموعهشرح بازی 

دو تیم با شروع مسابقه در حال ارائه یک بازی پایاپای بودند که یک حمله غافلگیرکننده از سپاهانی‌ها سبب شد تا دروازه تراکتور در دقیقه 11 فرو بریزد. پس از این گل سپاهان با آرامش خاطری بیشتری به بازی ادامه می‌داد. آنها در حملات بسیار خطرناک و سریع ظاهر شدند و در بخش دفاعی هم بدون اشتباه کارشان را پیش می‌بردند. در همین حین بود که در دقیقه 24 گل دوم بازی هم به مانند گل اول و البته این بار با حمله‌ای از سمت چپ خط هجومی سپاهان به ثمر رسید. بازیکنان سپاهان که به ویژه در بخش هجومی به شدت بازیکنان حریف را پرس می‌کردند، با همین روش نیمه اول را با پیروزی دو گله به رختکن رفتند.

با شروع نیمه دوم بیشتر توپ در میانه میدان جریان داشت، اما باز هم سپاهان روی حملات زهردار نشان می‌داد. با این حال آنها دیگر به آب و آتش نمی‌زدند و بیشتر سعی در کنترل تیم تراکتور و حملات این تیم داشتند که در دقیقه 60 یک ارسال بلند از دانشگر که بیشتر برای بیرون بردن سپاهان از زیر فشار حملات حریف بود، روی خط محوطه جریمه تراکتور با اشتباه پورحمیدی به گل بدل شد. پس از این اشتباه و به ثمر رسیدن گل سوم سپاهان شاهد بازی آشفته‌ای از سوی تیم میهمان بودیم، ولی رفته‌رفته با تعویض‌های خمس و البته اخراج نیلسون جونیور در این بازی پربرخورد و محکم، شاهد تسلط بیشتر تراکتوری‌ها بودیم که در دقیقه 89 هم به گل اول این تیم منجر شد. البته تراکتوری‌ها هم تا پیش از پایان بازی از کمند اخراج در امان نماندند و چند دقیقه پیش از به ثمر رساندن گل 10 نفره شدند. 

این مسابقه یکی از محکم‌ترین، سریع‌ترین، خشن‌ترین و البته زیباترین مسابقات لیگ برتر در دوره های اخیر بود که با دو کارت قرمز و چندین کارت زرد تمام شد.

دیدگاه‌ها