کد خبر : 1956588 | 20 مرداد 1402 ساعت 11:43 | 42.4K بازدید | 10 دیدگاه

صعود تاریخی اسپانیا به نیمه‌نهایی جام جهانی

اسپانیا با شکست هلند برای اولین بار به جمع 4 تیم برتر جام جهانی راه یافت.

صعود تاریخی اسپانیا به نیمه‌نهایی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، گل سالما پارالوئلو در وقت‌های اضافه برای شکست هلند و تجربه اول نیمه نهایی جام جهانی تاریخ تیم ملی زنان اسپانیا کافی بود.

اسپانیا در نیمه اول این مسابقه روی حریفش تسلط داشت و باید در عرض چند دقیقه پس از شروع بازی جلو می‌افتاد، اما استر گونزالس روی پاس جنی هرموسو نتوانست ضربه درستی به توپ بزند.

همچنین آلبا ردوندو یک مرتبه با ضربه سر به تیرک زد و ضربه ریباند را هم به تیرک کوبید تا اسپانیایی بدشانسی زیادی را در نیمه اول تجربه کند.

1907968

هلند فکر می‌کرد روی خطای ایرنه پاردس که لینث بیرنستین را هل داد، می‌تواند با ضربه پنالتی از حریفش پیش بیفتد، اما این تصمیم پس از بررسی VAR لغو شد و در عوض پنالتی اسپانیا بود که نتیجه را 1-0 کرد. ماریونا کالدنتی در دقیقه 81 ضربه پنالتی به سود اسپانیا را به گل تبدیل کرد و تیمش را پیش انداخت.

به نظر می‌رسید که اسپانیا برنده بازی است، اما فن در گرگت، مدافع میانی، خطای خود را جبران کرد. این بازیکن که با برخورد توپ به دستش به اسپانیا یک ضربه پنالتی هدیه داده بود، در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم وارد محوطه جریمه حریف شد و روی پاس توپ ویکتوریا پلووا گل تساوی را به ثمر رساند.

1907969

پس از اینکه بیرنستین دو موقعیت دیدنی را از دست داد، پارالوئلو روی پاس هرموسو موفق به گلزنی شد. به این ترتیبی جوانترین بازیکن اسپانیایی در جام جهانی زنان جوان‌ترین گلزن تاریخ آن‌ها در این این مسابقات شد تا لاروخا برای اولین بار به جمع 4 تیم پایانی جام جهانی راه یابد.

در حالی که هلند برای رفتن به خانه آماده می‌شود، اسپانیا در نیمه نهایی جام جهانی زنان با ژاپن یا سوئد روبرو می‌شود. دیدار ژاپن و سوئد قرار است امروز برگزار شود.

دیدگاه‌ها