کد خبر : 1956602 | 20 مرداد 1402 ساعت 12:30 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

درخواست باشگاه‌ها برای کاهش پرداختی به بازیکنان کم سن‌ و سال

جنون جوانی را در فوتبال آلمان متوقف کنید

چهار مدیر ورزشی شاغل در تیم‌های فوتبال آلمان خواستار کاهش حجم نقل و انتقالات بازیکنان جوان در این کشور شده‌اند.

جنون جوانی را در فوتبال آلمان متوقف کنید

به گزارش "ورزش سه"، جابجایی تعداد زیادی از بازیکنان جوان در آلمان باعث اعتراض مدیران ورزشی تیم‌های مختلف شده و آنها معتقد هستند این اتفاق در آلمان بیش از هر کشور دیگری رخ می‌دهد و این موضوع به نفع فوتبال نیست.

کلاوس آلوفس، مدیر تیم دسته دومی فورتونا دوسلدورف، طی مراسمی که توسط روزنامه راینیشه پست برگزار شد، گفت: آمارهای جمع‌آوری شده توسط بوندسلیگا نشان می‌دهد ما یکی از کشورهایی هستیم که در اين زمينه به خوبی سایر کشورها عمل نمی‌کنیم.

همچنین کریستین کیلر، مدیر ورزشی کلن، گفت: من از نقل و انتقالات بازیکنان جوان در فوتبال بسیار ناراحت هستم. حتی به بازیکنان 13 ساله‌ای که گفته می‌شود استعداد دارند، پول زیادی پرداخت می‌کنند، اما آن بازیکنان لزوما در بالاترین سطوح قرار نمی‌گیرند.

کیلر در ادامه گفت: باشگاه ما تصمیم گرفته به بازیکنان زیر 19 سال حقوق پرداخت کند؛ برخی از آنها مبالغ کم و برخی مبالغ بیشتری دریافت خواهند کرد اما هیچکدام از آنها نمی‌توانند روی این مبلغ به عنوان منبع درآمد حساب کنند.

سیمون رولفس، مدیر ورزشی بایرلورکوزن نیز گفت: باشگاه‌ها اختیاراتی دارند و ما نمی‌توانیم این موضوع را پاک کنیم، اما باید روی راه‌حل‌هایی که برای مهار و کاهش این روند وجود دارد، فکر کنیم. منطقی نیست که فردی در جوانی از جنوب به غرب برود و دیگری از غرب به جنوب برود؛ این باعث موفقیت نمی‌شود.

رولاند ویرکوس، مدیر ورزشی مونشن گلادباخ هم خواستار همبستگی بین باشگاه‌ها شد و گفت: کاهش جابجایی جوان‌ها باعث ایجاد آرامش در بازار نقل و انتقالات می‌شود.

دیدگاه‌ها