کد خبر : 1956691 | 20 مرداد 1402 ساعت 17:03 | 51.1K بازدید | 87 دیدگاه

پرشورترین بازیکن پرشورها

شجاع، مرد جنگی در جنگ اصفهان (عکس)

کاپیتان تیم تراکتور در بازگشت به لیگ ایران، پرتلاش‌ترین بازیکن تیم پاکو خمس بود.

شجاع، مرد جنگی در جنگ اصفهان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سه فصل بعد از ترک اردوی پرسپولیس و حضور در لیگ ستارگان قطر، شجاع با پیراهنی متفاوت به فوتبال ایران بازگشت. حضور در خط دفاعی تراکتور در جدال با سپاهان، شاید دشوارترین آزمون فصل برای شجاع بود که به سرعت و در اولین بازی فصل به سراغ بازیکنی آمد که بازوبند کاپیتانی سرخپوشان تبریزی را هم در اختیار داشت.

شجاع البته در صحنه سه گل سپاهان عملکرد خوبی نداشت و نتوانست مانع از گلزنی طلایی‌پوشان شود اما حداقل در گل سوم تقصیری نداشت و در دو گل نخست نیز عملکرد ضعیف دفاع تیمی، بیش از اشتباهات فردی مشهود بود.

اما آنچه نمایش شجاع را نسبت به سایر بازیکنان تراکتور متفاوت می‌کرد شور و هیجان بالایی است که مدافع شماره 3 تراکتور در عملکرد خود نشان می‌داد. او با هیجان و نوع خاصی از انگیزه که هوادارانش به مفهوم ناشناخته تعصب نسبت می‌دهند، تلاش می‌کرد تا رهبری خط دفاعی را برعهده بگیرد و مانع از هجوم سپاهانی‌ها شود.

1908168

شجاع که در پرسپولیس و سپاهان نیز یک مدافع جنگنده واقعی بود، در تراکتور نیز این خصلت را از خود نشان داد و هر طوری که شده بود، سعی می‌کرد مهاجمان خطرناک و زهردار سپاهان را کنترل کند. کار برای او تا جایی پیش رفت که در یک صحنه با رضا اسدی و در آخرین دقایق بازی با کاوه رضایی درگیر شد.

درگیری با رضا اسدی بعد از آن رقم خورد که پای بازیکن سپاهان با سر شجاع برخورد کرد و باعث شد تا کاپیتان تراکتور از کوره در برود و در حالی که تصور می‌کرد اسدی احتمالا این کار را تعمدی یا دستکم با بی احتیاطی انجام داده، به سراغش رفت تا شخصا تلافی این ضربه را در بیاورد.

خلیل‌زاده حتی در یک صحنه می‌توانست دروازه سپاهان را باز کند اما بدشانس و کم دقت بود که ضربه سرش از بالای دروازه پیام نیازمند به بیرون رفت.

1908169

شجاع که بعد از درگیری با کاوه رضایی یک کارت زرد هم از پیام حیدری دریافت کرد، در تمام این دقایق مورد حمله لفظی هواداران پرتعداد سپاهان قرار داشت که به شکلی عجیب و دسته‌جمعی ستاره سابق خود را مورد توهین قرار دادند. البته این چیزی نیست که شجاع با آن غریبه باشد و بازیکن سابق پرسپولیس باتوجه به حضور در جمع سرخپوشان پایتخت، این جو و فضا را در شهرآورد و سایر مسابقات مهم تجربه کرده است.

تجربه بالا، نکته مهمی است که شجاع را از بسیاری از بازیکنان تراکتور متمایز می‌کند و او را در هیبت یک رهبر واقعی قرار می‌دهد. زمانی که بعد از هر گل سپاهان دوربین روی صورت این بازیکن می‌رفت، خلیل‌زاده که نمی‌توانست حرص و ناراحتی را از چهره خود بپوشاند، سکوت داشت و مدافعان را به دقت و تمرکز بیشتر فرا می‌خواند - این احتمالا ماموریتی است که شجاع در ادامه فصل نیز خواهد داشت.

عکس‌ها: وحید مومن‌زاده

دیدگاه‌ها