کد خبر : 1956732 | 20 مرداد 1402 ساعت 20:49 | 73K بازدید | 59 دیدگاه

در صورت قهرمانی نوجوانان در جهان؛

یک رکورد تاریخی در انتظار ورزش و والیبال ایران

در صورت قهرمانی تیم نوجوانان ایران رکوردی تاریخی و جهانی برای ایران به ثبت خواهد رسید.

یک رکورد تاریخی در انتظار ورزش و والیبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که برای چهاردهمین بار در این مسابقات شرکت کرده است، در مرحله مقدماتی موفق به شکست کره‌جنوبی، پورتوریکو و کلمبیا شد و با شکست فنی تیم نیجریه با چهار برد و 12 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی مرحله حذفی شد.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در مرحله یک هشتم نهایی صربستان را از پیش رو برداشتند و با شکست بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی حریف کره جنوبی‌ در مرحله نیمه‌نهایی شدند.

1907945

رقیب آسیایی هم موفق به شکست نوجوانان ایرانی نشد و ملی‌پوشان کشورمان با کسب هفتمین برد متوالی راهی دیدار فینال شدند تا بامداد روز شنبه 21 مرداد برابر فرانسه به میدان روند.

فرانسه هم همچون ایران بدون شکست به فینال رسیده و برای رسیدن به این مرحله از سد تیم‌های هند، بلغارستان، اسلوونی، ژاپن در مرحله مقدماتی و مکزیک، مصر و آمریکا در مرحله حذفی عبور کرده است. تنها تفاوت دو رقیب در یک ست باخته بیشتر ایران است چرا که فرانسه تنها دو ست را واگذار کرده و ایران در مجموع سه ست باخته در کارنامه مسابقات خود در این  دوره از قهرمانی جهان دارد.

1904538

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از کادری تمام ایرانی برخوردار است و هدایت آن را محمد وکیلی برعهده گرفته است که به آقا معلم والیبال مشهور است و تجربه سال‌ها همکاری با تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران را در پرونده کاری خود دارد به گونه‌ای که در 20 سال اخیر هیچ ملی‌پوش این رشته ورزشی را پیدا نخواهید کرد که حداقل یک سال در تیم‌های پایه کشورمان تحت نظر این مربی بازی نکرده باشد.

این تیم همچنین از حضور مربیان جوانی چون عادل غلامی، امین شاکری، حسام الدین نائیجی و مهدی خباز بهره گرفته است که برخی از آن‌ها چون غلامی و نائیجی سابقه حضور به عنوان بازیکن در تیم‌های ملی و باشگاهی را دارند.

1905986

در هفت مسابقه برگزار شده تیم فرانسه موفق به کسب 19 امتیاز مستقیم سرویس شده است در حالی که ملی‌پوشان کشورمان که به دلیل انصراف نیجریه یک بازی کمتر از فرانسوی‌ها برگزار کرده‌اند موفق به کسب 36 امتیاز مستقیم سرویس در مجموع 6 مسابقه شده‌اند.

در تیم ملی فرانسه با سرمربیگری اسلیمانه بلمادی بازیکنانی چون رور آدریین شماره 7، هنو ماتیس شماره 4، پاژول توماس شماره 8 در مسابقات گذشته امتیازآورترین بازیکنان بوده‌اند و در مسابقه امروز باید مورد توجه بازیکنان ایرانی قرار گیرند.

1907527

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در حالی بامداد شنبه به مصاف فرانسه می‌رود که در صورت پیروزی و کسب عنوان قهرمانی طلسم 6 ساله این رده سنی برای کسب مقام قهرمانی جهان شکسته خواهد شد، چرا که آخرین قهرمانی ایران در این مسابقات به سال 2017 بازمی‌گردد و اولین تجربه قهرمانی کشورمان در سال 2007 بوده است. این در حالی است که فرانسه در سالی که ایران قهرمان جهان شد، یعنی سال 2007 عنوان سوم را به دست آورد و به جز یک مقام چهارمی دیگر افتخاری در این رقابت‌ها نداشته است.

از سوی دیگر با توجه به کسب عنوان قهرمانی جوانان جهان و کسب قهرمانی زیر 16 سال آسیا، در صورت کسب قهرمانی نوجوانان جهان، والیبال ایران رکوردی تاریخی خواهد داشت که در یک سال تمامی تیم‌های رده‌های سنی پسران موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌اند.

دیدگاه‌ها