کد خبر : 1957190 | 22 مرداد 1402 ساعت 15:20 | 74.2K بازدید | 89 دیدگاه

عربستان مقصد بعدی؟

فوری: جدایی مانچینی از تیم ملی ایتالیا

روبرتو مانچینی 10 ماه مانده تا شروع یورو 2024 پس از توافق با فدراسیون فوتبال ایتالیا از هدایت تیم ملی کشورش کنار رفت.

فوری: جدایی مانچینی از تیم ملی ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، مانچینی که توانسته بود ایتالیا را در یورو 2020 قهرمان کند ولی در رساندن این تیم به جام جهانی 2022 ناکام ماند، سرانجام از سمت خود کنار رفت.

او با فدراسیون فوتبال ایتالیا قرارداد بلندمدت داشت و هدفش در واقع بردن ایتالیا به جام جهانی 2026 و تکرار موفقیت در رقابت‌های یورو 2024 بود.

1890753

در چند ساعت اخیر ولی اوضاع تغییر کرد و هنوز دلایل این خداحافظی مشخص نیست. شایعاتی وجود دارد در مورد اینکه او قرار است هدایت تیم ملی عربستان را قبول کند.

روبرتو مانچینی تصمیم خود را امروز به اطلاع فدراسیون رساند و آن را به مدیران اعلام کرد. البته اخیرا تنش‌هایی در مورد آخرین دعوت لئوناردو بونوچی به تیم ملی وجود داشت. با این حال، سوءتفاهم‌ها قابل حل به نظر می‌رسید و مطمئناً به گونه‌ای نبود که او را مجبور به ترک سمت مربیگری تیم ملی در بحبوحه مرحله مقدماتی یورو 2024 کند.

1888366

مانچینی با قهرمانی در اروپا و دو مقام سومی در لیگ ملت‌ها از سمت مربیگری کنار خواهد رفت. ناکامی در راهیابی به جام جهانی قطر همواره به عنوان تلخ‌ترین ناکامی او در مربیگری یاد خواهد شد.

در بیانیه منتشر شده توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا آمده است که جانشین روبرتو مانچینی طی چند روز آینده مشخص خواهد شد. این خبر واقعاً همه را شگفت زده کرد و اکنون دوره ای جدید در تیم ملی ایتالیا شروع می شود. لوچانو اسپالتی، فابیو کاناوارو و جنارو گتوزو گزینه های جانشینی مانچینی هستند.

دیدگاه‌ها