کد خبر : 1957269 | 22 مرداد 1402 ساعت 23:11 | 3.4K بازدید | 2 دیدگاه

پایان کار رکابزنان ایران در اسکاتلند

مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جهان با حضور فرانک پرتوآذر در ماده استقامت جاده و عدم عبور وی از خط پایان برای نمایندگان ایران به پایان رسید.

پایان کار رکابزنان ایران در اسکاتلند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر ، مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جهان که به صورت تجمیع در رشته‌های مختلف، پیست، استقامت جاده، تایم تریل، کوهستان و … از ۱۱ مردادماه در گلاسکو اسکاتلند آغاز شده بود عصر امروز با حضور فرانک پرتو آذر در آخرین مسابقه بخش استقامت جاده برای نمایندگان ایران به پایان رسید. این رقابت‌ها در روزهای آینده در مواد و رشته‌های دیگر در رده‌های سنی مختلف ادامه می‌یابد.

تیم دوچرخه سواری کشورمان پس از سال‌ها دوری از این رقابت‌ها با دو نماینده زن و مرد به همراهی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری و مسئول بین الملل فدراسیون در این رویداد جهانی حاضر بود که حاصل آن حضور فرانک پرتوآذر تنها بانوی رکابزن ایران در سطح مسابقات جهانی و در سه ماده و حضور محمد گنج خانلو در ماده تایم تریل انفرادی بود.

فرانک پرتوآذر امروز یکشنبه ۲۲ مردادماه و در آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها، در حالی در مسابقه استقامت جاده حاضر شد که این رقابت رشته تخصصی وی نبوده و تنها برای ثبت امتیاز و نام ایران به مصاف رکابزنان دیگر رفت. پرتوآذر در طی مسیر از دور مسابقات کنار رفت اما حضور وی باعث شد تا با ثیت امتیازش، در آینده امتیازات مسابقات قهرمانی کشور ایران دو برابر شده و این مسئله در رنکینگ آسیایی و جهانی رکابزنان زن کشورمان تاثیر مثبت داشته باشد.

وی پس از مسابقات قهرمانی جهان گلاسکو، همراه تیم باشگاهی خود در رقابت‌های سوییس، فرانسه و ایتالیا شرکت کرده و در نهایت راهی بازی‌های آسیایی هانگژو می‌شود.

بانوی رکابزن ایران که مدت‌هاست در سوئیس اردو زده و زندگی می‌کند به غیر از این رشته در دو ماده تخصصی خود نیز مسابقه داد. ملی پوش ایران در ماده کراس کانتری مسافت کوتاه سی و سوم و در ماده تخصصی خود کراس کانتری کوهستان پنجاه و ششم شد.

همچنین محمد گنج خانلو نفر نخست رنکینگ دوچرخه سواری کشورمان پس از سال‌ها در مسابقات جهانی حاضر شد. وی که به دلیل دریافت دیرهنگام روادید و پاسپورتش با ۵ روز تاخیر راهی گلاسکو شده بود دو مسابقه اومنیوم در پیست و استقامت جاده بزرگسال را از دست داد و تنها در تایم تریل انفرادی رقابت کرد. گنج خانلو در این ماده شصت و ششم شد. ثبت امتیاز گنج خانلو منجر به افزایش دو برابری امتیازات مسابقات قهرمانی کشور ایران در رنکینگ‌های آسیایی و جهانی خواهد شد به طوری که سال آینده امتیاز نفر اول ایران از ۵۰ به ۱۰۰ امتیاز افزایش یافت.

رکابزن ملی پوش ایران یک ماه قبل مدال طلای ماده اومنیوم را در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کرد و نفر اول تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو بود.

گفتنی است در حالی که قرار بود هاشم اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در اجلاس جهانی این رشته شرکت کند به دلیل تاخیر در دریافت پاسپورت این نشست را از دست داد و تنها به همراهی ملی پوشان در مسابقات و برگزاری چند نشست با مسئولین فدراسیون جهانی و حامیان این رشته برای خرید و تهیه تجهیزات بسنده کرد. دوچرخه سوار ملی پوش کشورمان در حالی که قرار بود یکشنبه شب همراه با رئیس فدراسیون به ایران بازگردد، به یک باره هتل محل اقامت خود را ترک کرد و تاکنون اطلاعی از شرایط وی در دسترس نیست.

دیدگاه‌ها