کد خبر : 1957303 | 23 مرداد 1402 ساعت 01:06 | 83.6K بازدید | 134 دیدگاه

احتمال بروز درگیری به صفر می‌رسد

سرکشی از محل جنگ بعدی پرسپولیس! (گزارش ویژه)

با تغییرات جدید روی سکوهای ورزشگاه یادگار امام، امکان بروز درگیری در بازی تراکتور و پرسپولیس به عدد صفر میل می‌کند.

سرکشی از محل جنگ بعدی پرسپولیس! (گزارش ویژه)

به گزارش “ورزش سه”، جنوبی‌ترین نقطه تبریز در یک منطقه کوهستانی، محلی را در خود جای داده که استادیوم خانگی یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران است و این هفته میزبان یکی از مهم‌ترین تیم‌های لیگ برتر ایران خواهد بود، پرسپولیس.

۷۲ ساعت پیش از آنکه تماشاگران برای تماشای دربی سرخ به این ورزشگاه بیایند، بازسازی و تعمیرات یادگارامام، چند خبرنگار را در ساعات اولیه صبح به این دره سرد و خوفناک می‌کشاند. جایی که حتی در گرم‌ترین روز تابستانی هم بادهای خنک را در خود دارد و فضایی متفاوت را به وجود بیاورد.

ویدئو: 307643

اولین بازی مهم برگزار شده در ورزشگاه یادگار امام، دربی ۵۳ بود. جایی که همه از ذوق استادیوم جدید و شهرآورد، یادشان رفت که چقدر پیاده‌روی کردند تا به سکوها برسند. هرچه گذشت، پیاده‌روی نیم ساعته در شیب تند استادیوم یادگار بیشتر به چشم آمد، اما چیزی از شور و هیجان طرفداران سرخ برای حمایت از تیم تراکتور کم نشد. جالب است بدانید در ۱۴ سال اخیر که تراکتور به لیگ برتر برگشته، شش بار عنوان پرتماشاگرترین تیم ایران به تی‌تی‌ها رسیده است.

سهولت دسترسی به استادیوم یادگار برای خبرنگاران و امکان بازدید میدانی از روند بازسازی این استادیوم، نکته مهمی است که امکان مشاهده جز به جز تغییرات را می‌دهد. این خلاصه مشاهداتی است که در حضور چند ساعته به دست آمد:

بولت پرسپولیسورود به محیط بیرونی یادگار امام با آشنایی با کارگران شاغل در ورزشگاه همراه است - صمیمی و پرشور و حال. جالب اینکه آنها هیچ دستور کاری برای اصلاحات در میکسدزون ورزشگاه ندارند و مصاحبه‌ها همچنان در فضای سرباز انجام خواهد شد.

بولت پرسپولیستونل ورزشگاه در حال بازسازی است و یک تونل کاملا جدید ساخته می‌شود. البته عرض تونل کامل کوچک، تاریک و بدون هیچ طرح خاصی است. تصاویر منتشره از ورزشگاه‌های عربستانی و تونل ورودی بازیکنان که با نمایشگر دیجیتال و هوشمند همراه شده، باعث می‌شود تا این محل کامل خارج از ایده‌آل‌ها باشد.

بولت پرسپولیسزمانی که وارد استادیوم می‌شوید، بزرگی این ورزشگاه کاملا توجهات را به خود جلب می‌کند. سکوهای پرتعداد و صندلی‌های غیرقابل شمارش که به گفته مسئولان ورزشگاه 70 هزار نفر را در خود جای می‌دهد اما طرفداران تراکتور اعتقاد دارند ظرفیت این ورزشگاه بیشتر از این‌هاست. نکته منفی، رنگ سکوهای ورزشگاه یادگار امام است که با تم اصلی سفید، کرم و سبز همراه شده تا همچنان حس و حال خوبی را منتقل نکند.

بولت پرسپولیسجالب اینکه بسیاری از نقاط سکوها با صندلی‎‌های از جا درآمده همراه است. حتی بخش زیادی از طبقه دوم بدون صندلی است و هواداران روی سکو مستقر می‌شوند که این موضوع برای سال 2023 و یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران که در لیگ قهرمانان نیز حضور دارد، نکته کاملا منفی به شمار می‌رود.

بولت پرسپولیسبوفه، گیت ورودی تماشاگران و سرویس بهداشتی هیچ تغییری نکرده و تماشاگران تراکتور منتظر هیچ اتفاق جدیدی نباشند. البته در مسئله گیت که کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز ایراداتی را وارد کرده بود، مسئولان ورزش تبریز خرید گیت جدید را نهایی کرده‌اند اما هنوز مراحل ساخت، انتقال و نصب انجام نشده است.

بولت پرسپولیسچمن ورزشگاه، جایی بود همه انتظار داشتند با تغییرات مثبتی همراه شود اما همچنان همان چیزی است که تراکتور در لیگ بیست و دوم مورد استفاده قرار می‌داد. تنها نکته مثبت، تغییرات فصلی و رویش چمن سبز است که سروشکل بهتری به یادگار داده است.

بولت پرسپولیسنکته جالب اینکه در بسیاری از نقاط چمن نیز زردی و تکه‌های الصاق شده به چشم می‌خورد. خشکی چمن کاملا قابل لمس و کیفیت نازل آن به وضوح قابل مشاهده است. البته مسئولان تبریز مدعی‌اند پاکو خمس نسبت به چمن ورزشگاه اعلام رضایت کرده و حالا همه منتظر دیدگاه جدید او در روز دوشنبه هستند.

ویدئو: 307648

اما شاید یک نکته جالب در مورد ورزشگاه یادگار امام، دستور تغییراتی باشد که مسئولان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به پیمانکار اعلام کرده‌اند. آنها پیمانکار را ملزم کردند که بخش سیمانی بین سکوها را مقاوم سازی کند و کار را تا جایی پیش ببرد که عملا با ضربه دست و پا، کَنده نشود تا به عنوان ابزار پرتابه مورد استفاده قرار نگیرد.

دو فصل پیش در بازی تراکتور - پرسپولیس، پرتاب سنگ به زمین چمن و اتفاقات متعاقب آن باعث شد تا آن مسابقه نیمه تمام و تراکتور ضرر شدیدی را از بابت تغییر نتیجه، محرومیت و جرایم مالی متحمل شود. این در حالی است که تراکتوری‌ها اعتقاد دارند افراد نفوذی در آن بازی نقش پرتاب‌کننده سنگ را برعهده داشتند.

نکته جالب اینکه صفحات هواداری تراکتور نیز تماشاگران این تیم را به آرامش و تشویق تیم محبوبشان دعوت کرده‌اند تا به این ترتیب همه انتظار یک دیدار آرام و بدون تنش در روز چهارشنبه را داشته باشند.

1909367

پایان مشاهدات از ورزشگاه یادگار با تماشای این استادیوم از حوالی طبقه دوم همراه است؛ جایی که بار دیگر کیفیت نازل چمن این ورزشگاه خودنمایی می‌کند و این افسوس را به دنبال دارد که تیم تراکتور نیز همچون سایر تیم‌های فوتبال ایران، شایسته استادیومی باکیفیت است که در تمام فصول، مورد رضایت سرمربی اسپانیایی این تیم باشد.

دیدگاه‌ها