کد خبر : 1957426 | 23 مرداد 1402 ساعت 15:30 | 36.4K بازدید | 5 دیدگاه

اولین سد جدی اسپانیا در جام جهانی زنان؛

برای قهرمانی: غول‌کش را بکش!

بعد از چهار پیروزی و یک شکست، تیم ملی زنان اسپانیا برای حضور در فینال جام جهانی باید از سد سوئد بگذرد.

برای قهرمانی: غول‌کش را بکش!

به گزارش "ورزش سه"، نیمه نهایی جام جهانی 2023 زنان درحالی از ظهر فردا ساعت 11:30 با تقابل اسپانیا و سوئد برگزار خواهد شد که به نظر می‌رسد سوئد شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار حداقل بر روی کاغذ دارد. این درحالی است که تیم زنان اسپانیا هم به دنبال تاریخ سازی در این مسابقات و نخستین حضور خود در فینال جام جهاین زنان است.

تقابل اسپانیا و سوئد، تقابل تیم‌های رنک شش و سه جهان است. سوئد درحال حاضر جایگاه سوم برترین تیم‌‌های ملی زنان را در اختیار دارد و اسپانیا بعد از آمریکا، آلمان، سوئد، انگلستان و فرانسه در جایگاه ششم برترین تیم‌های زنان جهان قرار گرفته است. این تقابل درحالی میان این دو تیم برگزار خواهد شد که سوئدی‌ها پیش از این در سال 2003 موفق به حضور در فینال جام جهانی زنان شده‌اند، اما اسپانیا هرگز به این مرحله از مسابقات راه نیافته است.

1908050

شاگردان خورخه ویلدا در مرحله گروهی جام جهانی 2023 زنان، در گروه C با ژاپن، کاستاریکا و زامبیا هم گروه بودند و مطابق آنچه پیش از این هم پیش‌بینی می‌شد؛ موفق شدند با دو پیروزی پرگل برابر کاستاریکا و زامبیا به عنوان تیم دوم بعد از ژاپن راهی مرحله حذفی شوند. هرچند که اسپانیا در مرحله گروهی شکست سنگین چهار بر صفر را برابر ژاپن تجربه کرد، اما همان دو پیروزی برابر زامبیا و کاستاریکا برای صعود این تیم به مرحله یک هشتم کافی بود.

شاگردان ویلدا در مرحله یک هشتم از سد سوئیس گذشتند و در مرحله یک چهارم نیز با نتیجه دو بر یک هلندی‌ها را از پیش برداشتند. مسیر اسپانیا برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی چندان دشوار نبود و حالا شاگردان خورخه ویلدا در یک محک جدی، باید برابر سوئد صف آرایی کنند و که بعد از مرحله گروهی، دو قهرمان گذشته جام جهانی زنان یعنی آمریکا و ژاپن را از گردونه رقابت‌ها حذف کرده است.

دیدگاه‌ها