کد خبر : 1957535 | 23 مرداد 1402 ساعت 22:35 | 24.5K بازدید | 32 دیدگاه

لیگ برتر مسیر حقه‌بازی چلسی را می‌بندد!

لیگ برتر قرار است مانع از عقد قراردادهای طولانی باشگاه چلسی شود‌.

لیگ برتر مسیر حقه‌بازی چلسی را می‌بندد!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر انگلیس قرار است از تابستان آینده با تطبیق قوانین جدید یوفا، خلأ فیرپلی مالی را که توسط چلسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از بین ببرد.

مویزس کایسدو امشب با قراردادش 8 ساله به چلسی پیوست. او بیست و دومین بازیکنی خواهد بود که با قراردادی بیش از 5 سال به آبی‌ها ملحق شد. چلسی با تقسیم کارمزد انتقال در یک دوره طولانی می‌تواند از نقض قوانین فرپلی مالی لیگ برتر جلوگیری کند.

یوفا به رویکرد نوآورانه چلسی در مورد قراردادهای بازیکنان در تابستان امسال واکنش نشان داد اما در حال حاضر در لیگ برتر چنین محدودیتی وجود ندارد.

مبلغ 1۳۵ میلیون یورو که چلسی با برایتون برای کایسیدو به توافق رسیده، می‌تواند در 8 سال قرارداد این بازیکن تقسیم شود. با این وجود حکم جدید یوفا تأثیری بر تیم مائوریسیو پوچتینو در این فصل نخواهد داشت زیرا آن‌ها جواز حضور در اروپا را کسب نکرده‌اند.

1909747

قرارداد کایسدو هزینه نقل و انتقالات چلسی از زمان مالکیت تاد بولی را به بیش از 927 میلیون یورو می‌رساند و آن‌ها را در معرض خطر نقض محدودیت‌های مالی یوفا و لیگ برتر قرار می‌دهد.

میل اسپورت تایید می‌کند که این ناهنجاری در قوانین توسط چندین باشگاه در لیگ برتر مطرح شده و قرار است با هدف تغییر قوانین در تابستان آینده مورد بحث قرار گیرد.

یک منبع آگاه در لیگ برتر در این مورد گفت: "این موضوع به طور رسمی مورد بحث قرار نگرفته اما چیزی است که ما به آن نگاه خواهیم کرد. همسویی با قوانین یوفا برای همه طرف‌ها منطقی است. تنها باشگاهی که در حال حاضر قراردادهای 8 ساله خود را به طور منظم منعقد می‌کند، به احتمال زیاد به زودی در مسابقات یوفا شرکت خواهد کرد، مانند سایر باشگاه‌هایی که از این روش پیروی می‌کنند."

1909748

استفاده چلسی از قراردادهای طولانی‌تر که الهام گرفته از تجربه بولی از ورزش آمریکا است، آن‌ها را قادر می‌سازد حداقل در کوتاه مدت از نقض فرپلی مالی اجتناب کنند.

این باشگاه در فصل گذشته بیش از 600 میلیون یورو هزینه کرد، اما با قراردادهای 7 یا 8 ساله، هزینه یک فصل آن‌ها کمتر از 115 میلیون یورو بود، در حالی که آن‌ها در تابستان امسال تقریباً 231 میلیون یورو از فروش بازیکنان به دست آوردند.

محدودیت 5 ساله جدید یوفا برای خرید چلسی تا تابستان آینده اعمال نخواهد شد و انتظار می‌رود لیگ برتر مقررات مشابهی را وضع کند.

دیدگاه‌ها