کد خبر : 1957745 | 24 مرداد 1402 ساعت 19:17 | 12.9K بازدید | 6 دیدگاه

نایب‌قهرمان جهان با استقبال رئیس به ایران برگشت

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران پس از کسب مقام نایب قهرمانی جهان 2023 و سفری دو روزه، با استقبال رئیس فدراسیون والیبال وارد تهران شد.

نایب‌قهرمان جهان با استقبال رئیس به ایران برگشت

به گزارش "ورزش سه"، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان از 11 تا 20 مرداد در شهر سن خوآن آرژانتین پیگیری شد. تیم‌های ملی والیبال نوجوانان فرانسه، ایران و کره‌جنوبی مقام‌های اول تا سوم این رقابت‌ها که با حضور 19 تیم برگزار شد، به دست آوردند.

ملی‌پوشان نوجوان ایران روز یکشنبه، ۲۲ مرداد، سفر طولانی خود به سمت ایران را آغاز کردند و ساعت ۱۵:۴۰ روز سه‌شنبه، ۲۴ مرداد، وارد کشور شدند.

ملی پوشان والیبال ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال دکتر محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، آرش فرهادیان بابادی، مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان، وحید مرادی، نایب رئیس و مهدی اسلامی، خزانه‌دار فدراسیون والیبال، قرار گرفتند.

سیدمرتضی طباطبایی، سیدمتین حسینی، مرتضی نریمانی، عرشیا سعادتی، طاها بهبودنیا، آرمین قلیچ نیازی، محمدمانی علیخانی، ماهان برزکار، عمران کوک جیلی، پوریا عرب، ابوالفضل مهدیان و محمدرضا آل جلیل بازیکنان تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در این رقابت‌ها بودند.

امیر خوش‌خبر به عنوان سرپرست، محمد وکیلی (سرمربی)، عادل غلامی، حسام‌الدین نائیجی، امان نظر زادقلی دوجی و امین شاکری (مربیان)، مهدی خباز (بدنساز)، محمد مهدی آذرمهری (فیزوتراپ) و محمد معین وکیلی (آنالیزور) کادر فنی تیم ملی نوجوانان در این مسابقات را تشکیل می‌دادند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که برای چهاردهمین بار در این مسابقات شرکت کرده بود، در مرحله مقدماتی موفق به شکست کره‌جنوبی، پورتوریکو و کلمبیا شد و با شکست فنی تیم نیجریه با چهار برد و 12 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی مرحله حذفی شد.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در مرحله یک هشتم نهایی صربستان را از پیش رو برداشتند و با شکست بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی حریف کره جنوبی‌ در مرحله نیمه‌نهایی و با شکست مجدد این تیم فینالیست شدند.
تیم ملی والیبال نوجوانان در دیدار نهایی مغلوب فرانسه شدند تا با هفت برد و یک شکست، نایب قهرمان جهان شوند.

نایب قهرمانی تیم ملی نوجوانان ایران هشتمین سکوی این رده سنی را نیز به همراه داشت که هت‌تریک مدال نقره هم محسوب می‌شود. پیش از این ایران دو نایب قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ به دست آورده بود.

قهرمانی در سال‌های 2007 و 2017 و کسب مدال برنز و مقام سومی در سال‌های 2003، 2015 و 2021 از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت‌هاست.

دیدگاه‌ها