کد خبر : 1957816 | 25 مرداد 1402 ساعت 04:30 | 72.7K بازدید | 41 دیدگاه

گران‌ترین بالای 30 سال دنیا بعد از رونالدو و کین

این انتقال نیمار هم رکوردشکن شد!

انتقال به الهلال، نیمار را به سومین بازیکن گران‌قیمت بالای 30 سال دنیا تبدیل کرد.

این انتقال نیمار هم رکوردشکن شد!

به گزارش "ورزش سه"، نیمار با قبول پیشنهاد الهلال عربستان رسما با جوایز بزرگی که می‌توانست داشته باشد خداحافظی کرد تا به لیست بلندبالای ستاره‌هایی اضافه شود که می‌شد توپ طلا بگیرند اما نگرفتند! او برای بازی در فوتبال عربستان آن هم در 31 سالگی قطعا یک دلیل مهم داشت: رقمی نجومی که نمی‌شد آن را رد کرد!

ستاره برزیلی به واسطه حواشی مختلف طی چند سال اخیر در سراشیبی سقوط قرار گرفت و نتوانست از همه پتانسیل خود استفاده کند. با این وجود او همچنان روی بورس قرار دارد و انتقال به الهلال یک رکورد جدید برایش به همراه داشته است. الهلال با پرداخت 80 میلیون برای خرید نیمار، او را به سومین بازیکن گران بالای 30 سال تاریخ تبدیل کرده است. کریستیانو رونالدو (النصر) و هری کین (بایرن مونیخ) دو بازیکن بالای 30 سال گران‌تر از نیمار هستند.

ستاره برزیلی با انتقال 222 میلیونی از بارسا به PSG هم رکورد شکسته بود. ناصر الخلیفی در سال 2017 پس از خرید نیمار با توجیه قیمت بالای او گفته بود: "این رقم برای خرید نیمار بالا نیست. چون او ارزش باشگاه را بالاتر خواهد برد. دو یا سه سال دیگر ارزش او حداقل دو برابر خواهد شد."

این پیش‌بینی مالک پاریسی‌ها درست از آب درنیامد، اما ورود عربستانی‌ها به بازار با جیب‌های پر از پول باعث شد تا نیمار همچنان جزء گران‌ترین‌های بازار در صنف خود باشد. او طی 173 بازی برای پاری‌سن‌ژرمن 118 گل زد و 77 پاس گل داد.

دیدگاه‌ها