کد خبر : 1957952 | 25 مرداد 1402 ساعت 14:14 | 138K بازدید | 314 دیدگاه

فهرست 12 نفره با نیمار، مودریچ و.....

سومین ستاره برتر نسل کریستیانو و مسی

لیونل مسی و رونالدو قطعا بهترین فوتبالیست‌های نسل خودشان هستند. اگر نیمار را سومین بازیکن برتر این نسل ندانیم، چه کسی می‌تواند پشت سر این دو فوق ستاره قرار بگیرد. نظر شما چیست؟

سومین ستاره برتر نسل کریستیانو و مسی

به گزارش "ورزش سه"، رفتن نیمار به عربستان سعودی مثل یک قبل و بعد در دنیای فوتبال است. این بازیکن برزیلی که در کنار کولیبالی، میلینکوویچ-ساویچ و روبن نوس برای الهلال بازی خواهد کرد و در 31 سالگی از جمع نخبگان فوتبال اروپا جدا می‌شود، سنی که به نظر می رسد برای این جدایی زود باشد.

1910375

این وینگر خوش تکنیک در مقطعی از سوی برخی کارشناسان پشت سر لئو مسی و کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان یاد می‌شد، اما انتقال او به پاری سن ژرمن و عدم تداوم در بازی‌ها به خاطر مصدومیت باعث شد روند خوبش متوقف شود. با ورود او به لیگ کوچک عربستان، این بحث دوباره مطرح می‌شود که بعد از مسی و رونالدو چه کسی سومین ستاره برتر این نسل است؟

1910450

آندرس اینیستا: قهرمان آفریقای جنوبی
یکی دیگر از فوتبالیست‌هایی که باید وارد این بحث شود آندرس اینیستا است. دوران حرفه‌ای او با گلی که اسپانیا را در جام جهانی آفریقای جنوبی قهرمان جهان کرد تعریف می‌شود. همراه با ژاوی و بوسکتس، او بخشی از یکی از خلاق‌ترین مثلث‌های میانی تاریخ بود و یک مدل بازی جدید با پپ گواردیولا خلق کرد. دوران حرفه‌ای او در باشگاه بارسلونا توام با افتخارات فراوان بود و او در سال 2010 به کسب توپ طلا هم نزدیک بود که بسیاری نیز او را شایسته می‌دانستند ولی جایزه به مسی رسید.

1910451

کریم بنزما: تحول پس از جدایی کریستیانو
کریم بنزما یکی از معدود بازیکنانی است که می‌تواند بگوید توپ طلا را از مسی و رونالدو گرفته است. این مرد فرانسوی باید منتظر می‌ماند تا کریستیانو رئال مادرید را ترک کند تا نقش اصلی را در رئال به دست آورد. به نظر می‌رسید باشگاه مادریدی با فروش این بازیکن پرتغالی در خط حمله یتیم شده اما بنزما می‌دانست که این لحظه او است. عملکرد درخشان او در فصل 22-2021 و به خصوص در لیگ قهرمانان اروپا کمک کرد تا به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان، توپ طلا را که شایسته آن بود، کسب کند. ورود او به الاتحاد نیز او را از فوتبال نخبگان جدا می‌کند.

لوکا مودریچ: سن فقط یک عدد است
از میان تمامی بازیکنان این لیست، لوکا مودریچ یکی از معدود بازیکنانی است که هنوز در بالاترین سطح ادامه می‌دهد. با تقریباً 38 سال سن، ستاره کروات در جمع نخبگان باقی مانده و اصلاً به نظر نمی‌رسد 38 سال دارد. با بازسازی‌ای که رئال مادرید در خط میانی خود انجام داده، نقش مودریچ نسبت به قبل کمرنگ شده است. مودریچ همه جام‌ها را با رئال برده و با کرواسی در دو جام جهانی متوالی عناوین دوم و سوم را کسب کرده است. او در سال 2018 برنده توپ طلا نیز شد.

1910053

سرخیو راموس: نامزدی از مرکز دفاع
گل مهم‌ترین چیز در فوتبال است اما مدافعان به عنوان مانع در راه ثبت آن نیز شایستگی‌های زیادی دارند. سرخیو راموس یک متخصص چه در گلزنی و چه در دفاع است. او هدایت خط دفاعی دو تیمی را بر عهده داشته است که بهترین دوران خود را در تاریخ مدرن پشت سر گذاشته‌اند: رئال مادرید چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در پنج سال و تیم ملی اسپانیا از 2008 تا 2012. اما این مدافع میانی نه تنها به خاطر عملکرد خوب دفاعی خود متمایز بود، بلکه در حمله نیز خطری برای رقبا بود. ضربات سر عالی او و قابلیت‌های اطمینان‌بخش راموس در محوطه جریمه خودی، او را کاملا به بازیکنی برجسته تبدیل کرده است.

ژاوی: یک استاد در زمین فوتبال
مربی فعلی بارسلونا همیشه در دوران فوتبال خود از بهترین‌ها بود. او همان کسی بود که بازی تیمش را سازماندهی می‌کرد. همانطور که اکنون به عنوان مربی این کار را از روی نیمکت انجام می‌دهد. او همچنین در سال 2010 به کسب توپ طلا نزدیک بود. رهبری در بارسلونای گواردیولا به این معنی است که او باید در لیست نهایی باشد.

1779774

آرین روبن: یک نابغه چپ پا
همه حرکات خاص و منحصر به فرد آرین روبن را به یاد دارند. ستاره هلندی از جناح راست به سمت دروازه می‌رفت و با پای چپش به یکباره همه را غافلگیر می‌کرد. اگرچه دوران حضور او در چلسی و رئال مادرید کوتاه بود اما توانست بدرخشد با این حال بهترین لحظات او در مونیخ رقم خورد. 10 فصل حضور در بایرن که در اکثر بازی‌ها سطح بالایی را نشان می‌داد، با یک لیگ قهرمانان و نایب قهرمانی جهان با هلند او را به بازیکنی متمایز تبدیل کرده بود. تک به تک او با ایکر کاسیاس در فینال جام جهانی 2010 می‌توانست تاریخ را برای هلند و خود روبن تغییر دهد؛ اگر توپ را گل می‌کرد که نکرد.

آنتوان گریزمان
زندگی حرفه‌ای آنتوان گریزمان بدون چولو سیمئونه قابل درک نیست. نظم و انضباط و کاری که سرمربی آرژانتینی به این بازیکن فرانسوی القا کرد، او را به فوتبالیست بسیار کامل‌تری تبدیل کرده است. او پس از جام جهانی باشکوه با فرانسه که به او اجازه داد جام جهانی را بالای سر ببرد، در توپ طلای 2018 سوم شد. دوران حضورش در بارسا روند خوبش را متوقف کرد ولی حالا در اتلتیکو اوج گرفته است.

1851168

روبرت لواندوفسکی: ماشین گلزنی قابل اعتماد
خیلی‌ها روبرت لواندوفسکی را بهترین مهاجم یک دهه اخیر می‌دانند. ستاره لهستانی در طول دوران طولانی خود هرگز از گلزنی خسته نشده است. او در هشت فصل گذشته زیر 30 گل نزده است. توپ طلای 2020 متعلق به او بود، اما کووید آن را از دست او گرفت. بله، او در دو نوبت جایزه بهترین بازیکن فیفا و کفش طلا را گرفته است

کوین دی بروینه: چشم و چراغ پپ گواردیولا
پپ گواردیولا پس از یکی از بازی‌های سیتی گفت: «کوین بازیکن خاصی است. او چیزهایی را می‌بیند که دیگران در زمین نمی‌توانند ببینند.» 

دی بروینه رهبر منچسترسیتی شده؛ تیمی که در انگلیس تاریخ‌سازی کرده است. قهرمانی در لیگ قهرمانان چند ماه پیش، همان چیزی بود که کوین و سیتی کم داشتند.

1888865

سرخیو بوسکتس: شماره پنجی که دنیای فوتبال را متحول کرد
خوان رومن ریکلمه زمانی در مورد بوسکتس گفته بود: «تنها شماره پنجی که در زندگی‌ام ملاقات کردم و در واقع مثل یک شماره 10 است و همه چیز را به خوبی انجام می‌دهد، بوسکتس است. بوسکتس فوتبال جهان را گیج و حیران کرد. از زمانی که او ظاهر شد، ما شروع کردیم به درک اینکه شماره 5 باید پاسور خوبی باشد و اگر تیم بد بازی می‌کند به این دلیل است که شماره 5 توپ را بد پاس می دهد. قبلاً شماره 10 بود که باعث می شد شما خوب بازی کنید و اکنون به نظر می رسد اگر تیم بد بازی می کند به دلیل شماره 5 است.» بوسکتس هم امسال از بارسا و فوتبال اروپا رفت و الان برای اینتر میامی بازی می کند. 

1902101

لوئیس سوارز: گلزنی به عنوان یک روش زندگی
لوئیس سوارز می‌داند که شماره یک بودن در جدول گلزنان دو لیگ برتر جهان چگونه است. او در انگلیس و در اسپانیا برترین گلزن شد. دو کفش طلای او، یکی با لیورپول و دیگری با بارسلونا، دستاوردهای بزرگ او در رقابت با کریستیانو و مسی بود. مثلث MSN او، مسی و نیمار در بارسا از یادها نخواهد رفت. سوارز همچنین در سال 2021 کمک کرد اتلتیکو پس از هفت سال فاتح لالیگا شود.

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها