کد خبر : 1958029 | 25 مرداد 1402 ساعت 21:01 | 180.9K بازدید | 707 دیدگاه

یک هیچ دوم و صدرنشینی

تراکتور 0 - پرسپولیس ۱: لحظه عجیب پورحمیدی

پرسپولیس در یک بازی سخت و نفسگیر با اشتباه پورحمیدی و گل سعید صادقی سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد.

تراکتور 0 - پرسپولیس ۱: لحظه عجیب پورحمیدی

به گزارش "ورزش سه"، در حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر، تراکتور در روز حضور پرشور هوادارانش میزبان پرسپولیس در یادگار امام بود. این یک مسابقه بزرگ در آغاز راه لیگ بیست و سوم بود که با یک گل به سود پرسپولیس به پایان رسید.

ویدئو: 308014

نیمه اول این مسابقه با یک موقعیت در دقیقه ۶ برای پرسپولیس شروع شد اما تراکتور با استفاده از جو یادگار توانست نبض بازی را به دست بگیرد و توپ و میدان را در اختیار گرفته بود اما هشیاری مدافعان پرسپولیس مانع از ضربات آخر تمام کننده برای میزبان می‌شد. پرسپولیس در دقیقه ۴۰ یک ضدحمله خوب زد که میلاد سرلک و صادقی در گلزنی ناکام بودند اما دو دقیقه بعد یک پاس بلند و خروج اشتباه پورحمیدی کافی بود که سعید صادقی پرسپولیس را پیش بیندازد. سرخ‌ها در این نیمه یک موقعیت خوب دیگر را نیز توسط مهدی ترابی از دست دادند.

در نیمه دوم تراکتور برای جبران به زمین آمد و ریکاردو آلوز در دقایق ابتدایی این نیمه با یک شوت عالی در آستانه باز کردن دروازه بیرو قرار داشت اما تیرک دروازه مانع گلزنی او شد. در ادامه دو تیم موقعیت‌های خوبی را خلق کردند و دو موقعیت خوب پورعلی‌گنجی یک بار از روی خط بیرون کشیده شد و یک بار به تیرک خورد.

در ادامه پرسپولیس با اداره بازی موفق شد در ورزشگاه مملو از تماشاگر یادگار با یک گل پیروز شود و سه امتیاز حساس و دلچسب این بازی را به دست بیاورد.

پرسپولیس با این برد شش امتیازی شد و تراکتور بعد از سپاهان، طعم شکست مقابل پرسپولیس را نیز چشید تا هیچ امتیازی تا پایان هفته دوم مقابل نامش ثبت نشود.

1910700

تقویم هفته دوم لیگ برتر/ چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲/ 🏟 ورزشگاه یادگار امام تبریز/ تعداد تماشاگر: بیش از 50 هزار نفر

سوت تیم داوری: امیر عرب براقی، محمدرضا منصوری، سعید قاسمی و کوپال ناظمی/ ناظر: محسن قهرمانی


تراکتورترکیب تراکتور:
حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، مهدی شیری، (خروج از زمین محمد نادری - سعید آقایی ورود به زمین53)، (خروج از زمینسید مهدی حسینی ۷۷- سعید کریم آذرورود به زمین)، ریکاردو آلوز، (گوستاوو واگنینخروج از زمین۶۶- امیرحسین حسین زادهورود به زمین)، (آلوارو خیمنزخروج از زمین۶۶- محمد مهدی قنبریورود به زمین)، (سیامک نعمتیخروج از زمین۶۸- مهدی هاشم نژادورود به زمین) و عارف رستمی

پرسپولیسترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، (خروج از زمینسروش رفیعی۸۵- میلاد سورگیورود به زمین)، سعید صادقی، (خروج از زمینمهدی ترابی۸۵- مسعود ریگیورود به زمین)، (خروج از زمینشهاب زاهدی 75 محمد عمری ورود به زمین) و وحید امیری


شرح گل:
پرسپولیستراکتور صفر- پرسپولیس یک (دقیقه ۴۲: سعید صادقی): پاس بلند کنعانی از زمین پرسپولیس با خروج عجیب و اشتباه مهلک پورحمیدی همراه شد و توپ در شرایط دروازه خالی به صادقی رسید و سعید صادقی با فرصت طلبی دروازه تراکتور را با یک بغل پای دقیق باز کرد.

ویدئو: 308001

⏱ لحظات حساس: 

دقیقه ۶: ارسال سروش رفیعی از کرنر با شوت از پشت محوطه همراه شد و پورحمیدی توپ را جمع کرد.

ویدئو: 307991

دقیقه ۱۷: فرصت عالی از ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه پرسپولیس به دیواره دفاعی میهمان برخورد کرد.

دقیقه ۲۸: فرصت عالی برای تراکتور از ضربه ایستگاهی پشت محوطه که ضربه آلوز خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۳۵: پاس عالی آلوز در شرایط خطرناک با هشیاری علی نعمتی به کرنر فرستاده شد و از جلوی پای گوستاوو دور شد.

دقیقه ۴۰: فرصت خطرناک با ضدحمله برای پرسپولیس به دست آمد و سرلک پس از سرتوپ زدن و فریب دروازه‌بان در آستانه گلزنی بود اما تکل نادری این فرصت را از پرسپولیس گرفت.

دقیقه ۲+۴۵: حرکت انفرادی خوب مهدی ترابی پرسپولیس را در موقعیت گل دوم قرار داد اما ضربه نهایی او وارد دروازه نشد تا یحیی حسرت شدیدی را لب خط تجربه کند.

ویدئو: 308003

دقیقه ۵۱: فرصت گلزنی عالی برای تراکتور که شوت سنگین ریکاردو آلوز به تیرک دروازه خورد و با خوش شانسی بیرانوند وارد دروازه نشد.

ویدئو: 308005

دقیقه ۶۰: موقعیت خطرناک برای پرسپولیس با پرتاب بلند امیری که ضربه پورعلی گنجی از روی خط بیرون کشیده شد.

دقیقه ۶۰: فرصت برای مهدی ترابی در موقعیت مناسب که ضربه نهایی او به دیواره کناری دروازه پورحمیدی زده سد.

دقیقه ۶۳: اشتباه مجدد پورحمیدی روی ارسال ترابی و در ادامه ضربه مهاجم پرسپولیس که از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹: ضربه علی نعمتی روی ارسال ترابی از ضربه ایستگاهی از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۳: پرسپولیس در آستانه باز کردن دروازه تراکتور برای بار دوم بود که فرصت پورعلی‌گنجی به تیرک دروازه خورد تا دو تیم در تیرک زدن برابر شوند.

دقیقه ۹۰: حرکت و چرخش محمد قنبری با شوت او از پشت محوطه همراه شد و از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.


🔴 حواشی:

بولت پرسپولیساین بازی به دلیل ازدحام شدید در ورودی‌های ورزشگاه با ۱۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.

بولت پرسپولیسبازیکنان تراکتور پیش از شروع بازی با گل به سمت سکوها رفتند و از تماشاگران خود قدردانی کردند.

بولت پرسپولیسسکوهای ورزشگاه جای سوزن انداختن نیست و جو وحشتناکی برای پرسپولیس به وجود آمده است.

ویدئو: 307974

بولت پرسپولیسامید عالیشاه به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده و غایب بزرگ پرسپولیس است.

بولت پرسپولیسسعید آقایی که به دلیل اتفاقات دوران حضورش در پرسپوليس مورد غضب تراکتوری‌ها بود، در اولین بازی خانگی این تیم با تشویق هواداران مواجه شد تا مشخص شود کدورت‌ها برطرف شده است.

بولت پرسپولیسبا وجود شروع بازی و پر بودن ورزشگاه همچنان هواداران در حال ورود به استادیوم هستند.

بولت پرسپولیسجایگاه خبرنگاران پر از هوادار شده است.

ویدئو: 307992

بولت پرسپولیسهواداران تراکتور که از ساعتها پیش از شروع بازی تیم‌شان را تشویق می‌کردند با شروع بازی ساکت هستند و استرس زیادی برای این بازی دارند.

بولت پرسپولیسیک سری از هواداران روی دیواره طبقه دوم نشسته‌اند.

بولت پرسپولیسخمس و یحیی با شور و حرارت از کنار خط تیم‌شان را هدایت می‌کنند.

بولت پرسپولیسشجاع خلیل زاده برخورد جالبی با سیدجلال حسینی هم‌تیمی سابقش در پرسپوليس که اکنون دوران مربیگری را تجربه می‌کند، پیش از بازی داشت. در شرایطی که سیدجلال حسینی به تشویق هواداران پاسخ می‌داد، شجاع که اکنون پیراهن تراکتور را بر تن دارد از پشت تنه‌ای به مربی پرسپوليس زد و به این شکل با وی شوخی کرد.

بولت پرسپولیسسعید آقایی پیش از شروع بازی به سمت نیمکت پرسپوليس رفت و با اعضای این تیم خوش و بش کرد و با استقبال آنها مواجه شد.

بولت پرسپولیسسیامک نعمتی که با دلگیری از پرسپوليس جدا شده بود و این جدایی با حواشی زیادی هم همراه بود، از جمله بازیکنانی بود که پیش از شروع بازی به سمت نیمکت پرسپوليس رفت و با اعضای تیم برخورد گرمی داشت.

بولت پرسپولیسمحمد نادری نتوانست به بازی ادامه دهد تا سعید آقایی، دیگر بازیکن سابق پرسپولیس به میدان برود.


🚨 اتفاق ویژه: 

تراکتور که تغییرات زیادی داشته و فصل نقل و انتقالات جذابی را پشت سر گذاشته بود، با دو شکست در ابتدای لیگ مقابل سپاهان و پرسپولیس از نظر روحی کار بسیار سختی در هفته‌های پیش رو دارد. جو فوق العاده ورزشگاه یادگار نیز باعث نشد تراکتور اولین امتیاز فصل را بگیرد.


🥇 بهترین بازیکن:

 حسین کنعانی که پاس گل پیروزی بخش تیمش را به صادقی داد در این مسابقه نمایش بی نقصی در خط دفاعی پرسپولیس داشت و ستاره‌های هجومی تراکتور را ناکام گذاشت. او در قلب خط دفاعی سرخ‌ها نقش یک بازیساز را ایفا می‌کند.

دیدگاه‌ها