کد خبر : 1958151 | 26 مرداد 1402 ساعت 00:59 | 11.1K بازدید | 34 دیدگاه

شدیدا به VAR نیاز داریم؛

ربیعی: از نگاه من پنالتی سپاهان درست نبود

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌هن می‌گوید باید این تیم فرصت بیشتری داده شود.

ربیعی: از نگاه من پنالتی سپاهان درست نبود

به گزارش "ورزش‌سه"، محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در کنفرانس خبری پس از دیدار برابر سپاهان که پیروزی 2 بر صفر شاگردان مورایس به اتمام رسید، حرف‌هایش درباره بازی اینطور آغاز کرد: در ابتدای پیروزی تیم فوتبال سپاهان را به کادر فنی و باشگاه تبریک می‌گویم و به بازیکنان خودم هم خسته نباشید می گویم. اگر بخواهم در یک جمله واقعیت را بگویم این اس که واقعا در یک جاهایی دیگر زورمان نرسید. آن‌ها بهتر بودند. زور بیشتری داشتند و لحظه‌های درست‌تری را در بازی پیروز شدند. در نهایت هم از فرصت‌هایی که داشتند استفاده کردند و پیروز بازی شدند.
او سپس با اشاره به جنگ میان زمین اضافه کرد: فکر می‌کنم بچه های ما در مرکز زمین می بایست عملکرد بهتری ارائه می‌کردند. به هر حال به بچه‌های خودم هم تبریک می‌گویم. باید یک ریکاوری خوب داشته باشیم و خودمان را برای بازی‌های آینده مهیا کنیم.
سوال اول از محمد ربیعی این بود که در نیمه اول بازیکنان این تیم با وجود تجربه ای که دارند، انگار از بازیکنان سپاهان ترسیده بودند. و عملکردشان تحت تاثیر آنها قرار داشت. سرمربی ذوب آهن در واکنش به این سوال گفت: نمی‌توانم بگویم ترسیده‌اند. اما می‌توانم این را بگویم که تیم نیازمند تجربه بیشتر است. واقعا چند بازیکن را هم نداشتیم.

ویدئو: 308078

او سپس به صحنه پنالتی سپاهان روی گل اول این تیم اشاره کرد و افزود: واقعا دنبال توجیه نیستم. واقعا زورمان نرسید (باخنده). حالا به تازگی اگر حرفی هم بزنی، محروم می شوی. من نگاهم این است که پنالتی‌ای رخ نداد. نگاه و سلیقه من. شاید فردا کارشناسان بگویند پنالتی بود. من فقط سلیقه ام را گفتم. با اینکه فکر می کنم صحبتم راه به جایی نخواهد بود، باید بگویم شدیدا نیازمند VAR هستیم. دوست دارم صادقانه صحنه پنالتی سپاهان کارشناسی بشود ولی به نظر من پنالتی نبود. 
ربیعی درباره دو تیرک تیمش هم صحبت کرد و آن را به بدشانسی مرتبط دانست: از طرفی بدشانسی هم داشتیم. دو تیر دروازه زدیم که می‌توانست به گل برود. قبول دارم . تا یک جاهایی نامنظم بازی کردیم ولی از یک جاهایی به بعد زورمان نرسید. یک بخشی از این می‌تواند از سر ترس باشد.

ربیعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درخواست داشت که به تیم فوتبال ذوب‌آهن فرصت بیشتری داده شود:  به هر حال ذوب آهن تیم جوانی است و بارها گفته ام باید روی این تیم صبوری بشود. باید به این تیم یک مقدار زمان داد. سعی می کنیم رو به جلوتر بازی کنیم. ما در نیمه اول اگر روی دو سه پاس دقیق تر بودیم، می‌توانستیم در موقعیت تک به تک قرار بگیریم. وقتی شما برای بازی نقشه دارید، اگر نقشه شما روی زمین پیاده نشود، این اجازه را به حریف می‌دهد که بتواند روی دروازه شما چیره شود. به هر حال سپاهان به مانند استقلال و پرسپولیس از تیم های پرمهره لیگ است. شما می‌بینید که در دقیقه 95 احسان پهلوان وارد زمین می‌شود. سپاهان روی نیمکت توازن دارد با تیم داخل زمین. مقابل این تیم‌ها اگر شما یک لحظه غفلت کنید، به سخت ترین شکل ممکن تنبیه خواهید شد. این تجربه امروز من نیست و تجربه سال های سال من است.

سوال بعدی از ربیعی درباره عملکرد داوری بود و اینکه با توجه به اشتباهات سلسله وار فصل گذشته علیه مس رفسنجان، آیا می‌توان صحنه پنالتی مقابل سپاهان را شروع دوباره اشتباهات داوری علیه تیمش دانست. سرمربی ذوب آهن در واکنش به این سوال گفت: در بخش داوری نمی توان حرفی زد. حرف بزنیم محروم می شویم. امیدوارم تصمیم داور درست بوده باشد. من نظر خودم را گفتم.

1888579

سوال دیگری از سرمربی ذوب اهن درباره با عملکرد شاگردانش بود. ربیعی در واکنش به این سوال که چرا تیمش برخی دقایق را برخلاف برخی دقایق دیگر از مسابقه به راحتی به حریف داد و اینکه پس از دریافت دو گل عملکرد خوبی داشت و حمله کرد، گفت: به هر حال یکی از مسائلی که ما با آن روبرو بودیم، این نبود که ما فشار گذاشتیم که سپاهان عقب برود. فکر می کنم سپاهان خود خواسته عقب رفت. به هر حال ما هم گاردمان را باز کردیم. البته از قبل برنامه داشتیم که از دقیقه 70 با گارد بازتر به حمله برویم. در همان یک هیچ یک توپ به تیر دروازه زدیم. روی گل دوم روی توپی که ما حمله می‌کردیم را آنها به گل تبدیل کردند. به هر حال کیفیت شهریار مغانلو را ببینید. توپ را جدا کرد.
سرمربی فصل گذشته مس رفسنجان در ادامه با تمجید از گل شهریار مغانلو با خنده اضافه کرد: این آب سرد نبود (باخنده). ولی کلا کار را سخت کرد. آنها از یک ضدحمله بهترین استفاده را بردند. ما خودمان نیمه اول موقعیت مشابهی داشتیم. یا در پاس عجله کردند یا در یک در مقابل یک اشتباه کردند. به امید خدا برای تیم تجربه می‌شود که در آینده بهتر استفاده کنیم.

سوال بعدی از ربیعی درباره میزان مصدومیت امیرحسین جدی بود و او درواکنش به این سوال گفت: دستش درد نکند امیرحسین. فکر می کنم در دقیقه 10،12 بازی بود که روی مچ پای او رفتند. امیرحسین با پای مصدوم تا دقیقه 60 با اسپری بی حس کننده بازی کرد. دیگر بازی نداشتیم. ما آقای سجاد آشوری را تا 12 ظهر نمی دانستیم می تواند بازی کند یا خیر. دستمان خالی است. سه بازیکن این تیم بیش از یکسال است که بازی نکرده اند. آریا کیا را در بازی قبلی از دست دادیم. کمال را از دست دادیم. علیاری کم کم در حال رسیدن است. 
سرمربی ذوب آهن در ادامه به انتقاد از عملکرد برخی بازیکنان تیمش پرداخت  و در این مورد گفت: اما من از یک سری بازیکنان که پارسال بازی کرده اند، انتظار دارم که قوی تر و شجاع تر بازی کنند. آنها را خوب ندیدم. دلیل توپ از دست دادن های مداوم وسط زمین را نفهمیدم. بچه ها باید در این بازی ها با اعتماد به نفس زیادی بازی کنند.
بخش پایانی حرف‌های ربیعی هم اینطور مطرح شد: البته مطمئنم بچه ها جبران خواهند کرد. همینجا هم از صمیم قلبم از تمام ذوب آهنی ها معذرت خواهی می کنم. حضورشان دلگرم کننده بود. امیدوارم تیم جواب محبت آنها را بدهد.

دیدگاه‌ها