کد خبر : 1958384 | 26 مرداد 1402 ساعت 22:45 | 101.8K بازدید | 148 دیدگاه

بردن سخت است، این حرف‌ها کلاهبرداری است

نکونام: اگر روزی بتوانم، مثل کی‌روش خواهم بود

استقلال با وجود تمام دشواری‌ها توانست در دومین بازی هم با برد زمین را ترک کند و با شش امتیاز در کنار سپاهان و پرسپولیس در بالای جدول قرار بگیرد.

نکونام: اگر روزی بتوانم، مثل کی‌روش خواهم بود

به گزارش "ورزش سه" جواد نکونام، سرمربی استقلال، بعد از برد باارزش برابر ملوان خوشحال بود، اما آنقدر مسیر رسیدنش به سالن کنفرانس سخت بود که چند دقیقه‌ای نفس‌نفس می‌زد: "یاد آقای کماسی بخیر." او با این جمله شرایط حال حاضر ورزشگاه آزادی را با دوران بدنسازی پرویز کماسی، بدنساز سابق تیم ملی، که در نبود امکانات از پله‌های ورزشگاه آزادی به عنوان ابزار بدنسازی استفاده کرده و بازیکنان را از آن بالا و پایین می‌برد، مقایسه کرد. 

بولت هوادارنکونام در ادامه درباره مسابقه برابر ملوان که به دومین برد تیمش در فصل جدید منجر شد، گفت: "بازی را خوب شروع کردیم، اما در یک لحظه و با یک غفلت روی نکته‌ای که قبلا گفته بودیم پنالتی اتفاق افتاد که سیدحسین ما را در بازی نگه داشت و در دقیقه 6 در بازی ماندیم؛ بعد از آن جریان بازی دستمان بود. می‌دانستیم تیم ملوان بازی مستقیم را انجام می‌دهد و روی توپ سوم، اوت و کرنر می‌خواهد ضربه بزند. با توجه به اینکه امروز روی ضربات بلند برنامه‌ریزی نداشتیم، متاسفانه در توپ سوم و اوت دستی مشکل داشتیم، ولی رفته رفته خوب بازی کردیم. در نیمه اول دو یا سه موقعیت خوب داشتیم. در دقیقه 27 یا 28 صحنه‌ای در هجده قدم حریف اتفاق افتاد که مشکوک بود، نمی‌دانم پنالتی بود یا نبود؛ اما اگر پنالتی هم می‌گرفتند اتفاقی نمی‌افتاد؛ در کل قضاوت آقای مهدوی خوب بود. 

1911302

بولت استقلالقدرت ریسک پایین 
درباره نیمه دوم هم بگویم تیمی که می‌خواهد بازی مستقیم را انجام بدهد دفاع ما باید حواس‌جمع باشد؛ سعی کردیم به عقب زمین و بازی مستقیم حریف حواسمان باشد. تلاش کردیم توپ‌های سوم را در این نیمه بگیریم تا به موفقیت برسیم. نیمه دوم این کنترل را انجام دادیم. شاید یک صحنه‌هایی به خاطر خستگی بازیکنان و تغییرات کمی که می‌توانستیم انجام دهیم به ویژه تغییرات زودهنگام چون اگر اتفاقی می‌افتاد، دیگر بازیکن جایگزین در برخی پست‌ها نداریم و قدرت ریسکمان کمتر بود، ولی توانستیم روی ضربات ایستگاهی که کار کرده بودیم به گل برسیم.

بولت استقلالمی‌توانستیم گل دوم را بزنیم
می‌دانستیم ملوان بازی مستقیم انجام می‌دهد، اما کنترل کردیم و نگذاشتیم نزدیک دروازه ما شود. اگر دقت می‌کردیم، می‌توانستیم گل دوم را هم بزنیم. دو موقعیت خوب داشتیم که روی دو مرحله ایجاد شد و نتوانستیم به گل تبدیل کنیم. در مجموع ملوان خوب بازی کرد، اما این خوب بودن به این دلیل بود که تیم ما در دقایقی خواب ماند. تلاش بچه‌هایم واقعا فوق‌العاده بود و بازیکنانم خیلی زحمت کشیدند. توانستند بهترین بازی را به نمایش بگذارند. با وجود خستگی برخی بازیکنان و جایگزین نداشتن از همه نفراتم هم تشکر می‌کنم.

بولت استقلالجای هواداران خالی 
باید از هوادارانمان استفاده کنیم. اگر بازی در انزلی بود همه هواداران بودند. چرا باید این اتفاق الان بیفتد چرا زودتر نه چرا دیرتر نه! باید همه هواداران باشند. ما بدون هوادارانمان انرژیمان کم می‌شود. ما در اصفهان بازی داریم و حتما هوادارانشان خیلی تاثیر دارند. امیدوارم آزادی به شکل قشنگ سابق برگردد. هواداران حضور داشته باشند. جایشان خالی بود. این سه امتیاز تقدیم به آنها. با بضاعتی که داریم تلاش می‌کنیم و جلو می‌رویم تا ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. 

ویدئو: 308167

بولت استقلالحمایتی را ندیدم
اگر حمایتی امسال بوده بگویند ما هم بدانیم. از پارسال بچه‌ها سی-چهل درصد طلبکارند. حمایت دیگری را متوجه نمی‌شوم. نظرها قابل احترام است. امسال اینگونه نبوده است. من خودم هوادار استقلال بودم تا به حال چنین شرایطی را ندیده بودم. بعید می‌دانم برای مربی چنین شرایطی در استقلال تا به حال برایش پیش آمده باشد. اما ما به عشق هوادارانمان و لطف آنها که همیشه ما را حمایت کردند کارمان را به بهترین نحو انجام می‌دهیم. 

ویدئو: 308168

بولت استقلالمحمد، سامان تورانیان و آریا برزگر
یک قسمت را می‌توانم واضح جواب بدهم، اینکه بازیکنان در تیم ما هستند به خاطر بودجه‌ای که نمی‌توانستیم از سقف رد شویم مجبور شدیم این کار را انجام بدهیم. هیچ بازیکنی بدون نظر ما جذب نخواهد شد. من را می‌شناسید. در این کار هستم. کار درست را انجام می‌دهم. منتظر محمد بازیکن باکیفیتی بود که با توجه به بودجه‌ای که داشتیم مجبور بودیم جابه‌جایی انجام بدهیم. در مورد تورانیان هم بچه‌ها هستند. منتظریم این هفته کارشان را انجام بدهند. 

ویدئو: 308169

بولت استقلالمرادمند و سیدحسین احیا شدند؟
بازیکنان استقلال بهترین کیفیت را دارند. استقلال باشگاه بزرگی است. احیا شدنی در کار نیست. شاید در مراحلی در برهه‌ای اشتباهاتی داشته‌اند، اما من اینجوری نگاه نمی‌کنم. بازیکنان ما بهترین هستند و دارند کیفیت واقعی‌شان را نشان می‌دهند. من چند سال است مربی هستم و در استقلال بازی کرده‌ام. خیلی وقت‌ها سعی می‌کنند سر استقلال کلاه بگذارند. تیم‌های دیگر پانزده بازی یک-هیچ ببرند هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اما درباره استقلال اینگونه نیست. فوتبال اینگونه نیست. دو تیم برای بردن بازی می‌کنند. یک بازی پارسال در کورس قهرمانی بود یک-هیچ جلو بود، رفتند جلو که گل‌های بعدی را بزنند، گل یک-یک را خوردند. باید خوب بازی کنیم ببریم. سه امتیاز را می‌خواهیم. با شرایط امسال چه خوب بازی کنیم چه بد باید ببریم تا در نیم فصل تیم را تقویت کنیم و به آنچه مدنظرمان هست برسیم. 

ویدئو: 308171


بولت استقلالتفکر دفاعی یا هجومی؟ 
من این را چندین بار گفته‌ام. صحبت دوستان نیست؛ صحبت رقباست. اگر روزی بتوانم مثل کی‌روش باشم، آن روز بهترین روز زندگی‌ام است. درباره کسی صحبت می‌کنیم که در فوتبال ایران تاثیرگذار بوده است، مثل بلاژویچ و برانکو. هواداران باید باهوش باشند. ما بازی می‌کنیم که ببریم. بازی‌هایی بوده که خوب بودیم و یک-هیچ باختیم. حریف بهتر دفاع کرده است. باید بهترین بازی‌مان را انجام بدهیم. تیمی که 5 دفاع و سه تا هافبک دفاعی دارد سخت است از آن عبور کردن. به یک‌سری ابزار نیاز دارید تا هنرشان را نزدیک هجده قدم نشان بدهند. امروز بچه‌های ما خیلی خوب بودند، بخصوص نیمه اول، اما در شروع نیمه دوم خیلی خوب نبودیم. به بچه‌ها هم گفتم، روز خوب ما روزی است که ببریم. چون خوب بازی کنید، ببازید کسی درباره‌اش صحبت نمی‌کند. به هواداران گفتم که سر استقلال را کلاه می‌گذارند همین است. 

1911301

بولت استقلالامسال با هیچ سالی قابل مقایسه نیست
امسال را با هیچ سالی در استقلال نمی‌توان مقایسه کرد. واقعا یک‌سری مشکلات که اصلا در فوتبال ندیدم اینجا هست. تمرکزمان روی بازی است. یک‌سری مشکلات از پارسال هست. بازیکنان پولشان را نگرفته‌اند. ما بازی به بازی جلو می‌رویم. مدیرعامل از من حمایت کردند گفتند پنجم شویم یا چهاردهم شویم حمایت می‌کنند. قابل تقدیر است. اما من زبان فوتبال را بلد هستم. من باید هر روز بجنگم و مبارزه کنم تا بتوانم به موفقیت برسم. این را با تیم انجام باید بدهم که می‌دهم. اینکه چه اتفاقی می‌افتد در ذهن من نیست. به سمت بازی‌های ملی می‌رویم، بزرگسالان و امید را داریم. 10 بازیکن تیم ما باعث خوشحالی در تیم بزرگسالان و امید هستند و چون یار کم داریم شما (خبرنگاران) بیاید با هم تمرین کنیم.

دیدگاه‌ها