کد خبر : 1958435 | 27 مرداد 1402 ساعت 09:15 | 43.9K بازدید | 101 دیدگاه

مدعیان قهرمانی، همان همیشگی‌ها؛

قدیمی‌ترین سه ضلعی فوتبال ایران (عکس)

بعد از گذشت دو هفته، سپاهان، استقلال و پرسپولیس تنها تیم‌هایی هستند که تمام امتیازات را کسب کرده‌اند.

قدیمی‌ترین سه ضلعی فوتبال ایران (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، کسب شش امتیاز برای این سه تیم شاید پیام خاص خود را برای چشم‌انداز فصل جدید داشته باشد. پیام این است که شاید دوباره کورس قهرمانی با حضور سه تیم همیشگی تشکیل شود و تیم چهارمی در کار نباشد. البته تراکتور، گل‌گهر و فولاد شاید دیگر مدعیان باشند و در این بین نماینده سیرجان با 4 امتیاز شرایط خوبی دارد، اما دو تیم سرخپوش خوزستان و تبریز، هنوز امتیاز نخست را دشت نکرده‌اند.

اگرچه هنوز 28 هفته تا پایان لیگ باقی است، اما از شرایط اینطور برمی‌آید که شاگردان مورایس، نکونام و یحیی، مدعیان نخست قهرمانی هستند و شاید این رقابت تا پایان فصل هم ادامه داشته باشد. در این بین فشردگی مسابقات برای پرسپولیس و سپاهان بیشتر خواهد بود، چرا که آنها حداقل 6 بازی در لیگ قهرمانان خواهند داشت و استقلال می‌تواند از این فرصت بهره ببرد. 

اولین تقابل بین مدعیان، این هفته بین سپاهان و استقلال خواهد بود که فرصتی مطلوب را به دست پرسپولیس می‌دهد تا حداقل یکی از مدعیان و شاید هر دو را جا بگذارد و صدرنشین شود.

هفته پنجم نیز جدال دربی همین موقعیت را برای سپاهان پدید می‌آورد. البته شاید نکته این موضوع، قرعه سخت استقلال باشد که باید در فاصله اندک با رقبای اصلی دیدار کند.

1911397

⏮جالب است بدانید در 22 سال لیگ حرفه‌ای ایران، پرسپولیس و استقلال و سپاهان روی هم 17 بار قهرمان شدند که پرسپولیس 8 بار، سپاهان 5 و استقلال 4 بار جام را فتح کردند. پاس تهران، فولاد، استقلال خوزستان و سایپا دیگر قهرمانان لیگ برتر ایران هستند.

دیدگاه‌ها