کد خبر : 1958510 | 27 مرداد 1402 ساعت 14:25 | 4.9K بازدید | 4 دیدگاه

کارلسن: انگیزه ندارم!

انصراف مرد شماره یک شطرنج از مسابقات کاندیداها

مرد شماره یک شطرنج جهان از حضور در مسابقات کاندیداها انصراف داد.

انصراف مرد شماره یک شطرنج از مسابقات کاندیداها

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان اعلام کرد که در مسابقات کاندیداهای ۲۰۲۴ بازی نخواهد کرد. کارلسن پس از پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۳ باکو گفت: من در مسابقات کاندیداها بازی نخواهم کرد.

اسپورت استار با انتشار این خبر ادامه داد: کارلسن رسما تصمیم خود را در یک پادکست ویدیویی تایید کرد. او گفت: در نهایت، نتیجه قطعی است. من انگیزه‌ای برای بازی دیگری ندارم. من به سادگی احساس می‌کنم که چیز زیادی برای به دست آوردن ندارم. اگرچه مطمئن هستم که یک مسابقه به دلایل تاریخی و همه این‌ها جالب خواهد بود اما، من هیچ تمایلی به بازی ندارم.

به گزارش ایسنا، پیش از این، کارلسن از شانس دفاع از عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ انصراف داد و دلیل آن را از دست دادن انگیزه برای بازی مجدد اعلام کرد.

انصراف کارلسن از مسابقات کاندیداها درحالی است که مرد شماره یک شطرنج جهان در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳ باکو دست به مهره شده و توانسته است به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کند. کارلسن، عباسوف، کاروآنا و پراگناناندا چهار شطرنج باز برتر این مسابقات هستند که موفق شدند به نیمه نهایی جام جهانی شطرنج برسند.

دیدگاه‌ها