کد خبر : 1958605 | 27 مرداد 1402 ساعت 20:54 | 6.9K بازدید | 14 دیدگاه

آنالیز دیدار ایران-اردن در نیمه‌نهایی دیویژن B کاپ آسیا

دختران افتخارآفرین تیم ملی بسکتبال تنها یک قدم تا تاریخ‌سازی و صعود به دویژن یک فاصله دارند.

آنالیز دیدار ایران-اردن در نیمه‌نهایی دیویژن B کاپ آسیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال ایران در نیمه‌نهایی دیویژن B کاپ آسیا توانست با نتیجه 72 بر 54 تیم قدرتمند اردن را شکست دهد.

نگاه آماری به تیم ایران:
تیم ایران در هر چهار کوارتر تیم برتر مسابقه بود، فائزه شهریاری با کسب 22 امتیاز، سه ریباند، دو پاس منجر به گل و دو توپ‌ربایی، برترین بازیکن ایران بود. بازیکنان ایرانی با 39درصد موفقیت در شوت‌های دو امتیازی نسبت‌به 28درصد اردن در این شاخصه نیز برتری داشتند، اما مهم‌ترین شاخصه تیمی ایران در شوت‌های سه امتیازی بود. آنها ده شوت سه امتیازی موفق داشتند. نگین رسولی‌پور با هفت ریباند و فائزه شهریاری با سه ریباند در مقابل اردن هم ارزش‌های خودشان را در کنار امتیازگیری نشان دادند، این دو بازیکن با وجود فیزیکی که دارند، بازیکنان پیرامونی‌ای هستند که در ریباند عملکرد خوبی در این دوره از مسابقات از خودشان نشان دادند و جزء بهترین‌های ایران هستند.

1911680

شیوه حملات ایران:
تیم ایران با استفاده از سیستم Dribble drive motion در مقابل اردن امتیازگیری می‌کرد. بازیکنان ایران سعی می‌کردند تا با استفاده از این ست حمله به خوبی 24 ثانیه‌ها را مدیریت کنند و با استفاده از پاس و حرکت و یا نفوذ و پاس به بیرون و چرخش توپ سریع یا در پشت قوس سه امتیازی موقعیت Open shot ایجاد کنند و یا با استفاده از مهارت فردی فائزه شهریاری، نگین رسولی‌پور و شیدا شجاعی با drive و بازی isolation از البوها (Elbo) امتیازگیری کنند. مهلا عابدی، آیدا گل‌محمدی، تینا عیساییان و معصومه اسماعیل‌زاده به بازیکنان پیرامونی ایران در منطقه رنگی کمک می‌کنند تا آنها با اطمینان خاطر نفوذ کنند. نکته قابل توجه در بازیکنان پیرامونی ایران توانایی بازی پست‌آپ است که با وجود اینکه بازیکن پوزیشن چهار و پنج نیستند، اما در بازی پشت به سبد و در منطقه رنگی حریفان به خوبی عمل می‌کنند ،مانند کیمیا تهرانی و شیدا شجاعی.

دفاع ایران:
تیم ایران در دو دیدار اخیرش در دقایق زیادی از مسابقه از دفاع پرس تمام زمین استفاده کرده است که نشان از آمادگی جسمانی بالای دختران ایران دارد، بازیکنان ایران به خوبی در دفاع هوشمند بودند و در زمان‌های مناسب با استفاده از سوییچ و جابه‌جایی سعی می‌کردند تا گپ دفاعی کمتر داشته باشند. فرناز خدامرادی یکی از بازیکنان موفق ایران در دفاع بود که به‌خوبی توانست ایشا ماری، بازیکن توانمند اردن، را دفاع کند.

ویدئو: 308204

هوش النی کاپوجیانی در کوچینگ‌:
النی، سرمربی یونانی تیم ایران، در مقابل اردن نیز عملکرد خوبی در کوچینگ داشت. او به خوبی در تیم تغییرات ایجاد می‌کرد و بازی را مدیریت می‌کرد، برای مثال در ابتدای کوارتر اول که تیم ایران دفاع تمام زمین و پرفشار داشت النی با تعویض شیدا شجاعی با فرناز خدامرادی سعی کرد تعداد خطاهای شجاعی را مدیریت کند و این اتفاق به دفعات در مسابقه تکرار شد.

علیرضا امیری

دیدگاه‌ها