کد خبر : 1958751 | 28 مرداد 1402 ساعت 13:47 | 21.1K بازدید | 40 دیدگاه

شروعی وحشتناک‌تر از کابوس

زمان هنرنمایی مربی دخیا در تراکتور است

ستاره جوان لیگ بیست و دوم فصل جدید را کابوس‌وار شروع کرده است.

زمان هنرنمایی مربی دخیا در تراکتور است

به گزارش "ورزش سه" اگر جای حسین پورحمیدی بودید چه کار می‌کردید؟ این سوال مهمی است و باید بتوان خود را در آن شرایط دشواری که این دروازه‌بان 25 ساله قرار دارد، گذاشت.

پورحمیدی فصل گذشته در مجموع 31 مسابقه که در لیگ برتر و جام حذفی در ترکیب آلومینیوم اراک انجم داد، 18 کلین‌شیت را ثبت کرد و تنها 15 بار دروازه‌اش باز شد به طوری که در پایان فصل، او یکی از پرسروصداترین ستاره‌های نقل و انتقالات به حساب می‌آمد. اما او که یک بار توسط استقلال و یک بار هم توسط تراکتور به آلومینیوم اراک قرض داده شده بود، این بار با فرش قرمزی که زیر پایش انداخته شد به تبریز بازگشت.  

فصل اما از یک کابوس تلخ هم برایش وحشتناک‌تر آغاز شد. سه گل در بازی با سپاهان و بخصوص اشتباه مهلک روی گل سوم که توسط رضا شکاری با ضربه سر از پشت هجده قدم به ثمر رسید و سپس نمونه مشابه همان صحنه در بازی خانگی برابر پرسپولیس که در نهایت سه امتیاز را به رقیب داد، چیزی  نیست که به این راحتی بتوان فراموش کرد و پشت سر گذاشت. آن هم در حالی که با توجه به انتظاری که به نسبت کارنامه‌اش وجود داشت این فشار بیشتر هم هست. حالا می‌توان به این فکر کرد که اگر جای پورحمیدی بودیم در این وضعیت چه می‌کردیم. 

1910737

در بازی برابر تراکتور و بعد از آن اشتباه در خروج که سعید صادقی را با دروازه خالی مواجه کرد، بازیکنان تراکتور به سمتش رفتند و به او روحیه دادند. از طرفی پاکو خمس بعد از بازی سپاهان در هفته دوم هم به او میدان داد و در هر دو بازی نود دقیقه در ترکیب بازی کرد. این نشان می‌دهد تراکتور و سرمربی اسپانیایی نمی‌خواهند او را با این دو بازی بسنجند و نوعی اعتماد به توانایی و بازگشتش وجود دارد. البته که او اولین دروازه‌بانی نیست که دچار بحران می‌شود، حضور در تیم جدید و بازی در تیم بزرگ و تطبیق‌پذیری سخت و زمان‌بر است. ضمن اینکه دروازه‌بانی پستی با مسئولیت دشوار است که یک اشتباه کاملا به چشم می‌آید، در حالی که ممکن است یک هافبک یا مهاجم بارها پاس اشتباه بدهند یا فرصت‌های گل را نزنند. دروازه‌بان‌های سرشناسی در فوتبال ایران با چنین چالشی مواجه شده‌اند. شاید نمونه مؤخرش سیدحسین حسینی باشد که به خاطر اشتباه در داربی، تا مرز خروج از باشگاه پیش رفت، اما امسال فصل را در حد یک ستاره برای تیمش آغاز کرده است.

به نظر می‌رسد نقش پاکو خمس سرمربی و خورخه رامیرز فرناندز، مربی دروازه‌بان‌های تراکتور، برای بازگشت او بسیار مهم باشد.

دیدگاه‌ها