کد خبر : 1959172 | 29 مرداد 1402 ساعت 22:37 | 34.3K بازدید | 7 دیدگاه

قهرمانی ‌آسیا: ارومیه شاهد اولین کامبک تورنمنت

تیم‌ ملی والیبال چین‌تایپه توانست در یک کامبک عالی بحرین را شکست دهد.

قهرمانی ‌آسیا: ارومیه شاهد اولین کامبک تورنمنت

به گزارش "ورزش سه"، سومین روز بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا با برگزاری سه دیدار در سالن آهندوست ارومیه پیگیری شد که در دیدار سوم از ساعت 17:15 تیم‌های بحرین و چین‌تایپه به مصاف هم رفتند که تیم والیبال چین‌تایپه با نتیجه سه بر دو در یک بازی نزدیک توانست بحرین را شکست دهد.

ست اول دیدار با برتری تیم ملی والیبال بحرین در سرویس‌های سرعتی شروع شد ولی در ادامه با هماهنگی تیم چین‌تایپه در دریافت و دفاع بازی ادامه یافت که نهایتا بازیکنان بحرین 25 بر 23 بر حریف غلبه کردند.

ست دوم باز هم تیم بحرین با ارائه بازی کم‌اشتباه و قدر دانستن فرصت‌های به دست آمده از توپ‌های برگشتی، توانست 25 بر 22 برتری خود را به حریف دیکته کند.
اما در ست سوم تیم چین‌تایپه به بازی برگشت و از همان ابتدا شروع طوفانی داشت. این تیم لحظه به لحظه فاصله امتیازات خود با تیم بحرین را زیاد کرد تا در نهایت 25 بر 21 برنده ست سوم مسابقه شد.

با اینکه صعود هر دو تیم به دور بعد مسجل شده بود، ولی چین‌تایپه دوست نداشت بازنده به رختکن برود و با ارائه یک بازی بی‌نقص، ضمن برتری 25 بر 22 در ست چهارم، تیم متزلزل شده بحرین را مجاب کرد تا ست پنجم نیز در زمین مسابقه حضور داشته باشد.

در ست پنجم که حساس‌ترین ست این دیدار بود، چین‌تایپه با اتکا بر پاس‌های عالی پاسور خوش فکر خود، زودتر از بحرین به عدد 8 رسید و در ادامه با حفظ همین برتری موفق شد 15 بر 12 فاتح ست پنجم باشد و در مجموع سه بر دو با یک کامبک شیرین برنده این دیدار نفس‌گیر شود.
اومیرزاک نوژان از قزاقستان داور اول این دیدار بود و جای هیو چوی از کره جنوبی به عنوان داور دوم، قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.

گفتنی است دو تیم ملی بحرین و چین تایپه به علت عدم حضور تیم ملی مغولستان به مرحله بعد صعود کردند و در اینم دیدار چین‌تایپه موفق به صعود به عنوان صدرنشین شد.

دیدگاه‌ها