کد خبر : 1959265 | 30 مرداد 1402 ساعت 11:16 | 14.4K بازدید | 13 دیدگاه

سی و نهمین جام معتبر روی دستان نواک

انتقام ویمبلدون گرفته شد، سوپر قهرمانی جوکوویچ

نواک جوکوویچ تمام نشدنی با پیروزی مقابل کارلوس آلکاراس، قهرمان ویمبلدون، فاتح مسترز سینسیناتی شد.

انتقام ویمبلدون گرفته شد، سوپر قهرمانی جوکوویچ

به گزارش "ورزش‌سه"، جوکوویچ که به همراه آلکاراس یکی از دو بازیکن برتر جهان است، در دیدار انتقامی پس از فینال ویمبلدون که در ماه گذشته به سود تنیسور اسپانیایی به پایان رسید، اینبار موفق شد حریف جوان خود را در ۳ ست شکست دهد، آن هم در شرایطی که مسابقه  در تایبریک تعیین کننده در دو ست آخر به سود او به اتمام رسید.

جوکوویچ بعد از این پیروزی بزرگ و در حالی که شادی دیوانه‌واری انجام داده بود، در گفتگو با خبرنگاران گفت این مسابقه ۴ ساعته یکی از سخت‌ترین بازی‌‌هایی بوده که او در آن به میدان رفته است. جوکوویچ گفت: «دیوانگی بود. راستش واقعا نمی دانم چه چیزی در اینباره بگویم. توصیفش سخت است. اما قطعا یکی از دشوارترین مسابقاتی بود که در زندگی‌ام انجام داده‌ام. صرف نظر از اینکه مقابل چه بازیکنی، در چه دسته‌ای، در چه سطحی و در چه تورنمنتی. ما از ابتدا تا انتها چیزهای زیادی را پشت سر گذاشتیم، از فراز و نشیب‌های بسیاری عبور کردیم و امتیازاتی باورنکردنی به دست آوردیم. البته گاهی نمایش ضعیفی داشتیم و گرما اذیت‌مان کرد ولی برگشتیم.»

1913061

آلکاراس ۲۰ ساله بعد از عقب افتادن دادن در ست اول، در ادامه در این ست به پیروزی رسید و طوری بازی کرد که جوکوویچ به دلیل بک‌هند زیبای وی در گیم هفتم او را تشویق کرد. با این وجود جوکوویچ در ست دو در حالی که 4 بر 2 از حریف عقب بود، حاضر به خالی کردن میدان نشد و در یک تایبرک حریف خود را شکست داد تا از نظر روحی از او پیش بیفتد. در ست آخر هم کارلیتوس بعد از نجات ۴ مچ‌پوینت، فاصله چندانی تا پیروزی نداشت اما درنهایت این جوکوویچ بود که موفق شد ۷ بر ۶ حریف خود را شکست بدهد، تا به پنجمین قهرمانی خود در این مسابقات برسد.

جوکوویچ پس از امتیاز نهایی به زمین افتاد و پیراهن خود را در حالی که سی و نهمین عنوان قهرمانی خود را در یک مسترز جشن می‌گرفت، پاره کرد.

مسترز سینسیناتی یک آماده سازی برای گرنداسلم آزاد آمریکاست که از 28 آگوست آغاز می‌شود و جوکوویچ به آنجا می‌رود تا بیست و چهارمین عنوان جایزه بزرگ خود را ببرد، البته کالوس آلکاراس هم آنجاست؛ بازیکنی که آمده تا طومار ستارگان سابق تنیس در هم بپیچد.

1913062

دیدگاه‌ها