کد خبر : 1959329 | 30 مرداد 1402 ساعت 15:41 | 96.5K بازدید | 107 دیدگاه

سپاهان یک سر و گردن از بقیه تیم‌ها بالاتر است؛

جمشیدیان: سلمانی نباید با استقلال مذاکره می‌کرد

هافبک سابق استقلال و سپاهان معقتد است که مصاف دو تیم از جهات مختلف می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

جمشیدیان: سلمانی نباید با استقلال مذاکره می‌کرد

به گزارش "ورزش‌سه"، احمد جمشیدیان که بازیکن سابق استقلال و سپاهان به شمار می‌رود، در آستانه حساس ترین بازی هفته سوم رقابت های لیگ برتر در دوره بیست و سوم گفتگویی جالبی درباره این مسابقه و شرایط دو تیم داشته است. او معتقد است سپاهان این روزها یک سر و گردن از مابقی تیم ها بالاتر است و با توجه به شرایط استقلال نباید از این تیم توقعی به عنوان مدعی جدی قهرمانی داشت.
این گفتگو را در ادامه بخوانید.

بولت استقلالیاسین سلمانی پدیده فوتبال ماست 
جمشیدیان در ابتدا درباره پیوستن یاسین سلمانی به سپاهان بیان کرد: «خب یاسین سلمانی بدون شک یکی از پدیده های فوتبال ما در دو سه فصل اخیر بوده است. دو فصل پیش عملکرد فوق العاده ای داشت و به عنوان جوان اول فوتبال ایران معرفی شد و الان کاپیتان اول تیم المپیک ماست. روند یاسین به نظرم روند مناسبی بوده. هم در سپاهان عملکرد خوبی داشته و هم کاپیتان تیم امید است.»

بولت استقلالیاسین نباید با استقلال مذاکره می‌کرد
او ادامه داد:« حالا روند مذاکراتش یک جوری بود. قبلا اگر بازیکن می‌خواست به استقلال یا پرسپولیس برود، با تیم رقیب مذاکره نمی‌کرد، اما خودش هم صحبت کرده و گفته با استقلال مذاکره داشته و بعد رفته پرسپولیس. بعد مصاحبه کرده و گفته که از بچگی پرسپولیسی بوده‌ام.  فکر می کنم این روزها خیلی عِرق به تیم ها مطرح نیست. نمونه اش را می بینیم. امسال کری می‌خوانند، سال بعد با همان تیم بازارگرمی می کنند.»

بولت استقلالیاسین می‌تواند یک فوتبالیست بزرگ بشود
جمشیدیان در ادامه با گذر از حواشی می‌گوید بهتر است درباره مسائل فنی صحبت کنیم: «به مسائل فنی بپردازیم. من فکر می کنم یاسین یکی از پدیده‌های فوتبال ما و از سرمایه های فوتبال ماست. به نظرم جای این را دارد که تبدیل به یک بازیکن بزرگ و یک لژیونر خوب برای فوتبال بشود. امیدوارم مسیرش را درست انتخاب کند. تا حالا مسیرش خوب بوده است.»

1913177

بولت استقلالسلمانی تمدید نکرد، سپاهانی‌ها به او بازی ندادند
او سپس در واکنش به این موضوع که چرا سال گذشته یاسین سلمانی کمتر برای سپاهان در لیگ بیست و دوم بازی کرد، اینطور توضیح داد: «مشخص است. یاسین امسال قراردادش با سپاهان تمام می‌شد و قطعا از طرف باشگاه برای تمدید قرارداد تحت فشار بوده و قطعا چون قراردادش را تمدید نکرده، کمتر در فصل گذشته مورد استفاده قرار گرفت. دو سه فصل پیش رضا دهقانی هم همین شرایط را داشت. باشگاه اصرار داشت باید قراردادش تمدید شود، اما دهقانی این کار را نکرد و یک نیم فصل بیرون نشست و سپس به تیم دیگری پیوست.»

بولت استقلالشرایط استقلال اسفناک است
او سپس درباره استقلال و شرایط تیم سابقش در لیگ برتر  بیان کرد: «اگر اشتباه نکنم استقلال تنها تیم لیگ برتر است که این شرایط (مشکلات مالی) را دارد. حتی تیم‌هایی که از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرده‌اند، این شرایط را ندارند. به عنوان یک استقلالی سابق می‌گویم اینکه باشگاهی با ده‌ها میلیون طرفدار چنین شرایطی داشته باشد، واقعا اسفناک است. امیدواریم استقلال از این شرایط خارج شود.

1911470

بولت استقلالاستقلالی‌ها می‌توانند به بازی در اصفهان امیدوار باشند
جمشیدیان درباره مصاف استقلال و سپاهان در روز چهارشنبه اضافه کرد: «این هفته دیدار بسیار سختی پیش روی استقلال قرار دارد. هم از لحاظ فنی و هم از نظر روانی و هم از نظر حمایت هواداران پرشور سپاهان در نقش جهان. استقلال تحت فشار خواهد بود. البته نکته ای که می‌تواند هواداران استقلال را امیدوار کند، این است که جواد نکونام همواره عملکرد خوبی در اصفهان به عنوان سرمربی داشته و از طرفی استقلال هم در اصفهان معمولا عملکرد خوبی ارائه کرده است. »

بولت استقلالاز این استقلال نباید توقع قهرمانی داشت
او سپس با تمجید از کیفیت تیم مورایس اضافه کرد: «ولی بدون تعارف باید بگوییم که سپاهان این روزها یک سر و گردن از مابقی تیم‌ها بالاتر است و بازی سختی برای استقلال است. نمی‌خواهم بگویم نباید توقعی از استقلال و جواد نکونام نداشته باشیم. نه آنها کلی بازیکن خوب دارند، کادر فنی خوبی دارند، البته از نظر مالی شرایط خوبی ندارند. در مجموع نظرم این است که ما به این استقلال چیزی نداده‌ایم که بخواهیم توقعی داشته باشیم. باید یک مقدار صبورتر باشیم. به هر حال در این شرایط نمی تواند مدعی اول قهرمانی باشد. با این حال با چنین تیمی استقلال چند سال پیش با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ شد. شاید این مشکلات انسجام تیمی را بیشتر بکند. تیم های نکونام همیشه انسجام خوبی دارند. بعد از این بازی بیشتر می‌توان درباره استقلال صحبت کرد.»

دیدگاه‌ها